וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה אחרי ההתרסקות: זוהתה גופת הישראלי השני שנהרג באתיופיה

11.9.2019 / 18:00

שרידי גופתו של אבי מצליח, בן 49 ממעלה אדומים ואב לשתי בנות, אותרו בזירת התרסקות המטוס "אתיופיה אירליינס" באזור אדיס אבבה. בנוסף אליו, בהתרסקות נספו 157 נוסעים ואנשי צוות, בהם ישראלי נוסף - שמעון ראם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שרידי גופתו של הישראלי השני שנהרג באסון התרסקות המטוס באתיופיה במרץ השנה, אבי מצליח, זוהו היום (רביעי) על ידי מתנדבי זק"א שפעלו במקום. בהתרסקות נהרג גם שמעון ראם, שגופתו זוהתה כבר לפני חודש והוטסה לקבורה בארץ.

המטוס, מדגם MAX 737, התנגש בקרקע באזור אדיס אבבה שבאתיופיה במהירות של כ-600 קמ"ש. מיד עם ההתרסקות, הוציא ארגון זק"א צוות מתנדבים שפעלו בזירה לאיתור ולאיסוף אלפי הממצאים שהתפזרו ברדיוס גדול ובמכתש ובעומק של עשרות מטרים.

אבי מצליח, בן 49 ממעלה אדומים, עבד בחברת היי-טק ונסע לאפריקה במסגרת נסיעת עבודה. הוא אב לשתי בנות, ונשוי בשנית לנעה שלה ארבעה ילדים.

אברהם מצליח, ההרוג בהתרסקות המטוס באתיופיה. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
אבי מצליח, ההרוג בהתרסקות המטוס באתיופיה/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א, אמר כי "מתנדבי זק"א עשו מאמצים רבים לאתר שרידים בזירת התרסקות המטוס. עם הגעת הבשורה שאותרו מתוך השרידים שאספנו גם שרידי גופתו של אברהם מצליח, בנוסף לזיהוי לפני כחודש של שרידי גופתו של שמעון ראם, יודעים אנו שהשלמנו את המלאכה והקלנו בכך על המשפחות השכולות".

הוא הוסיף כי "כשיצאנו למשימה, הבטחנו שלא ננוח ולא נשקוט עד שנביא למנוחת עולמים ולקבר ישראל את שני גופות הישראלים, ובסייעתא דשמיא רבה עמדנו במשימת הקודש למרות המרחק הרב, התנאים הקשים כמעט בלתי אפשריים".

עוד בוואלה!

בתפקיד הבמאי, הבאבא-ביבי: הטוויסט הלא צפוי במלודרמה של נתניהו

לכתבה המלאה
שרידי גופתו של שמעון ראם  אחד משני הישראלים שנהרגו בהתרסקות המטוס באתיופיה. דוברות זק"א, אתר רשמי
פעילות זק"א באיתור שרידי הישראלים בזירת ההתרסקות באתיופיה/אתר רשמי, דוברות זק"א

בתאונת המטוס, שעשה את דרכו מאדיס אבבה לניירובי בירת קניה, נספו 157 בני אדם כולל שמונה אנשי צוות. הנוסעים היו מ-32 לאומים שונים, רובם מקניה. 18 מהם אזרחי קנדה, תשעה צרפתים, שמונה איטלקים, שמונה סינים, שמונה אמריקנים, שבעה בריטים ושישה ממצרים. כמו כן, נהרגו חמישה הולנדים, ארבעה הודים, ארבעה סלובקים, שלושה אוסטרים, שלושה שבדים, שלושה רוסים, שני מרוקאים, שני ספרדים, שני פולנים ושני ישראלים. בנוסף לכך, נהרגו בודדים מבלגיה, סומליה, טוגו, אוגנדה וניגריה.

ממצאים מחקירת התאונה הראו כי מערכת מניעת הזדקרות הופעלה באופן אוטומטי שלא לצורך, רגעים ספורים לפני ההתרסקות. עם זאת, מדוח החקירה הרשמי עלה כי הטייסים פעלו בהתאם להוראות. החוקרים ביססו את מסקנתם על סמך שחזור נתוני הקופסאות השחורות שהיו על המטוס. החוקרים התמקדו במערכת התמרון האוטומטית של המטוס, שנועדה למנוע את הזדקרותו. התוכנה מגיבה כשהחיישנים בקצה המטוס מראים שהוא מטפס בזווית חדה מדי, היכולה לגרום להזדקרותו.

נזקי ההריסות מזירת התרסקות המטוס מדרום-מזרח לאדיס אבבה, אתיופיה 11 במרץ 2019. רויטרס
אלפי ממצאים שהתפזרו ברדיוס גדול כתוצאה מההתרסקות. זירת האסון, אתיופיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully