וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש מודיעין בארה"ב התלונן: טראמפ נתן הבטחה "מדאיגה" לנשיא זר

הבית הלבן פועל למניעת העברת התלונה הפנימית בקהילת המודיעין לקונגרס, שעוסקת לפי הדיווחים בשיחה "מדאיגה" שקיים עם נשיא אוקראינה. הדמוקרטים חוקרים אם הממשל ניסה לשכנע את קייב לפתוח בחקירה נגד המועמד הדמוקרטי ביידן, אך טראמפ מכחיש: "יודע שמאזינים לי"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

גורם בקהילת המודיעין בארצות הברית הגיש תלונה פנימית על שיחה "מדאיגה" שקיים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם מנהיג זר, שבה נתן הבטחה כלשהי - כך דיווחו כלי תקשורת בארצות הברית. לפי דיווחים שפורסמו הלילה (שישי) בוושינגטון פוסט וניו יורק טיימס, שציטטו גורמים המעורים בפרשה, חלק מהתלונה קשורה לאוקראינה ולשיחה שניהל טראמם עם נשיאה ולדימיר זלנסקי. טראמפ דחה את הדברים, בעוד שהבית הלבן מונע מהעברת התלונה לידי הקונגרס.

הפרשה נחשפה אתמול בוושינגטון פוסט, ולפיה אותו איש מודיעין היה סבור שדבריו של טראמפ היו "כה מטרידים", עד שהוא פנה למפקח הכללי של קהילת המודיעין. לפי מכתב שנשלח לחברי הקונגרס, המפקח, מייקל אטקינסון, קבע כי התלונה מכילה "בעיה, ניצול סמכות לרעה או הפרה של החוק באופן רציני או חמור". אך המנהל בפועל של קהילת המודיעין, ג'וסף מגווייר, מסרב עד כה לחלוק את פרטי התלונה עם חברי הקונגרס, מה שהוביל לביקורת נוקבת מצד הדמוקרטים.

לקריאה נוספת בנושא
הקונגרס חוקר אם ממשל טראמפ שכנע את אוקראינה למצוא לכלוך על ביידן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בסיור לאורך גבול מקסיקו בקליפורניה, 18 בספטמבר 2019. רויטרס
טראמפ בסיור בגבול עם מקסיקו, שלשום/רויטרס

התלונה הוגשה ב-12 באוגוסט, כשבועיים וחצי אחרי השיחה בין טראמפ לזלנסקי. לא ברור מה ההבטחה לכאורה שניתנה או אם טראמפ פעל בנושא, אך הדמוקרטים בבית הנבחרים חוקרים אם הנשיא ועורך דינו רודי ג'וליאני ניסו להפעיל לחץ על קייב כדי לחקור את סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן ואת בנו האנטר, ששימש בעבר חבר בהנהלת חברת גז אוקראינית. ביידן הוא המועמד המוביל מקרב הדמוקרטים לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, שבהן הוא צפוי לפגוש את טראמפ, אם יזכה בפריימריז של מפלגתו.

להגנתו, אמר אתמול טראמפ כי הוא יודע שסוכנויות המודיעין האמריקניות מאזינות לשיחות שהוא מקיים עם מנהיגים זרים. "כשאני יודע את כל זה, מישהו מספיק טיפש להאמין שאגיד משהו לא הולם למנהיג זר", שאל הנשיא בטוויטר. הוא כינה את הדיווחים על הפרשה "פייק ניוז", כפי שהוא נוהג לעשות ביחס לפרסומים לא מחמיאים עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully