וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שנים לשבי: אביו של אברה מנגיסטו נפגש עם אבו מאזן ברמאללה

12.9.2019 / 3:00

איילין מנגיסטו נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית וביקש שיעזור לבנו, הנמצא בשבי חמאס ברצועת עזה. המשלחת לרמאללה כללה גם את הקייס אביהו עזריה וחבר הכנסת לשעבר שלמה מולה, שאמר כי קהילת יוצאי אתיופיה רואה באבו מאזן שותף אמיתי לשלום ולסיום הסכסוך

צילום: אבי כהן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש אמש (רביעי) בלשכתו ברמאללה עם אביו של אברה מנגיסטו, איילין מנגיסטו, שביקש ממנו לסייע בשחרור בנו משבי חמאס. בפגישה השתתפו גם ח"כ לשעבר שלמה מולה ויו"ר עמותת מועצת כהני אתיופיה קייס אביהו עזריה.

מולה, שכיהן בכנסת מטעם קדימה, אמר כי קהילת יוצאי אתיופיה רואה באבו מאזן שותף אמיתי לשלום והוסיף כי "בעבר בעודנו בכנסת, תמכנו בפתרון שתי מדינות כבסיס לסיום הסכסוך, באמצעות אוהבי שלום בישראל וארגונים בינלאומיים התומכים בשלום".

אברה מנגיסטו נשבה לאחר שצעד מביתו שבאשקלון לחוף זיקים, ומשם חצה את הגבול הימי בין עזה לישראל. מאז ספטמבר 2014 הוא מוחזק בידי חמאס ואין פרטים בנוגע למצבו. לטענת המשפחה, המשבר הנפשי שחווה מנגיסטו בעקבות מות אחיו הוא שהוביל אותו לחצות את הגבול, מול מצלמות האבטחה של צה"ל.

אבו מאזן נפגש היום בלשכתו ברמאללה עם אביו של אברה מנגיסטו, שביקש ממנו לסייע בשחרור בנו משבי חמאס. אתר רשמי
צעד נוסף במאבק לשחרורו של מנגיסטו. הפגישה ברמאללה/אתר רשמי

השבוע ציינו בעצרת ברחבת מוזיאון ישראל חמש שנים מאז נשבה מנגיסטו. העצרת התקיימה ביום ראשון בשיתוף עם תנועות נוער ומכינות קדם צבאיות, תחת הכותרת: "הנוער מתאחד למען אברה". אילן, אחיו של מנגיסטו, אמר בעצרת כי הוא ומשפחתו היו רוצים שהממשלה תפעל בזירה הבינלאומית לשחרורו והוסיף "אחי הוא אזרח חף מפשע, אין ספק שצריך לעשות יותר ולהעלות את הנושא לסדר היום".

בחודש יולי דווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" כי ממשלת ישראל לא דרשה את השבתו של מנגיסטו במסגרת המשא ומתן מול חמאס. אחד ממנהיגי גדודי הזרוע הצבאית של חמאס אמר לכלי התקשורת הרוסים כי סוגיית היעלמותו של מנגיסטו כלל לא נכללה בשיחות עם המתווכים בין הצדדים. לדבריו, "ממשלת הכיבוש לא ביקשה מהמתווכים לפתוח את תיקו של הנעדר אברה מנגיסטו יחד עם תיקיהם של השבויים הנוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully