וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל"ם ברק חירם, שאיבד את עינו בלבנון ה-2, ימונה למפקד גולני

16.9.2019 / 13:47

הרמטכ"ל החליט על מינויו של אל"ם ברק חירם, מפקד מרכז אימונים באש, למפקד חטיבת גולני. בשנת 2007 הוא קיבל צל"ש מטעם מפקד האוגדה על חיסול חוליית מחבלים במלחמת לבנון השנייה. במהלך הפעולה, הוא נפצע בפניו, העניק לעצמו טיפול רפואי וסירב להתפנות עד להכרעת הקרב

צילום: בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן

אלוף-משנה ברק חירם ימונה למפקד חטיבת גולני - כך הוחלט היום (שני) בדיון שיבוצים שהתקיים בראשות הרמטכ"ל אביב כוכבי. המינויים מותנים באישור ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. חירם, מפקד מרכז אימונים באש במל"י (המרכז לאימונים ביבשה שבצאלים), שימש קודם לכן כמפקד עוצבת הגולן, מפקד בא"ח גולני ומפקד גדוד 51. הוא נחשב לסמל ביחידת אגוז ומוגדר כאחד ממפקדי השדה המובילים בצבא.

חירם, שנולד בשנת 1979, והתגייס בשנת 1997 ליחידת אגוז שם שירת כלוחם ומפקד. הוא נשוי לבת ציון ואב לארבעה, פיקד על פלגה ב' ביחידת אגוז במלחמת לבנון השנייה, שבמהלכה נפצע באורח קשה ואיבד את אחת מעיניו. בשנת 2007 הוא קיבל ציון לשבח מטעם מפקד עוצבת געש תת-אלוף אלי רייטר על הפעולה שבה נפצע.

במהלך התקרית, הוא נשא על גבו כמה פצועים ונתקל בחוליית מחבלים, שהסתתרה במבנה בכפר חדתא ושלטה על נתיב תנועתם. חירם יצא בראש חייליו אחרי החוליה והצליח לחסלה לאחר קרב קצר. תוך כדי הקרב נפגע בראשו, העניק לעצמו טיפול רפואי מקומי וסירב להתפנות עד שהוכרע הקרב, ולאחר שמפקד אחר תפס פיקוד במקומו. בנימוקים למתן הציון לשבח מוסבר כי הוא "הראה דבקות במשימה וחתירה לניצחון, אחריות, דוגמה אישית ומקצועיות" וכן "הראה רוח לחימה, מנהיגות ואומץ לב".

אל"ם ברק חירם. דובר צה"ל
סירב להתפנות עד שהוכרע הקרב. אל"מ חירם/דובר צה"ל

בין השנים 2012-2014 - הוא שימש כמפקד גדוד 51 והועלה לדרגת סא"ל לאחר מכן מונה למפקד בא"ח גולני עד שנת 2016. עד שנת 2018 שימש כמפקד עוצמת הגולן והועלה לדרגת אל"מ. בשנת 2019 שימש כמפרד מרכז האימונים בא"ש במל"י.

ברק חירם, מח"ט גולני הנכנס. דובר צה"ל
"הראה דבקות במשימה וחתירה לניצחון". אל"מ חירם/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully