וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מבהירה: לא תהיה פגישה בין רוחאני לטראמפ בעצרת האו"ם

טהראן הודיעה כי לא תתקיים פגישה שכזו בשולי העצרת בניו יורק. זאת על רקע הטענות שהיא אחראית למתקפה בסעודיה. נשיא ארה"ב הכחיש עוד לפני כן כי הוא מוכן להיפגש ללא תנאים מקדימים, אף שבכירי ממשלו אמרו זאת

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

איראן הבהירה היום (שני) כי הנשיא חסן רוחאני לא ייפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בהמשך החודש. ההודעה נמסרה על ידי משרד החוץ בטהראן, על רקע טענות של גורמים אמריקניים ולפיהם איראן אחראית למתקפה על מתקני הנפט בערב הסעודית. בטהראן דחו זאת.

"אירוע שכזה גם לא נמצא על סדר היום שלנו וגם לא יקרה", אמר דובר משרד החוץ עבאס מוסוואי, שצוטט על ידי הטלוויזיה האיראנית. "מפגש כזה לא יקרה". טהראן דוחה על הסף מפגש כזה, אולם אתמול אמרו בבית הלבן כי עדיין יש היתכנות לכך שהוא יקרה.

הלילה דחה טראמפ את האפשרות שהוא יהיה מוכן להיפגש עם רוחאני "ללא תנאים מקדימים". בחשבון הטוויטר שלו האשים טראמפ את כלי התקשורת בדיווח כוזב ואמר כי מדובר ב"הצהרה שגויה".

נשיא איראן חסן רוחאני בישיבת ממשלה, 4 בספטמבר 2019. רויטרס
רוחאני בישיבת ממשלה, החודש/רויטרס

זאת על אף שביום חמישי האחרון אמר שר האוצר שלו, סטיב מנוצ'ין, כי לפי שעה אין לנשיא תכניות להיפגש עם נשיא איראן בעצרת האו"ם בחודש הבא, אך "טראמפ מוכן להיפגש עם רוחאני ללא כל תנאים מקדימים".

עוד אמר מנוצ'ין בראיון לרשת CNBC האמריקנית, כי "הלחץ המקסימלי" על איראן יימשך ואין בכוונת הנשיא להקל בסנקציות הכלכליות על איראן. זאת לאחר שיום קודם לכן, דווח בסוכנות "בלומברג" כי טראמפ שקל להקל את הסנקציות על איראן כדי להיפגש עם רוחאני.

בנוסף לכך, סף המתיחות בין המדינות עלה פעם נוספת ביממה האחרונה, בעקבות תקיפת מתקני הנפט בערב הסעודית. למרות שהמורדים החות'ים בתימן לקחו אחריות על הפעולה וטהראן הכחישה את מעורבותה, גורם אמריקני טען היום כי איראן אחראית לתקיפה. לדברי הגורם, "הראיות מצביעות על כך שאין כיוון אחר פרט לזה שאיראן אחראית".

עוד בוואלה!

בכיר אמריקני: המתקפה על סעודיה לא יצאה מתימן, איראן אחראית

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם המראתו מהבית הלבן לבולטימור שבמרילנד ב-12 בספטמבר 2019. רויטרס
דוחה את הטענה כי ייפגש עם רוחאני ללא כל תנאי מקדים. טראמפ/רויטרס

במקביל צייץ הנשיא טראמפ כי יש לארצות הברית סיבה להאמין שהיא יודעת מי עומד מאחורי המתקפה והוסיף: "אנחנו ממתינים לשמוע מהממלכה מי הגורמים שגמרו למתקפה ובאילו תנאים נפעל בהמשך". כמו כן גם שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, האשים אמש את איראן בביצוע התקיפה וכינה את האירוע "תקיפה חסרת תקדים על מאגרי האנרגיה של העולם".

איראן מצדה טענה בשבוע שעבר כי פיטוריו של היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון הם הוכחה לכך שמדיניות "הלחץ המקסימלי" של ממשל טראמפ נגדה נחלה כישלון חרוץ. לפי ההערכות, עזיבתו של בולטון, שהוביל קו תקיף נגד טהראן ואף צידד בתגובה צבאית נגדה, עשויה לבשר על הפשרה מסוימת במתיחות בין המדינות ולחידוש השיחות ביניהן. עם זאת, זמן קצר אחרי הפיטורים הכריז הממשל על סנקציות חדשות נגד משמרות המהפכה של איראן.

(עדכון ראשון: 2:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully