וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתווך לשעבר נגד נתניהו: מעולם לא טען שהסיפוח הוא הכרחי

שגריר ארה"ב בישראל והמתווך במו"מ בין ישראל והפלסטינים לשעבר, מרטין אינדיק, אמר כי "האמת היא שנתניהו תמך בתוכנית הביטחון של הגנרל ג'ון אלן". זאת בעקבות סרטון של הליכוד שבו נטען כי בני גנץ תמך בנסיגה מיהודה ושומרון, ואף שיתף פעולה בנושא עם אובמה

צילום: רויטרס

שגריר ארצות הברית בישראל והמתווך במשא ומתן בין ישראל והפלסטינים לשעבר, מרטין אינדיק, מתח היום (שבת) ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות סרטון תעמולה שפרסם נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ. בסרטון נטען כי הרמטכ"ל לשעבר תמך בנסיגה מיהודה ושומרון, ואף שיתף פעולה בנושא עם הנשיא האמריקני לשעבר, ברק אובמה. בפוסט שפרסם בטוויטר, כתב אינדיק כי "האמת היא שנתניהו תמך בתוכנית הביטחון של הגנרל ג'ון אלן ומעולם לא טען שהסיפוח הוא הכרחי".

אינדיק כתב את הדברים ברקע הכרזת נתניהו מהשבוע, לפיה עם הקמת הממשלה הבאה הוא יחיל את הריבונות בבקעת הירדן ובצפון ים המלח. נתניהו התייחס גם לתכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הצפויה להתפרסם לאחר הבחירות, ואמר כי "זה מציב בפנינו אתגר גדול והזדמנות גדולה". נתניהו ציין כי "זו שעת כושר חד פעמית להחיל את הריבונות הישראלית על יישובינו ביהודה שומרון וגם על אזורים נוספים. מתוך כבוד לנשיא טראמפ אמתין עם החלת הריבונות על כל היישובים עד להצגת התכנית".

מרטין אינדיק השליח האמריקני המיוחד למו"מ הישראלי פלסטיני. יולי 2013. AP
השליח האמריקני מרטין אינדיק ביולי 2013/AP

"בכוונתי להחיל את הריבונות בתיאום מרבי עם ארצות הברית", הצהיר ראש הממשלה. "הדבר יחייב הקמת קואליציה שמחויבת למדיניות ולעקרונות הללו והיערכות ביטחונית מתאימה. עם הקמת הממשלה הבאה, אחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וצפון ים המלח. זה הגבול המזרחי של מדינת ישראל. יחד עם רמת הגולן זוהי חגורת הביטחון החיונית שלנו במזרח".

גורם בבית הלבן מסר בתגובה כי מדיניות ארה"ב כלפי ישראל והשטחים הפלסטינים נותרת ללא שינוי. "אין שום שינוי במדיניות ארצות הברית כרגע", אמר הגורם בממשל טראמפ כשנשאל האם הבית הלבן תומך במהלך של נתניהו. "נפרט על החזון שלנו לשלום לאחר הבחירות בישראל ונפעל לקבוע את הדרך הטובה ביותר להביא ביטחון, הזדמנות ויציבות לאזור".

מכחול לבן נמסר במהלך השבוע, בתגובה להצהרת נתניהו, כי "תושבי בקעת הירדן אינם ניצבים בסרט תעמולה של נתניהו. כחול לבן הצהירה כי בקעת הירדן היא חלק ממדינת ישראל לעד". עוד הזכירו כי "נתניהו הוא זה שרקם תכנית לוויתור על בקעת הירדן ב-2014. אנו שמחים שנתניהו התעשת ואימץ את תכנית כחול לבן להכרה בבקעת הירדן". בכחול לבן הוסיפו כי "היחסים של מדינת ישראל וארצות הברית מבוססים על אינטרסים וערכים משותפים והם חזקים מכל ראש ממשלה. הספינים של נתניהו על אזרחי ישראל יסתיימו ב-17 בספטמבר".

עוד בוואלה!

"הדמוקרטיה לא אומרת כלום עבורנו": עוני וייאוש במולדת האביב הערבי

לכתבה המלאה

תגובת הליכוד

מהליכוד נמסר "שקר מוחלט. אינדיק כבר נתפס בשקר כשאמר שהוא ישב ליד ראש הממשלה נתניהו בהלוויתו של רבין ז"ל, כשהסרטונים מההלוויה הראו ששיקר. ראש הממשלה נתניהו דרש שצה"ל ישלוט בכל השטח מערבית לירדן ולא היה מוכן להעביר את האחריות הזאת לכח בינלאומי כלשהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully