וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מביקור קרטר ועד פינוי ימית: אוסף של 3,000 שקופיות עומד למכירה פומבית

14.9.2019 / 9:30

חתן פרס ישראל דוד רובינגר זכה לכינוי "הצלם של המדינה", וכעת אלפים מתוך צילומיו עמדו למכירה. בין השקופיות נראים אישים חשובים, נופים בארץ ובעולם ואירועים מתולדות המדינה. ההצעה הראשונית: 2,000 דולר בלבד

מכירה פומבית של אוסף שקופיות של הצלם דוד רובינגר. קטלוג בית המכירה Winner's, סריקה
שקופית של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין נואם/סריקה, קטלוג בית המכירה Winner's

אוסף גדול מאוד של יותר מ-3,000 שקופיות שצילם חתן פרס ישראל, דוד רובינגר, עמד למכירה פומבית. השקופיות כוללות צילומי אישים חשובים, נופים בארץ ובעולם ואירועים משמעותיים שעברו על מדינת ישראל.

דוִד רוּבִּינגֶר (1924-2017) היה צלם עיתונות ישראלי, חתן פרס ישראל לתקשורת לשנת תשנ"ז. האוסף נמכר ללא זכויות יוצרים משום שזכויות אלו נרכשו בעבר על ידי "ידיעות אחרונות". זו גם הסיבה שמחיר הפתיחה של האוסף המיוחד עומד על 2,000 דולר. לו היו זכויות יוצרים על התמונות המחיר היה גבוה בהרבה. המכירה נערכה שלשום (חמישי) בבית המכירות Winner'S.

מכירה פומבית של אוסף שקופיות של הצלם דוד רובינגר. קטלוג בית המכירה Winner's, סריקה
"קשה לבטא במילים את התחושה שאתה חווה בצילומים". שקופית של חיילי צה"ל/סריקה, קטלוג בית המכירה Winner's

רובינגר צילם בחייו כחצי מיליון תמונות ונחשב כצלם שתעד את רגעיה החשובים של מדינת ישראל. הצלם אלכס ליבק, גם הוא חתן פרס ישראל, כתב עליו ש"הוא נעשה ל'צלם של המדינה'".

טדי קולק, ראש עיריית ירושלים לשעבר, אמר עליו כי "קשה לנסות לבטא במילים את התחושה שאתה חווה נוכח צילומיו של רובינגר, שכן אם יש הרגשה אחת שאינה מרפה ממך נוכח מילים, הרי היא אי-מספיקותן. לסיפור סיפורה של ישראל כפי שעושים הצלמים הללו יידרשו כרכים שלמים, ואפילו הם יחטיאו את המטרה".

עוד בוואלה!

ארדואן מאיים: "נאפשר למיליוני הפליטים הסורים לזרום לאירופה"

לכתבה המלאה
מכירה פומבית של אוסף שקופיות של הצלם דוד רובינגר. קטלוג בית המכירה Winner's, סריקה
צילום מאוסף השקופיות של רובינגר שעומד למכירה פומבית/סריקה, קטלוג בית המכירה Winner's

צילום בשקופית היה בשימוש במקביל לצילום בסרט פילם רגיל. צילום בשקופית נעשתה גם היא על סרט צילום, אולם הדימוי שהיה מתקבל היה פוזיטיבי. איכות הצילום שהתקבלה בשקופית הייתה גבוהה מזו שבילם רגיל וגם הפרדת הצבעים שהושגה בצילום זה הייתה טובה בהרבה ולכן צלמים מקצועיים העדיפו שימוש בפילם לצורך צילומי עיתונות, אופנה, טבע ועוד.

בקרב הציבור הרחב השימוש הנפוץ בשקופיות היה לצורך הקרנתן על גבי מסך; כל פריים נחתך בנפרד והוכנס לתוך מסגרת שהוכנסה לתוך מקרן שקופיות.

תערוכה דוד רובינגר / אמת צילמתי 1997-1947. גבריאל בהרליה,
"הצלם של המדינה". חתן פרס ישראל דוד רובינגר/גבריאל בהרליה

בין הצילומים: צילומים מהשוק; ביקור קרטר בארץ, עם בגין והממשלה; הגרלת הלוטו; תמונות נוף: יער והרים; משה דיין; הכותל; ספארי באפריקה; מנחם בגין נואם בכנסת; בגין נואם באירוע הנחת אבן פינה; ביקור שבט ילידי באפריקה; תמונות מעזה; תמונות מהישוב ימית בסיני, מההיערכות המפגינים לקראת פינוי ימית, בית המדרש ותמונות מהפינוי עצמו; חיילי צה"ל בצידון; תמונות רבות של חיילי צה"ל; מסיבת עיתונאים של בגין אחרי הפצצת הכור העיראקי; קריית שמונה; חיילים בסיני; מערב ביירות; יצחק שמיר; מצדה; אבא אבן; ערבים בגליל ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully