וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המעונות: מאסר על תנאי וקנס לעזרא סיידוף במסגרת הסדר טיעון

25.9.2019 / 11:08

סמנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר הורשע במסגרת הסדר טיעון בשלוש עבירות של ניצול מכוון של טעות הזולת, ובית המשפט גזר עליו 30 יום מאסר על תנאי, 150 שעות לתועלת הציבור וקנס בגובה של עשרת אלפים שקלים. הפרקליטות: "על עובדי ציבור לעמוד על המשמר גם מול עובדים בכירים"

צילום: ניב אהרונסון

בית המשפט השלום בירושלים גזר היום (רביעי) על סמנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, עזרא סיידוף מאסר על תנאי וקנס כספי במסגרת הסדר טיעון בפרשת המעונות. סיידוף הורשע במסגרת הפרשה בחודש יוני בשלוש עבירות של ניצול מכוון של טעות הזולת, ללא מרמה. במסגרת הסדר הטיעון על סיידוף הוא ייענש ב-30 יום מאסר על תנאי, 150 שעות לתועלת הציבור וקנס בגובה עשרת אלפים שקלים.סיידוף הורשע בכך שמילא אחר בקשותיה של שרה נתניהו וגרם לכך שהארוחות במעון ראש הממשלה, ארוחות השף ושירותי מלצרות יסופקו על חשבון המשרד, שלא כדין.

עו"ד ארז פדן ועו"ד ג'ני אבני, פרקליטות מחוז ירושלים הבהירו לאחר מתן גזר הזין כי על עובדי ציבור לעמוד על המשמר גם מול אנשים בכירים. "מר סיידוף מעל בתפקידו כעובד ציבור בכיר כאשר לא עמד מול דרישותיה של הגברת נתניהו. במקום לומר לה "לא" נעתר להן, וביצע יחד עימה ועבורה עבירות פליליות כדי לאפשר לה לקבל מימון מהקופה הציבורית להוצאות פרטיות", מסרו השניים.

והוסיפו: "המסר שיוצא היום מבית המשפט לעובדי הציבור- הוא שעליהם לעמוד על המשמר ולומר "לא" ו"עד כאן" גם לאנשים בכירים ורמי מעלה ולזכור שהציבור הוא "האדון" או "הגברת" שלהם ולא אף אחד אחר".

במסגרת הפרשה הורשעה גם שרה נתניהו בניצול מכוון של טעות הזולת אחרי שחתמה על הסדר טיעון. נשיא בית משפט השלום, השופט אביטל חן, אישר את העונש עליו הסכימו נתניהו והפרקליטות והיא תשלם קנס בגובה עשרת אלפים שקלים ופיצוי לקופת המדינה בגובה 45 אלף שקלים.

עזרא סיידוף, במהלך  גזר הדין בעניינו בפרשת שרה נתניהו בבית משפט השלום, ירושלים 25 בספטמבר 2019. אתר רשמי
הורשע במסגרת הסדר טיעון. סיידוף בבית משפט השלום, היום/אתר רשמי

סיידוף, שימש כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה ואחראי על ניהול מעונו ובכלל זה על עובדי המעון, תחזוקת המעון וסיפוק מכלול צרכיהם של ראש הממשלה ובני משפחתו במסגרת מגוריהם במעון, וכן היה המנהל הישיר של "אב הבית" במעון.

על פי המתואר בכתב האישום המתוקן, המעון התנהל בפיקוחה של הגב' נתניהו אשר קבעה לעובדי המעון משימות ומטלות, ועקבה אחר ביצוען. נתניהו הנחתה את מר סיידוף ואת אבות הבית במעון באשר למצרכים ולשירותים שהיא מבקשת שיסופקו לה על ידי המשרד. לעתים, כשהמצרכים והשירותים לא סופקו, או לא סופקו לשביעות רצונה, הפצירה נתניהו במר סיידוף שישיג ויסדיר את אספקת השירות או המוצר המבוקש, זאת גם במקרים בהם ידעה כי הדבר אינו כלול בהוצאות המאושרות על ידי המשרד ואף במקרים בהם מר סיידוף הסביר לנתניהו כי אין הצדקה למימון אותו שירות או מוצר על ידי המשרד. במקרים המפורטים בכתב האישום, מילא הנאשם אחר בקשותיה האמורות של הגב' נתניהו וגרם לכך שהארוחות, ארוחות השף ושירותי מלצרות יסופקו על חשבון המשרד, שלא כדין.

סיידוף הודה והורשע במסגרת הסדר שבאמצעות ניצול מכוון של טעותם של אנשי החשבות במשרד רוה"מ, קיבל מהמדינה עבור נתניהו, בני משפחתה ואורחיהם ארוחות מוכנות בשווי של 175,000 שקלים בד בבד עם שרותיה של מבשלת, מתוך סכום זה מימון לארוחות של שפים שהגיעו לבשל במעון בעלות של כ- 25,000 שקלים (עלות כל מנה לסועד בארוחת שף 400-500 שקלים) ושירותי מלצרות בתשלום יתר של כ-20,000 שקלים.

בהודעה על הסדר הטיעון הבהירה הפרקליטות שכתב האישום המתוקן אינו מתייחס לאורחים מדיניים או רשמיים, שכן ארוחותיהם של אלו ממומנים ע"י המשרד ללא התניה, ומוסדרים בנהלים שונים מהנוהל אליו מתייחס כתב האישום המתוקן.

הסדר הטיעון הביא בחשבון את העובדה שבהתנהגותו של מר סיידוף יש משום התמסרות לגב' נתניהו ונכונות לבצע בעבורה עבירות פליליות כדי להיענות לה. מר סיידוף פעל בניגוד מוחלט לחובותיו של עובד ציבור, תוך מעילה בתפקידו הבכיר, באמון ובסמכויות שהופקדו בידיו במשרד רוה"מ. יחד עם זאת הביא הסדר הטיעון בחשבון את העובדה שהנאשם לא קיבל לכיסו דבר, ולמעשה פירות העבירה - כספי ציבור לצרכים פרטיים - בסך 195,000 ₪ התקבלו על ידו מהמדינה בעבור נתניהו, משפחתה ואורחיה.

(עדכון ראשון: 10:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully