וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכנו למדינת נרקוס": רצח של פרקליט מעורר סערה בהולנד

דרק ווייסרום, פרקליטו של עד מדינה בפרשת רצח נגד חברי כנופיה - נרצח בעצמו בכניסה לביתו. הרצח זעזע את המדינה ובמשטרה טוענים כי "הפשע המאורגן יצא מכלל שליטה". שר המשפטים ההולנדי כינה את הירי על עורך הדין "התקפה על שלטון החוק שלנו"

רצח של פרקליט בהולנד, 18 בספטמבר 2019. AP
"אפילו אנשים שפשוט מבצעים את עבודתם כבר לא מרגישים בטוחים", זירת הרצח/AP

פרקליטו של עד מדינה בחקירה נגד חברי כנופיה בהולנד נרצח אמש (רביעי) מחוץ לביתו באמסטרדם, כך דווח ברשת BBC. לפי חקירת המשטרה, צעיר לבוש קפוצ'ון שחור הגיע וירה בפרקליט, דרק ווייסרום, ליד הכניסה לבית. הרצח אירע בשעה שאחד משני ילדיו של העורך דין היה בבית. כוחות משטרה גדולים ממשיכים לנהל מצוד אחד החשוד במעשה. חברי הכנופייה מואשמים בחמישה מקרי רצח בין השנים 2015 ל-2017, והחקירה בעניינם עוד נמשכת בתיקי סמים ואלימות רבים.

רצח עורך הדין הוביל לגל תגובות נזעמות במדינה. מפקד משטרת אמסטרדם, אריק אקרבוים אמר כי "הרצח האכזרי הזה חצה גבול חדש: כעת אפילו אנשים שפשוט מבצעים את עבודתם כבר לא מרגישים בטוחים". שוטר אחר ששהה בזירה אמר כי "הפשע המאורגן יצא מכלל שליטה". לדבריו, הולנד הפכה ל"מדינת נרקוס".

רצח של פרקליט בהולנד, 18 בספטמבר 2019. AP
"אחד הימים השחורים ביותר". זירת הרצח באמסטרדם/AP

גם במערכת המשפטית עורר הרצח כעס רב. שר המשפטים פרד גרפרהאוס כינה את הירי על עורך הדין "התקפה על שלטון החוק שלנו". עמיתו של ווייסרום, עו"ד ג'יליס רואלס, אמר כי מדובר ב"אחד הימים השחורים ביותר" עבור העוסקים בתחום אכיפת החוק. הוא תיאר את ווייסרום כאיש שהיה "לב אחד גדול". הוא אף סיפר שהיה היה נלהב מעבודתו ותמיד רצה לסייע. "אלה חדשות ממש נוראיות. אבל זה מה שהוא עבד עבורו והאמין בו", אמר רואלס.

ווייסרום היה פרקליטו של אחד מחברי הכנופיה, שהפך לעד מדינה לאחר שאחיו נורה למוות בשנה שעברה. חמשת מקרי הרצח בה חברי הכנופיה נאשמים אירעו באוטרכט ובאמסטרדם, וזכו לכינוי מלחמות "מוקרו-מאפיה" - שהיוו השראה לסדרת פשע טלוויזיונית בדיונית המתרחשת בהולנד. החשודים העיקריים במקרי הרצח הם שני הולנדים ממוצא מרוקאי, וסוכנות המשטרה של האיחוד האירופי רשמה את שמותיהם בין "הנמלטים המבוקשים ביותר" באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully