וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדיפים מתים מחיים": דוטרטה מציע פרס למי שילכוד אסירים ששוחררו

18.9.2019 / 12:32

אחרי שיותר מ-1,700 אנסים, רוצחים וסוחרי סמים שוחררו בשוגג במסגרת חוק "התנהגות טובה", קורא נשיא הפיליפינים לתפיסתם - עדיף לא בחיים. גובה הפרס - מיליון פזו

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה חידש אתמול (שלישי) את הצעתו הכספית למי שילכוד מאות רוצחים ואנסים ששוחררו בשוגג על ידי רשויות הכלא, ואמר כי הוא מעדיף שהם ייתפסו מתים מאשר בחיים.

שחרורם של יותר מ-1,700 אסירים שהורשעו בפשעים מסוכנים בשל התנהגות טובה גרמה למבוכה גדולה עבור הנשיא ששם במרכז האג'נדה שלו הבטחה לניקוי הרחובות מסמים ומפושעים. דוטרטה אמר כי על ראשם עומד פרס בגובה מיליון פזו (19,175 דולר), אחרי שפחות מ-700 מהאסירים נשמעו לקריאתו להיכנע בפני הרשויות. "הפרס מוצע למי שיתפוס אותם מתים או בחיים, אבל אולי מתים זו אפשרות טובה יותר. אני אשלם לכם בחיוך", אמר לכתבים.

דוטרטה ידוע לשמצה בשל מלחמתו הקטלנית בסוחרים ובמשתמשים שגרמה לדאגה בקהילה הבינלאומית, ובשל אינספור סיפורים על מעלליו נגד יריביו בעת שכיהן כראש העיר דבאו במשך 22 שנה. מתנגדיו צפויים לראות בדבריו האחרונים ניסיון לעורר את האזרחים לקחת את החוק לידיים. עם זאת, בלשכתו דחו זאת ואמרו כי מיליוני אזרחים מחבבים את השפה התקיפה שלו.

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה ונשיאת סינגפור, 9 בספטמבר 2019. AP
מנהל מלחמה ידועה לשמצה בסוחרי סמים. דוטרטה לצד נשיאת סינגפור, החודש/AP

החוק למתן שחרור מוקדם על התנהגות טובה עבר תחת קודמו של דוטרטה, בניסיון לצמצם את העומס על בתי הכלא במדינה, שהם בין הצפופים ביותר בעולם. יותר מ-21 אלף אסירים שוחררו, אולם גורמים במשרד המשפטים אמרו כי חלקם הורשעו בעבירות חמורות ועל כן לא היו זכאים לשחרור מוקדם.

כ-1,700 מהם שוחררו על ידי גורמים שמונו בידי דוטרטה, שניים מהם אף מתומכיו הבולטים. האחרון שבהם, ניקנור פלדון, הודח החודש אחרי שהתברר כי כ-900 עבריינים שוחררו תחת המשמרת שלו. הוא מכחיש כי פעל בניגוד להנחיות.

דוטרטה הגן גם על המינוי שלו לשירות בתי הכלא, ג'ראלד בנטג. התביעה רוצה להעמידו לדין בגין רצח, בעקבות תקרית בבית כלא בפרברי מנילה ב-2016, שבה נהרגו עשרה אסירים, רובם עברייני סמים, מפיצוץ רימון יד. בית המשפט טרם הכריע בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully