וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 22 שנה: אושר שחרור מוקדם לאישה שהורשעה ברצח בן זוגה המתעלל

סימונה מורי רצחה את בן זוגה שלום רחבי ב-1996 ומאסרה נקצב ל-28 שנים, מתוכן ריצתה 22. את המעשה תכננה עם גבר שאתו ניהלה רומן, שדקר אותו למוות. הפרקליטות הודיעה לוועדת השחרורים כי היא אינה מתנגדת לשחרור. פרקליטה: "המדינה אמרה בהגינות שלסימונה מגיע שחרור"

צילום:יותם רונן , עורך: שאול אדם

שחרור סימונה מורי - עדכונים אחרונים

  • סימונה מורי נידונה ל-28 שנות מאסר בגין רצח בן זוגה המתעלל, מתוכן ריצתה 22
  • הפרקליטות הודיעה כי היא מסכימה לשחרור
  • בעקבות זאת, ועדת השחרורים אישרה שחרור מוקדם למורי
  • פרקליטה: "המדינה אמרה בהגינות שלסימונה מגיע שחרור"
  • בת של מורי: "נשים לא צריכות לפחד לעזוב בעל אלים"

ועדת השחרורים החליטה הבוקר (רביעי) לאשר שחרור מוקדם לסימונה מורי - שהורשעה ברצח בן זוגה המתעלל, שלום רחבי. על מורי בת ה-52 נגזר מאסר עולם שנקצב ל-28 שנים, מתוכן ריצתה כבר 22. הוועדה התכנסה בבית משפט השלום ברמלה.

ההחלטה התקבלה לאחר הודעת הפרקליטות כי היא מסכימה לשחרור המוקדם, "לאור נסיבותיו המיוחדות של המקרה ושקילת מכלול השיקולים כמתחייב משחרור מוקדם של אסירת עולם"; הודות לעמדת הוועדה הבין-משרדית למניעת אלימות במשפחה של שב"ס ומשרד הרווחה - אשר המליצה על השחרור - ולחוות הדעת הטיפוליות "אשר מלמדות על הליך טיפולי משמעותי (קבוצתי ופרטני) שעברה האסירה בין כותלי הכלא ושהוביל להפחתת מסוכנותה". מהפרקליטות ציינו כי השחרור מהווה "מתן הזדמנות למי שריצתה את עונשה במשך שנים רבות ועמדה בכל הפרמטרים הקבועים בחוק".

לאחר הודעת הפרקליטות הורגשה שמחה אדירה מחוץ לבית המשפט - שם הפגינו כמה עשרות פעילים ופעילות למען מורי, ואחזו בשלטים: "תשוחרר סימונה מורי", ו"סימונה, בחג הזה תהיי בבית". המפגינים התחילו לצעוק קריאות שמחה ולהתחבק עם ילדיה של סימונה. רבים מהם בכו. פרקליטה של מורי, עו"ד אריה שרעבי, בירך על עמדת הפרקליטות. "היום באה המדינה ובהגינות אמרה שלסימונה מגיע שחרור", אמר. "סימונה והילדים, וגם אני, בכינו דמעות של שמחה ואושר. בעזרת השם בראש השנה היא תהיה בבית".

סימונה מורי, כלואה 22 שנה על רצח בעלה לאחר שהתעלל בה. צילום: מטה המאבק, אתר רשמי
תכננה את הרצח עם גבר שעמו ניהלה רומן. מורי/אתר רשמי, צילום: מטה המאבק

"נשים לא צריכות לפחד לעזוב בעל אלים", אמרה היום בתה של סימונה, בת אל, "אנחנו ממש מתרגשים. בכינו, היא גם בכתה. אמא שמרה עלינו. היא השתדלה שלא נראה את האלימות של אבא. אין אישה בעולם שצריכה לחוות דבר כזה. סימונה הצילה אותנו. כל יום שנשארה בחיים חשבתי שזה נס. אני שמחה שהיא זאת שנשארה בחיים. כשאבא שלי מת לא בכיתי, הייתי עצובה כי אמי לא איתי והייתי צריכה אותה. היא נכנסה לכלא בגיל שלי ויוצאת סבתא. הנכדים יחכו לה בחלון. קיבלנו תמיכה מטורפת מהמדינה. זה מאוד מחמם את הלב".

"‏האלימות נגד נשים היא מגיפה חברתית וכך גם תופעת האשמת הקרבן", אמר ח"כ עופר כסיף, שנכח בהפגנה. "הבוקר הגעתי לתמוך בשחרורה של סימונה מורי, אשר יחד עם ילדיה סבלה מהתאכזרות והתעללות שיטתית. סימונה שילמה על כך מחיר כבד מנשוא - 22 שנים בכלא. די לאלימות נגד נשים".

"אנחנו מאחלות לסימונה התאוששות מהירה, וחיים טובים, מלאים ומאושרים מכאן והלאה", בירכו מהמרכז לסיוע לנפגעות תקיפה מינית על החלטת הפרקליטות שלא להתנגד לשחרור, "קשה לקרוא לרגע הזה צדק, כי השנים שאיבדה כבר לא יחזרו, אבל הוא בהחלט סופו של העוול".

עוד בוואלה!

דיווח: יו"ר בית הנבחרים תודיע הערב על פתיחה בהליך להדחת טראמפ

לכתבה המלאה
כ-30 מפגינות מחוץ לבית משפט השלום ברמלה, מחוץ לדיון בוועדת השחרורים בעניינה 
 סימונה מורי 25 בספטמבר 2019. אתר רשמי
מפגינים מחוץ לבית המשפט, היום/אתר רשמי

הרצח אירע בנובמבר 1996. מורי תכננה את המעשה יחד עם ג'ון ולנסיה - אזרח קולומביה שאיתו ניהלה קשר רומנטי. "בשעה קרובה לחצות", כתבו השופטים, "ירדו סימונה ושלום למחסן הנמצא בקומת הקרקע של הבניין, ואותה עת ניצב לא הרחק משם ג'ון וצפה בהם. לאחר זאת נכנס ג'ון למחסן, ובנוכחותה של סימונה הוא דקר את שלום 14 פעמים".

במהלך המשפט נחשפה האלימות הקשה והבלתי פוסקת שנקט בן הזוג כלפי מורי. גם כשאזרה אומץ להתלונן למשטרה ולרשויות הרווחה - הם לא סייעו לה. בבית המשפט, השופטים ראו את ההתעללות דווקא כראיה לחובתה, שכן הדבר סיפק בעיניהם את המניע לרצח.

ילדיה של מורי: "לא רק היא שילמה מחיר כבד, גם אנחנו"

לאחרונה הקימו פעילות חברתיות, יחד עם שני ילדיה של מורי - בת אל ודור - את פרויקט "משחררות את סימונה", שקרא לוועדת השחרורים לקצר את מאסרה. אתמול הפגינו מול משרדי פרקליטות מחוז תל אביב.

"היי, כאן דור ובת אל. כבר בוגרים, אבל עדיין הילדים של סימונה", כתבו השניים אתמול בעמוד הפרויקט בפייסבוק. "ב-22 השנים שאמא שלנו בכלא, לא רק היא שילמה מחיר כבד - גם אנחנו שילמנו. רשויות המדינה - המשטרה והרווחה, אכזבו אותנו שוב ושוב. אמא שלנו ביקשה עזרה, אבל לא קיבלה מענה. אם צו האכיפה שהיא הוציאה היה נאכף, כל החיים שלנו היו נראים אחרת...בעזרת השם, אנחנו מקווים שבסופו של הקמפיין הזה, נשב עם אמא שלנו לארוחת ראש השנה, לראשונה כאישה חופשיה".

ילדיה של סימונה מורי, דור ובת אל, עם עו"ד שרעבי. דניאל דולב, אתר רשמי
ילדיה של סימונה מורי עם פרקליטה, עו"ד אריה שרעבי/אתר רשמי, דניאל דולב

עורך דינה של מורי, עו"ד אריה שרעבי, אמר מוקדם יותר לוואלה! NEWS כי "כולי תקווה שסימונה מורי תשוחרר על ידי ועדת השחרורים המיוחדת, ותתחשב בתקופת המעצר הארוכה שכבר ריצתה - 22 שנים". עו"ד שרעבי הוסיף כי "אין לתקופה כזו אח ורע במדינת ישראל - מעולם לא ישבה אסירת עולם תקופה כה ארוכה, וקל וחומר כאשר מדובר באישה שגרמה למות בן זוג שהתעלל בה פיזית, נפשית, כלכלית ורוחנית משך שנים ארוכות, והפך את חייה לגיהינום".

(עדכון ראשון: 8:00)

סימונה מורי, כלואה 22 שנה על רצח בעלה לאחר שהתעלל בה. צילום: מטה המאבק, אתר רשמי
במהלך משפטה - נחשפה האלימות הקשה שנקט נגדה בן זוגה. מורי בכרזה למען שחרורה/אתר רשמי, צילום: מטה המאבק
כ-30 מפגינות מחוץ לבית משפט השלום ברמלה, מחוץ לדיון בוועדת השחרורים בעניינה 
 סימונה מורי 25 בספטמבר 2019. אתר רשמי
מפגינים מחוץ לבית המשפט, היום/אתר רשמי
סימונה מורי, כלואה 22 שנה על רצח בעלה לאחר שהתעלל בה. צילום: מטה המאבק, אתר רשמי
"אמא שלנו ביקשה עזרה, אבל לא קיבלה מענה". מורי עם ילדיה בת אל ודור, ממקימי מטה המאבק לשחרורה/אתר רשמי, צילום: מטה המאבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully