וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח בעכו העתיקה: צעיר בן 22 נורה למוות

24.9.2019 / 0:52

צוות מד"א העניק למוחמד טבראני טיפול רפואי ופינה אותו תוך פעולות החייאה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה ובסריקות אחר היורה. החובשים סיפרו: "במהלך הפינוי לבית החולים מצבו הידרדר ונאלצנו לקבוע את מותו"

הנרצח בעכו העתיקה תושב המקום מוחמד טברני, בן 22. ה-23 בספטמבר 2019. יואב איתיאל
נורה למוות בטיילת עכו, מוחמד טבראני/יואב איתיאל

מוחמד טבראני בן 22 נורה למוות הערב (שני) סמוך למגדלור בעיר העתיקה בעכו. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי, ופינה אותו תוך פעולות החייאה למרכז הרפואי לגליל בנהריה - אך שם נקבע מותו. כוחות משטרה הגיעו לזירה ופתחו בחקירת נסיבות הירי, לצד סריקות אחר היורה. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז חוף.

חובשי מד"א, פיני קרן ושמעון דהאן, סיפרו כי "בטיילת סמוך למגדלור שכב הפצוע, גבר כבן 22, כשהוא מחוסר הכרה עם פצע ירי בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה. במהלך הפינוי לבית החולים מצבו הידרדר ונאלצנו לקבוע את מותו". הרצח הערב אירע כמה מאות מטרים מתחנת המשטרה של עכו. האיזור כולו מרושת במצלמות אבטחה המחוברות למרכז התגובה של מחלקת הבטחון העירונית.

זירת הרצח בעכו. דוברות משטרת ישראל
זירת הירי, הערב/דוברות משטרת ישראל

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן תושבת עכו גם היא, הביעה צערה באשר לרצח הערב. "מוחמד טבראני נורה למוות עכשיו בטיילת היפה של עכו, בה אני מטיילת כל בוקר עם נכדיי". חברת הכנסת המשיכה וביקרה את השר לבטחון פנים גלעד ארדן: "הבוקר ארדן תלה את האשמה על הפשיעה על הנהגת הציבור הערבי. אולי עכשיו זו אשמתי שלא מנעתי את הרצח ליד הבית שלי? ארדן צריך לדעת שמוחמד נהרג בסמוך לתחנת משטרה שתחת אחריותו הישירה. השר ארדן - בוא נדבר על אחריות. האמיצים מודים בכישלון. האם תעשה את זה?"

רצח זה מצטרף לאירוע נוסף שהתרחש אתמול בלילה, בו נורה למוות גבר בן 41 בסמוך לביתו בשיכון א-ראם שבנצרת. הגבר פונה תחילה במצב אנוש לבית החולים העמק, אך לאחר ניסיונות החייאה נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. כוחות משטרה הוזנקו למקום, אספו ממצאים ופתחו בחקירת האירוע. הרקע למקרה עדיין לא ידוע, אולם נבדק חשד לרצח.

בסך הכל התרחשו 12 מקרי רצח בחברה הערבית החודש, שהוא הקטלני ביותר מתחילת 2019. מנתוני מרכז אמאן עולה כי נרצחו 66 אנשים השנה במגזר; 55 גברים ו-11 נשים. משנת 2000 נהרגו 1382. יותר מ 75% מהרציחות נעשו באמצעות נשק חם. יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, פנה אתמול במכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו קרא להכריז על מצב חירום. הוא דרש את החמרת הענישה והגדרת גניבת נשק מצה"ל כפעולת טרור. בנוסף, קרא ביבס לראש הממשלה להכפיל את מספר השוטרים המוצבים בישובים הערבים.

יו"ר מרכז השלטון המקומי ציין כי "ראשי הרשויות חשים כי המדינה והמשטרה אינן עושות די בכדי להשליט את החוק והסדר ביישוביהם". לדבריו, "יש למנוע מצב של 'מדינה בתוך מדינה' - באחת שולט הריבון באמצעות החוק, ובשנייה אין דין ואין דיין ורוצחים לא באים על עונשם". הוא אומר כי אירועי הימים האחרונים שגזלו חיי אדם רבים, ממחישים עד כמה הנושא דחוף וכי לא ניתן לחכות לכינון הממשלה החדשה.

(עדכון ראשון: 22:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully