וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שוחח עם נתניהו על ברית הגנה: "נמשיך לדון אחרי הבחירות"

נשיא ארה"ב צייץ בטוויטר כי הוא שוחח עם ראש הממשלה על המהלך ש"יעצים עוד יותר את הברית האדירה בין המדינות". לדבריו, המנהיגים ימשיכו לדון בה בעצרת האו"ם שתתקיים מאוחר יותר החודש. הברית - אחת ממתנות הבחירות העיקריות שנתניהו ביקש לקבל מטראמפ

חמישה ימים לבחירות: - נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה פוטין במהלך ביקור מדיני/קרדיט צילום : רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (שבת) כי הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא ברית הגנה בין המדינות. לדבריו, השניים סיכמו להמשיך לדון בה אחרי הבחירות. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, טען טראמפ כי ברית זו "תעצים עוד יותר את הברית האדירה בין שתי המדינות" והמשיך ואמר כי הוא מצפה להמשיך לדון בה עם נתניהו "אחרי הבחירות הישראליות כשניפגש בעצרת האו"ם החודש!".

ההכרזה על ברית ההגנה היתה אחת ממתנות הבחירות העיקריות שנתניהו ביקש לקבל מטראמפ. לקראת הבחירות, בלשכת ראש הממשלה השקיעו מאמץ גדול בניסיון לארגן מחווה פומבית מצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וכן נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. זאת, כחלק מהניסיון לשלוט בסדר היום המדיני ולקדם אירועים מדיניים בינלאומיים שיחזקו את הקמפיין "ליגה אחרת".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו רגע לפני פגישתם בבית הלבן 25 במרץ 2019. רויטרס
נתניהו עם טראמפ, בחודש מרץ/רויטרס

עם צאת השבת, ראש הממשלה נתניהו הודה לטראמפ. "למדינה היהודית מעולם לא היה חבר טוב יותר בבית הלבן", אמר. "אני מצפה לפגישתנו בעצרת האו"ם בה נקדם את ברית ההגנה ההיסטורית בין ארצות הברית וישראל. אנחנו נמשיך יחד בכל הכוח במאבק המשותף שלנו נגר הטרור". נתניהו גם בירך את טראמפ על החיסול של חמזה בן לאדן, בנו של אוסמה בן לאדן, והוסיף "אלוהים יברך את אמריקה. אלוהים יברך את ישראל".

שר החוץ ישראל כץ בירך אף הוא על המהלך. "כפי שאמרתי בעבר, אני בעד ברית הגנה מוגדרת ומתוחמת בין ארה"ב לישראל מול איראן, בנושא הנשק הגרעיני ואיום הטילים הבליסטיים, שלא תגביל את פעילותה של ישראל בתחומים אחרים", אמר." ברית כזאת עם המעצמה החזקה בתבל תהיה הישג היסטורי חסר תקדים, שיתרום רבות לבטחונה וחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

לגלות, לעקוב, ליירט: קרב הרחפנים של ישראל וחמאס

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במסיבת עיתונאים בהלסינקי, 21 באוגוסט 2019. רויטרס
חלק מבליץ מדיני. פוטין/רויטרס

ההצהרה של טראמפ אינה מחייבת, והכרזה על ברית הגנה דורשת עיונים ומגעים מקצועיים ומדוקדקים מאוד בין מערכת הביטחון הישראלית לבין זו האמריקנית. כמו כן, ישנם בכירים במערכת הביטחון שמתנגדים לרעיון של ברית הגנה עם ארצות הברית, מחשש שהיא תגביל את יכולת התמרון של צה"ל באזור.

אתמול שב נתניהו מביקור בסוצ'י, שם הוא פגש את הנשיא פוטין ושוחח עמו בהתבססות האיראנית בסוריה. לפני הבחירות האחרונות, בחודש מרץ האחרון, טראמפ הכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. הביקור ברוסיה בא לאחר ביקור קודם של נתניהו בלונדון, במהלכו נפגש עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ועם שר ההגנה האריקני. סדרת הפגישות באה כחלק מבליץ מדיני שערך נתניהו, כחלק מהישורת האחרונה לקראת הבחירות.

בתוך כך, אחרי הבחירות צפויה להתפרסם תכנית השלום של ממשל טראמפ, עסקת המאה, שחלקה הכלכלי פורסם בפסגה הכלכלית בבחריין בחודש יוני. מי שעסק בתכנית - ג'ייסון גרינבלט, השליח האמריקני המיוחד לענייני המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים - התפטר מתפקידו מוקדם יותר החודש. במקומו ימונה לתפקיד אבי ברקוביץ', יועצו של ג'ארד קושנר. טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אחרי כמעט שלוש שנים בממשל שלי, ג'ייסון גרינבלט יעזוב לטובת המגזר הפרטי. ג'ייסון היה נאמן, חבר נהדר ועורך דין פנטסטי. מסירותו לישראל ובניסיון להשגת שלום בין ישראל והפלסטינים לא ישכחו. הוא יחסר לנו. תודה לך ג'ייסון!".


(עדכון ראשון: 18:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully