וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס חוקר אם ממשל טראמפ שכנע את אוקראינה למצוא לכלוך על ביידן

שלוש ועדות של הדמוקרטים בבית הנבחרים דורשות מהבית הלבן וממחלקת המדינה מסמכים הנוגעים גם לשיחה של הנשיא עם עמיתו מאוקראינה. זאת בחשד שהם הפצירו בממשל לפתוח בחקירה נגד בנו של המועמד הדמוקרטי המוביל, החבר בחברת גז מקומית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שלוש ועדות בבית הנבחרים בארצות הברית פתחו אתמול (שני) בחקירה בחשד שהבית הלבן ניסה "להונות" את ממשלת אוקראינה כדי שזו תמצא מידע בעייתי נגד ג'ו ביידן, סגן הנשיא לשעבר והמועמד המוביל מקרב הדמוקרטים לקראת הבחירות בשנה הבאה. מי שהי מעורב במאמצים האלו לכאורה היה רודי ג'וליאני, עורך דינו הפרטי של הנשיא דונלד טראמפ.

ראשי הוועדות, הנשלטות בידי הדמוקרטים, ביקשו מהבית הלבן וממחלקת המדינה מסמכים, אך הממשל טרם הגיב. הם ציינו כי טראמפ איים לכאורה בסוף החודש שעבר לעצור את הסיוע הצבאי של כרבע מיליארד דולר לקייב מכספי הקונגרס. החקירה תבדוק אם העיכוב בהעברת הכספים נעשה כדי "לאלץ את ממשלת אוקראינה לפתוח בחקירות מתוך שיקולים פוליטיים בשירות קמפיין הבחירות של טראמפ ל-2020".

ראשי הוועדות ביקשו מהבית הלבן את תמלילי השיחה שקיים טראמפ עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי ב-25 ביולי. כמו כן, הם מבקשים רישומים הנוגעים לתיקים משפטיים שבהם מעורבים אוקראינה, מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר פול מנפורט ובנו של ביידן, האנטר, יחד עם גורמים נוספים אחרים. הוועדות הציבו לבית הלבן ולמחלקת המדינה תאריך יעד להעברת המסמכים, עד 16 בספטמבר.

ג'ו ביידן, 6 ביולי 2019. AP
איים לעצור הלוואה לאוקראינה כשהיה סגן הנשיא. ביידן/AP

טראמפ ותומכיו הרפובליקנים קוראים לבדוק את חלקו של בנו של ביידן בחברת הגז האוקראינית "בוריסמה", משום שלטענתם ייתכן שהיה בניגוד עניינים כשהיה בחר המנהלים שלה. בחודש מאי אמר התובע הכללי של אוקראינה כי אין ראיות לכך שביידן, שהצטרף לחברה זמן קצר אחרי ביקורו של אביו במדינה ב-2014, עבר על החוק. באתר של החברה נכתב כי ביידן יעזור לה עם "שקיפות, שליטה ואחריות תאגידית והתרחבות בינלאומית". הממשל הקודם הכחיש אז כי היה זה בניגוד לנהלים.

עם זאת, ביידן התגאה בעבר כיצד איים, בזמן שהיה סגנו של ברק אובמה, לעצור הלוואות בסך מיליארד דולר לאוקראינה במרץ 2016 עד שהיא לא תדיח את התובע הכללי דאז ויקטור שוקין, שהיה חשוד בשחיתות. שוקין, שעזב את תפקידו זמן קצר לאחר מכן, החל בחקירת חברת הגז שבה עובד האנטר ביידן, על אף שהיא כבר לא הייתה פעילה בזמן שהוא איבד את משרתו.

בחודש שעבר אמר ג'וליאני כי הוא "הפציר נמרצות" בנציג של נשיא אוקראינה לבחון את הטענות נגד ביין, אך הוא אמר כי הוא עשה זאת בתור אזרח פרטי. בנוסף לכך, לפי דיווחים בארצות הברית, עורך דינו של טראמפ גם ביקש לחקור כיצד החלה חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות ב-2016 על ידי התובע המיוחד רוברט מולר.

עוד בוואלה!

טראמפ הודיע: ראש קהילת המודיעין יפרוש בחודש הבא

לכתבה המלאה
רודולף ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר מציג  את מועמדתו לבית המשפט העליון בפני טראמפ, בבית הלבן 9 ביולי 2018. רויטרס
טוען שפעל כאזרח פרטי. ג'וליאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully