וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעלם עם אשתו וילדיו: רוסיה פתחה בחיפושים אחרי "החפרפרת" של ה-CIA

23.9.2019 / 15:18

משרד הפנים במוסקבה פרסם כי אולג סמולנקוב נעדר וכי מתנהלים חיפושים אחריו. הוא זוהה על ידי כלי תקשורת ברוסיה כמי שהיה המקור הבכיר של וושינגטון בקרמלין, וחולץ על ידיה ב-2017 מחשש שייחשף

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

רוסיה הצהירה רשמית שגורם לשעבר בקרמלין, שייתכן שהיה מודיע של ה-CIA, נעדר, ושהיא מחפשת אחריו - כך לפי מידע שפורסם במאגר משרד הפנים, שצוטט היום (שני) על ידי סוכנות הידיעות RIA. לפי דיווחים בכלי תקשורת אמריקניים, שאושרו על ידי שני גורמים לסוכנות הידיעות רויטרס, אמרו כי המקור של ה-CIA בממשלת רוסיה חולץ והובא לארצות הברית ב-2017.

לפי העיתון הרוסי קומרסנט, ייתכן שאותה חפרפרת הייתה אולג סמולנקוב, שנעלם עם אשתו, אנטונינה, ושלושת ילדיהם בעת שהיו בחופשה במונטנגרו ביוני אותה שנה. ב-RIA דווח כי מאגר המידע של משרד הפנים הראה כי סמולנקוב הוכרז כעת כנעדר וכי המשרד מחפש אותו.

לפי הדיווחים בארצות הברית, הודיע היה מקור בכיר בקרמלין, שמצדו אישר כי סמולנקוב עבד בממשל הנשיאות, אך הוא טוען כי הוא פוטר בין 2016 ל-2017 וכי הוא לא היה בעמדה בכירה.

לקריאה נוספת על הפרשה
בכירים שילמו את המחיר: כך חמקה החפרפרת הרוסית מפוטין
הברחת המרגל הרוסי של ארה"ב: "צילם תמונות מהשולחן של פוטין"
מחשש שייחשף בידי טראמפ: "ארה"ב חילצה מרגל בכיר ברוסיה"

טראמפ ופוטין בועידה בויאטנם, 11 בנובמבר 2017. AP
ב-CIA חששו מחשיפת המקור. טראמפ ופוטין בפסגה בווייטנאם, נובמבר 2017/AP

רוסיה ביקשה מארצות הברית דרך האינטרפול בתחילת החודש לברר את מקום הימצאו של סמולנקוב, לאחר שברוסיה זוהה בית השייך לאדם עם שם דומה בסטפורד, וירג'יניה, ליד וושינגטון הבירה. לפי RIA, האזור שבו ממוקם הבית מאוכלס על ידי אנשי צבא ו-FBI לשעבר רבים.

בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס כי רוסיה הדיחה גורמים שאפשרו לסמולנקוב להימלט מהמדינה דרך מונטנגרו, בניגוד לאיסור על עובדי הממשל הנשיאותי לנסוע למדינת הבלקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully