וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הודה ששוחח עם נשיא אוקראינה על חקירת בנו של ביידן

נשיא ארה"ב אישר ששוחח עם מקבילו האוקראיני ועודד אותו לחקור את הפרשה שבה חשוד בנו של סגן הנשיא לשעבר - אחד המועמדים הבולטים נגדו בבחירות לנשיאות. בעקבות הודאתו, מתחזקים הקולות שקוראים לחקור את החשד שטראמפ השתמש ביחסי החוץ של המדינה לצרכיו הפוליטיים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה אמש (ראשון) כי הוא שוחח עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, ועודד אותו לחקור את פרשת השחיתות שבה מעורב לפי החשד בנו של סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן. "השיחה התמקדה בשחיתות באוקראינה ובעיקר בכך שאנחנו לא רוצים שאנשינו, כמו סגן הנשיא ביידן ובנו, יתרמו לשחיתות שכבר קיימת שם", אמר טראמפ בתדרוך לכתבים.

לאחר מכן, טראמפ ניסה לתקן את הנזק בעקבות הודאתו, וטען כי לא הפעיל כל לחצים על אוקראינה על מנת לזרז את החקירה. בעקבות הודאתו, מתחזקים הקולות במפלגה הדמוקרטית לחקור את הפרשה ומזהירים מפני שימוש ביחסי החוץ של ארצות הברית לצרכי פוליטיקה פנימית. "השיחה שלי (עם נשיא אוקראינה) - היא הייתה מושלמת", אמר טראמפ בהצהרה המאוחרת. "שיחה מושלמת. לא יכלה להיות טובה יותר. אבל אנחנו נקבל החלטה לגבי איך לפרסם והאם לפרסם אותה", הוסיף.

נשיא ארצות הברית דונלד טארמפ בבית הלבן טרם יציאתו לקמפ דיויד, 31 באוגוסט 2019. יורי גריפאס, רויטרס
"לא רוצים שאנשינו יתרמו לשחיתות שכבר קיימת באוקראינה". טראמפ, אתמול/רויטרס, יורי גריפאס

בסוף השבוע פורסם בעיתונות האמריקנית כי טראמפ דרש מנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי שיחקור האם האנטר ביידן, בנו של סגן הנשיא לשעבר ואחד המועמדים המובילים נגד דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ב-2020, עבר על חוקי המדינה בזמן שכיהן כדירקטור בחברת גז אוקראינית, והאם ג'ו ביידן סייע לבנו בביצוע העבירות שבהן נחשד.

עוד פורסם כי בסמוך למועד השיחה, השעה ממשל טראמפ סיוע בסך 250 מיליון דולר לאוקראינה, שאושר על ידי הקונגרס. בבית הלבן כנראה ניסו להפעיל לחץ על הממשלה בקייב לחקור את הפרשה. בעקבות התערבות של הקונגרס, נאלצו בבית הלבן לבטל את ההשעיה ולהעביר את הכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully