וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח סורי: 10 הרוגים מהכוחות איראניים בתקיפות אוויריות בגבול עיראק

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי כלי טיס שזהותם לא ידוע תקפו בין היתר מחסן טילים באזור אל-בו כמאל. באזור פועלות מיליציות שיעיות הנתמכות בידי טהראן, ולאחרונה יוחסה לישראל תקיפה של בסיס גדול המוקם באזור

תקיפה מסתורית בגבול סוריה-עיראק תקיפה לילית של מתקן צבאי באל-בוכאמלל; כ-18 לוחמים מהכוחות האיראניים נהרגו/אתר רשמי

כלי טיס תקפו כמה מטרות הלילה (שלישי) במזרח סוריה, סמוך לגבול עם עיראק - כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. עוד דיווח הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, כי בתקיפות באזור אל-בו כמאל, שכוונו בין היתר נגד מחסן טילים, נהרגו לפחות עשרה לוחמים המזוהים עם הכוחות האיראניים. לא ברורה זהותם של ההרוגים או של כלי הטיס.

התקיפה האחרונה נגד המיליציות השיעיות בגבול סוריה-עיראק שיוחסה לישראל אירעה לפני כשלושה שבועות. לפי הדיווחים של הארגון הסורי לזכויות אדם וכלי תקשורת הערביים, היא כוונה נגד מפקדות של מיליציות עיראקיות המקורבות לאיראן. ברשת "אל-ערביה" דווח כי היעדים שהותקפו היו בתוך העיירה וכי בין המיליציות שנפגעו היו גם פעילים מקומיים של חיזבאללה. בהמשך פרוסם כי מפקד שטח בגדודי חיזבאללה בעיראק נהרג.

עשן באזור דמשק, סוריה, אחרי תקיפה של ישראל, 25 בדצמבר 2018. רויטרס
תקיפה בסוריה/רויטרס

לפני כשבועיים פורסם כי תצלומי לוויין של חברת ImageSat וגורמי מודיעין מערביים חשפו שאיראן פועלת להקים בסוריה בסיס צבאי חדש שיאכלס אלפי חיילים. מהתצלומים עולה כי המתקן, שהוקם סמוך לגבול עם עיראק צפוי לשמש לאימונים עבור המיליציות השיעיות באזור. על פי הדיווחים, הקמת המתקן אושרה על ידי צמרת משטר האייתולות בטהראן ובוצעה על ידי כוח קודס.

מומחים מחברת הלוויינים "אימאג' סט אינטרנשיונל", שסקרו את התמונות, אמרו כי בפרויקט שקיבל את השם "מתחם האימאם עלי", ניתן לאכסן טילים מונחי-מסלול בחמישה מבנים חדשים המוקפים בסוללות עפר. בחלק הצפון-מערבי של האתר ניתן לראות בתמונות עשרה מחסנים נוספים עם פחות הגנה חיצונית ותשתית נוספת לאכסון טילים.

(עדכון ראשון: 7:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully