וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש שייחשף בידי טראמפ: "ארה"ב חילצה מרגל בכיר ברוסיה"

רשת CNN דיווחה כי החשש לגבי המקור בקרמלין גבר אחרי שהנשיא גילה לרוסיה ב-2017 מידע רגיש על דאעש שהעבירה ישראל. ההחלטה התקבלה על ידי ראש ה-CIA דאז, פומפאו, שר החוץ כיום

תקיפה מסתורית בגבול סוריה-עיראק תקיפה לילית של מתקן צבאי באל-בוכאמלל; כ-18 לוחמים מהכוחות האיראניים נהרגו/אתר רשמי

ארצות הברית הצליחה לחלץ בהצלחה מרגל בכיר מרוסיה ב-2017 - כך דווח היום (שני) ברשת CNN, שציטטה גורמי ממשל. זאת, לפי אחד מהם, היה בין היתר בשל החשש מפני התנהלות הנשיא דונלד טראמפ וממשלו בחוסר זהירות ביחס למידע מודיעיני מסווג שהיה עשוי לחשוף את המקורי החשאי כמרגל.

ההחלטה להוציא את המקור הבכיר בממשלת רוסיה התקבלה זמן קצר אחרי פגישה שקיים טראמפ במאי 2017 עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ועם השגריר בוושינגטון דאז, סרגיי קיסליאק, שבה דן במידע מודיעיני מסווג. המידע, שעסק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה, הגיע מישראל.

לקריאה נוספת
טראמפ על הדלפת המידע הרגיש לרוסיה: זכותי כנשיא לחלוק מידע
דיווח: "טראמפ חשף מידע מסווג על דאעש בפגישתו עם שר החוץ הרוסי"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם שגריר רוסיה סרגיי קיסליאק ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב, 16 במאי 2017. AP
טראמפ עם לברוב והשגריר הרוסי בבית הלבן, מאי 2017/AP

אותו גורם אמר כי החשיפה של טראמפ בפני הרוסים, על אף שהיא לא נגעה לגבי המרגל הרוסי באופן ספציפי, גרמה לגורמי מודיעין לחדש את הדיונים המוקדמים שלהם לגבי סכנת החשיפה שלו.

באותו הזמן, ראש ה-CIA דאז מייק פומפאו, שכיום משמש שר החוץ, אמר לבכירים אחרים בממשל שיותר מידע יוצא לגבי אותו גורם. רק במקרים חריגים מחלצת וושינגטון מקורות מודיעיניים, כשהיה מאמינה שהם נתונים בסכנה מידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully