וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן עצרת בחירות של הנשיא: 24 הרוגים בפיגוע במרכז אפגניסטן

17.9.2019 / 16:24

מחבל מתאבד התפוצץ בזמן נאומו של אשרף ראני, שלא נפגע. בבירה קאבול נהרגו לפחות 20 בני אדם בפיגוע נוסף. טליבאן קיבל אחריות על שני הפיגועים. האלימות המדינה החריפה עם קריסת שיחות השלום בין הארגון לבין ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

לפחות 24 בני אדם נהרגו היום (שלישי) בפיצוץ מחבל מתאבד בסמוך לעצרת בחירות של נשיא אפגניסטן אשרף ראני במרכז המדינה - כך אמר גורם בשירותי הבריאות, שאמר כי רוב הנפגעים הם אזרחים, בהם נשים וילדים. עוד 31 בני אדם נפצעו בפיצוץ, אולם הנשיא לא נפגע.

במקביל, לפחות שישה בני אדם נהרגו בפיצוץ במרכז הבירה קאבול. "אנחנו חוקרים אם זה היה פיגוע התאבדות או מטען שהוצמד לאופנוע", אמר דובר משרד הפנים. "המתנתי בכניסה למרכז גיוס", אמר מוספטא ראיסי ממיטת בית החולים שאליו פונה אחרי שנפצע בפיצוץ. "הייתי מאחורי שני אנשים בתור כשלפתע היה פיצוץ".

טליבאן קיבל אחריות על שתי המתקפות, ואמר כי נהרגו בהן עשרות בני אדם. דובר הארגון הקיצוני אמר כי פיגועי ההתאבדות כוונו נגד כוחות הביטחון. "ניתנה אזהרה לאנשים לא להשתתף בעצרות הבחירות של ממשל הבובות", אמרו בטליבאן, שציינו כי כל העצרות הללו הן מטרות. "אם מישהו נפצע, למרות האזהרות, הם בעצמם האשמים".

לקריאה נוספת בנושא
אחרי קריסת השיחות עם ארה"ב: נציגי טליבאן הגיעו לרוסיה
טראמפ אישר: בנו של בן לאדן חוסל במבצע של ארה"ב

פינוי נפגעים מפיגוע במחוז פרוואן, אפגניסטן, 17 בספטמבר 2019. רויטרס
פינוי נפגעים מאזור הפיגוע בסמוך לעצרת הנשיא/רויטרס

המתקפות קרו עם החרפת האלימות במדינה לאחר קריסת שיחות השלום בין ארצות הברית לבין טליבאן בשבוע שעבר. הצדדים ניסו להגיע להבנות על נסיגת אלפי חיילים אמריקנים מאפגניסטן בתמורה לערבויות ביטחוניות של טליבאן. השיחות, שלא כללו את ממשלת אפגניסטן, נועדו לשמש מסגרת למשא ומתן רחב יותר לסיום המלחמה, הנמשכת זה יותר מ-40 שנה.

הארגון הקיצוני, שהשליט משטר הלכה אסלאמי עד שהופל על ידי ארצות הברית ב-2001, הבטיח להגביר את העימותים עם הכוחות המקומיים והזרים כדי להניא אזרחים מלהצביע בבחירות לנשיאות ב-28 בספטמבר, שבהן ינסה ראני להבטיח כהונה שנייה בת חמש שנים.

(עדכון ראשון: 12:11)

עוד בוואלה!

אדום של ערב במערב

לכתבה המלאה
כוחות בזירת פיגוע בבירה קאבול, אפגניסטן, 17 בספטמבר 2019. רויטרס
כוחות בזירת הפיגוע בקאבול, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully