וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנים של סכסוך: הושג הסכם בין ביה"ח הדסה לסגל האקדמי

11.9.2019 / 19:34

סכסוכי העבודה בין הדסה לבין הסגל האקדמי החלו בעקבות הסכם שנחתם בשנות ה-80, אך לא היה אפשרי למימוש מבחינה כלכלית. במסגרת הפשרה שהושגה, האוניברסיטה העברית צפויה לקחת חלק במימון ההסכם הקיבוצי, ובין היתר תקבל אחריות מלאה על מינויי הרופאים. "רגע היסטורי"

בית החולים הדסה עין כרם, מאי 2012. עומר מירון
הושג הסכם אחרי מו"מ ממושך. בית החולים הדסה עין כרם/עומר מירון

לאחר משא ומתן ממושך, מסמך הבנות נחתם היום (רביעי) בין הנהלת בית החולים הדסה, ועד הרופאים וההסתדרות הרפואית בנושא הסכם הסגל האקדמי. הסכם זה הינו הסכם קיבוצי ייחודי, שנחתם ב-1984 בין הדסה לרופאיה, והעניק הטבות שכר שאין לרופאים האקדמאים האחרים במדינה, אך גם היה בלתי אפשרי למימוש מבחינה כלכלית.

בהיעדר מקור מימון לעלות השכר התוספתית הזו, המגיעה ל-45 מיליון שקלים לשנה, ניהלו הנהלת הדסה, ועד הרופאים וההסתדרות הרפואית בישראל משא ומתן ממושך שכלל שני סבבי גישור, כאשר בלילה האחרון סוכם מסמך הבנות המוגש בימים אלה לאשרור מזכירות ההסתדרות הרפואית ולאסיפת הרופאים בהדסה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוניברסיטה העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ההבנות שהושגו, הרופאים יוותרו על שליש מהתוספת האקדמאית בערך כולל של כ-14 מיליון שקלים לשנה. מדוברות הדסה נמסר כי בית החולים ישיג ממקורות חוץ תקציביים סכום זהה, ושני הצדדים יקיימו משא ומתן עם האוניברסיטה העברית על מנת שגם היא תיתן יד במימון שליש מעלות התנאים האקדמאים של הרופאים, בערך דומה וכפי שעושות יתר האוניברסיטאות בארץ. בתמורה, הדסה העניקה לאוניברסיטה מנדט מלא במינוי הרופאים בבית החולים - זכות שהייתה שמורה אך ורק להדסה.

מהנהלת הדסה מסרו כי הסכם פשרה זה שנעשה בהסכמה, מונע מהנהלת הדסה לפנות לבית הדין לעבודה בבקשה לבטל את ההסכם הקיבוצי, ומשאיר בידי הרופאים בהדסה סדרת הטבות ייחודית לרופאיה. ההסכם גם נותן לאקדמיה בהדסה מעמד עצמאי שאינו תלוי בהנהלתה, ויתרה מכך - יפתחו שני מסלולים אקדמיים חדשים, שיאפשרו את הגדלת כמות המינויים האקדמיים לרופאים בהדסה.

עוד בוואלה!

בתפקיד הבמאי, הבאבא-ביבי: הטוויסט הלא צפוי במלודרמה של נתניהו

לכתבה המלאה

"הסכם שמחזיר את הדסה למשפחת בתי החולים הציבוריים"

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, אמר לוואלה! NEWS כי "זהו הסכם מאוד היסטורי שמחזיר את הדסה למשפחת בתי החולים הציבוריים. מ-1985 עלות הסגל האקדמי הייתה 45 מיליון שקל לשנה. זה, בנוסף להפסדים של בתי הספר האקדמיים, גרמו לקריסתה של הדסה. לקח הרבה זמן. אני בהדסה שלוש וחצי שנים, והצלחנו להגיע לפשרה שלא מבטלת לגמרי את התוספת האקדמית, אבל הקטנו אותה בשליש - ואני מקווה שבעתיד בשני שליש, וזה יגרום להדסה לא להיות שונה בשכר הרופאים משאר בתי החולים הגדולים במדינה. זה רגע מכונן והיסטורי".

פרופ' זאב רוטשטיין במסיבת העיתונאים בהדסה 13 ביוני 2017. מגד גוזני
"תקופה חדשה של אמון בין העובדים להנהלה". פרופ' רוטשטיין, מנכ"ל הדסה/מגד גוזני

פרופ' רוטשטיין אמר כי ההסכם שהושג היה קשה, אך הוא העלה את רף האמון בין העובדים להנהלה. "אני חושב ששיקום הדסה וההתפתחות שלה, תוך פיתוח והתייצבות כלכלית, הייתה תרומה משמעותית בתפקיד שלי, אבל זה היה הסכם קשה ביותר. מעבר להסכם עצמו, זה פותח תקופה חדשה של אמון בין העובדים להנהלה. התחלפו לפניי חמישה מנכ"לים בתקופה הכלכלית הקשה, וההסכם נותן רמז עבה מאוד שהדסה מתקדמת".

הוא הוסיף כי "היום, אם האוניברסיטה העברית תשלם את חלקה, כמו שאר המוסדות האקדמיים, זה יגרום לאיזון מאוד גדול ולדף חדש עם פיתוח אקדמי ורפואי. בנוסף, כחלק מההסכם, אנחנו הסכמנו לנתק את הנהלת הדסה מהמינויים האקדמי מיוזמתנו, כי האקדמיה צריכה לעשות את זה. בנוסף, פתחנו שני מסלולים נוספים של קידום אקדמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully