וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אחרי הפגישה עם פוטין: "חופש הפעולה של צה"ל יישמר"

טל שלו, עם פמליית רה"מ

13.9.2019 / 7:00

ראש הממשלה אמר לפני המראתו מרוסיה כי פעילותו של צה"ל מול ההתבססות האיראנית מעוגנת בתיאום הביטחוני ההדוק. לדבריו, "נוכל להמשיך לפעול במרחב שמים מאוד צפוף". במקביל, הוא ציין כי ארה"ב העבירה מסר לישראל לפיו לא יחול שינוי במדיניות הסנקציות נגד איראן

חמישה ימים לבחירות: - נתניהו נפגש עם נשיא רוסיה פוטין במהלך ביקור מדיני/קרדיט צילום : רויטרס

ביקור נתניהו ברוסיה - עדכונים אחרונים:

  • רה"מ: חופש הפעולה של צה"ל מול ההתבססות האיראנית יישמר
  • על הסיכוי למבצע צבאי לפני הבחירות: "זה יכול לקרות בכל רגע"
  • נתניהו: ארה"ב העבירה מסר לישראל לפיו לא יחול שינוי במדיניות הסנקציות נגד איראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם בחיוב את הפגישות שלו בסוצ'י עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושריו הבכירים ואמר שהתקיימו דיונים ביטחוניים מפורטים, מבצעיים ומודיעיניים על המשך פעילות צה"ל מול ההתבססות האיראנית באזור. "חופש הפעולה יישמר לחלוטין, ועוד איך הוא נשמר, הוא מעוגן לחלוטין בתיאום הביטחוני המהודק שמאפשר זאת. נוכל להמשיך לפעול במרחב שמים מאוד צפוף. אני זוכר את המציאות שהיינו פוגשים טייסים רוסים מעל סואץ. זה פשוט היפוך בקנה מידה היסטורי", נתניהו אמר אמש (חמישי) בתדרוך לכתבים לפני ההמראה מסוצ'י לישראל, ברקע התרחבות פעולות צה"ל נגד איראן וחיזבאללה במרחב.

בפגישה עם פוטין, שנמשכה שלוש שעות, נתניהו הציג בפני מארחו מפות ומידע מודיעיני שמגלים שבחודש האחרון איראן וגרורותיה הגבירו את התוקפנות נגד ישראל. נתניהו נשאל בתדרוך אם יש סיכוי שייפתח מבצע צבאי לפני הבחירות, מבלי לציין באיזו זירה, והשיב: "זה יכול לקרות בכל רגע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, 12 בספטמבר 2019. רויטרס
הציג מידע מודעיני על הגברת התוקפנות מצד איראן. נתניהו עם פוטין/רויטרס

למרות הודעת משרד החוץ הרוסי, שגינתה השבוע את הצהרת נתניהו על סיפוח בקעת הירדן, ראש הממשלה אמר כי בפגישה "לא היה שום גינוי לבקעת הירדן. אני העליתי את זה והסברתי למה צריך את העומק האסטרטגי. אמרתי לו שדבר אחד אי אפשר להשוות את העומק האסטרטגי של רוסיה שגדולה ושטחה פי אלף מישראל".

במקביל, נתניהו אמר כי ארצות הברית העבירה מסר מרגיע לישראל שלפיו לא יחול שום שינוי במדיניות הסנקציות והלחץ הכלכלי על איראן. לדברי נתניהו, תת שר האוצר של ארצות הברית, סגניתו של שר האוצר סטיב מנוצ'ין, סיגל מנדלקר, ביקרה אתמול בישראל ו"הבהירה לנו שהסנקציות ומדיניות הלחץ המקסימלי על איראן נמשך ללא שינוי". זאת, ברקע דיווחים שלפיהם הנשיא דונלד טראמפ הסכים להקל בסנקציות על איראן כחלק מההיערכות לפגישה עם נשיא איראן רוחאני.

עוד בוואלה!

טראמפ: "לא מאמין שישראל מרגלת אחרי ארה"ב"

לכתבה המלאה
תמונות מהפגישה של נתניהו ושר ההגנה הרוסי שויגו, רוסיה 12 בספטמבר 2019. צילום:עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת נתניהו עם שר ההגנה הרוסי שויגו/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום:עמוס בן גרשום

לדברי גורם מדיני בכיר, מנדלקר נשאלה ספציפית אם היה שינוי כלשהו בהנחיות והיא אמרה שלא היה שום שינוי. נתניהו שב והכחיש את הדיווח ב"פוליטיקו" שלפיו ישראל ריגלה אחרי ממשל טראמפ ואמר שמדובר ב"שקר מוחלט. גם אצל אובמה פיזרו את השקר הזה עלינו. הקשרים שלנו עם ממשל טראמפ מעולים, אנחנו מדברים אחד עם השני לא זקוקים לאמצעים כאלה, שהם פסולים מלכתחילה". בתגובה לדיווח, טראמפ אמר הלילה כי הוא אינו מאמין שישראל ריגלה אחר ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully