וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דרום אפריקה: מימדי האלימות נגד נשים וילדים - כמו מלחמה

בכינוס חירום שנערך בפרלמנט לאור גל האלימות נגד נשים הציג סיריל רמפוזה תוכנית חירום למאבק באלימות המגדרית במדינה, שגבתה את חייהם של 2,700 נשים בשנה שחלפה. "ישנו צל כבד העובר ברחבי ארצנו. נשים וילדים נמצאים במצור"

צילום: רויטרס

נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוזה, אמר כי מימדי האלימות נגד נשים וילדים במדינה דומים למימדים של מלחמה. במושב חירום שכינס הפרלמנט לאור מחאה ציבורית שקמה באזורים רבים במדינה, אמר הנשיא כי יש לפעול בדחיפות כי לעצור את גל האלימות כלפי נשים במדינה.

על פי הנתונים שפרסמה הרשת, בעשור האחרון מספר מקרי הרצח עולה מדי שנה, ואילו מספר עבירות המין זינק השנה ב-4.6%. בסך הכל, כ-2,700 נשים וכאלף ילדים נרצחו על ידי גברים בשנה שעברה, ואם לא די בכך, כמאה מקרים לפחות של אונס מדווחים לרשויות מדי יום. בין אלו דווח לאחרונה גם על תיירת ישראלית שעברה אונס קבוצתי. על פי הדיווחים בכלי התקשורת במדינה, המקרה התרחש בעיר מפומלנגה, לאחר שבני זוג שהיו לצדה נשדדו. מהמשטרה המקומית נמסר אז כי כוחותיה פתחו במצוד אחר ארבעה חשודים.

מחאה נגד אלימות מגדרית בעיר יוהנסבורג, דרום אפריקה, 13 בספטמבר 2019. רויטרס
כמאה מקרי אונס מדווחים מדי יום. הפגנה נגד אלימות מגדרית ביוהנסבורג, בשבוע שעבר/רויטרס

על פי הדיווח ברשת BBC, בדבריו טען הנשיא כי ארצו היא אחד המקומות הכי פחות בטוחים בעולם לנשים. "ישנו צל כבד העובר ברחבי ארצנו. נשים וילדים נמצאים במצור", אמר. הוא הציג תוכנית בהיקף של כ-70 מיליון דולר במטרה להתמודד עם התופעה, הכוללת בין היתר תקציבים לחינוך, חיזוק מערכת אכיפת החוק, החמרת העונשים למבצעי עבירות מין ושיפור מערך הסיוע לקורבנות, לצד סעיפים נוספים שנועדו לשפר את מצבן הכלכלי של נשים במדינה.

עוד בוואלה!

ארגנטינה: אלפים הפגינו בבירה נגד אלימות כלפי נשים

לכתבה המלאה
מחאה נגד אלימות מגדרית בעיר יוהנסבורג, דרום אפריקה, 13 בספטמבר 2019. רויטרס
מספר עבירות המין זינק השנה ב-4.6%. הפגנה נגד אלימות מגדרית ביוהנסבורג, בשבוע שעבר/רויטרס

עוד אמר הנשיא כי המדינה ניצבת בפני משבר של אלימות וחוסר סובלנות, זאת בהתייחס למהומות שאירעו במדינה בתקופה האחרונה על רקע שנאת זרים. בתחילת החודש עצרה משטרת דרום אפריקה יותר מ-80 איש לאחר שחמישה בני אדם נהרגו במהומות שפרצו בערים יוהנסבורג ופרטוריה והסלימו לעיירות הסמוכות. אלו מתמקדות בחנויות בבעלות זרה, והן מעלות חששות מפני התחדשות האלימות נגד זרים. בגל האחרון, ב-2015, נהרגו לפחות שבעה בני אדם, וב-2008 נהרגו כ-60 בני אדם ברחבי המדינה.

נשיא דרום אפריקה, סיריל רמפוזה, נואם בהלוויית מנהיג זימבבואה רוברט מוגאבה בעיר הררה, זימבבואה, 14 בספטמבר 2019. רויטרס
קרא לפעול בדחיפות. רמפוזה בהלוויית מנהיג זימבבואה רוברט מוגאבה, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully