וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בעיראק: שתי רקטות נפלו בסמוך למתחם שגרירות ארה"ב בבגדאד

גורמים אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי רקטה שלישית נפלה לנהר החידקל הסמוך. אף ארגון לא קיבל אחריות על הירי, אך על פי הדיווח הרקטות נורו מאזור בו פועלים כוחות פרו-איראניים. התקרית החריגה התרחשה כחצי שנה לאחר שקטיושה התפוצצה באותו האזור

עריכה: תומר לוי

שתי רקטות נפלו הלילה (שני) בסמוך לשגרירות ארצות הברית בבגדאד שבעיראק - כך מסר מקור בטחוני לסוכנות הידיעות הצרפתית. לפי הגורם, רקטה שלישית נפלה לנהר החידקל הסמוך. כמו כן, דיפלומטים המשרתים ב"אזור הירוק", בו נמצאות שגרירויות זרות, דיווחו על מספר רב של אזעקות. לא דווח על נפגעים או על נזק.

על פי הדיווח, שתי הקטיושות נחתו במתחם זמן קצר לפני השעה חצות לאחר שנורו מדרום בגדאד, באזור בו פועלות מיליציות שיעיות המזוהות עם איראן. עם זאת, אף ארגון לא לקח אחריות על הירי.

אירוע דומה התרחש בחודש מאי האחרון, אז התפוצצה קטיושה בסמוך לשגרירות, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. בעקבות השיגור, הופעלה אזעקה ב"אזור הירוק". לפי דיווחים שונים, גם אז הקטיושה נורתה מאזור שבו יש נוכחות למיליציות השיעיות, שנתמכות על ידי טהראן.

האיזור הירוק, בגדאד, עיראק, 10 בדצמבר 2018. AP
אירוע חריג נוסף. "האזור הירוק" בבגדאד/AP

הרקטה נחתה ליד קבר החייל האלמוני, השוכן כחצי קילומטר מצפון למתקן הנרחב של השגרירות האמריקנית. הפיצוץ נשמע היטב במרכז בגדאד, לפי עדי ראיה ותושבים ששוחחו עם רויטרס. גורם במחלקת המדינה אמר כי רקטה "פשוטה" נחתה באזור הירוק, אבל לא היו נפגעים או נזק משמעותי. הוא ציין כי שום ארגון לא קיבל אחריות על הירי, ושום מתקן מאויש לא נפגע. עם זאת, הוא הדגיש: "אנחנו מתייחסים לתקרית הזו ברצינות. אנחנו נראה את איראן אחראית אם כל מתקפה כזו בוצעה על ידי כוחות מיליציה הנאמנות לה או גורמים בשורות הכוחות הללו, ואנחנו נגיב בהתאם".

לפני כשנה, בחודש ספטמבר, אירעו תקיפות נוספות בסמוך לקונסוליה האמריקנית בבצרה ולמתחם השגרירות האמריקנית בבגדאד, שבמסגרתן שוגרו פצצות מרגמה ורקטות לעבר האזור. בתגובה לכך, הזהירה ארצות הברית את איראן כי היא תגיב "במהירות ובנחישות" לכל מתקפות של בעלות בריתה שיסתיימו בפציעת אזרחים אמריקנים או בנזק למתקנים אמריקניים, והאשימה אותה כי היא "לא פעלה כדי לעצור את התקיפות האלו על ידי שליחיה בעיראק".

(עדכון ראשון: 00:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully