וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכב האופנוע חצה באור אדום - ופגע ברכב ובו שני פעוטות | תיעוד

לירן לוי, כתבנו לענייני משטרה

9.9.2019 / 23:00

האופנוען לא ציית לרמזור בשפלה וגרם להתהפכות מכונית משפחתית, שכל נוסעיה נפצעו באורח קל הודות לחגורות הבטיחות. הרוכב בשנות ה-20 לחייו נפצע בינוני ופונה לבית החולים קפלן. האם מהרכב הפרטי תיארה: "כריות האוויר התנפחו רגע לפני שנכנסנו בגדר. קרה לנו נס"

צילום: נתיבי ישראל

ביום שישי האחרון של חודש אוגוסט, רוכב אופנוע חצה צומת באור אדום בכביש 42 סמוך לצומת בית עובד שבשפלה והתנגש ברכב פרטי שהתהפך. בין ארבעת נוסעי המכונית היו פעוטות בני שנה ושלוש, וכל יושביה נפצעו באורח קל הודות לחגורות הבטיחות. האופנוען, כבן 20, נפצע באורח בינוני ואושפז בבית החולים קפלן ברחובות.

בתיעוד התאונה שנקלט במצלמות הכביש של חברת "נתיבי ישראל" ניתן לראות כיצד טרקטורון חוצה את הצומת באור אדום ונע בין הרכבים הנוסעים, במזל גדול לא נגרמה תאונה במקרה הזה. אופנוען נוסף שהיה איתו חשש ככל הנראה לעבור בין המכוניות כמו חברו וחיכה כמה שניות שהכביש "יתרוקן", אך חצה גם הוא ככל הנראה באור אדום ולא שם לב לרכב שהגיע במהירות מימין. כתוצאה מההתנגשות, הרכב הפרטי התנגש בעץ שהיה על אי תנועה והתהפך על הגג.

עוד עולה מהתיעוד כי לאחר כמה שניות הבחין האופנוען שחצה ראשון את הצומת באור אדום שחברו לא נמצא מאחוריו וחזר לחפש אותו. כשהגיע לצומת הבין שהחבר היה מעורב בתאונת דרכים.

תיעוד תאונה בין אופנוע למכונית- חגורות ההצלה מנעו פגיעה קשה בפעוטות. נתיבי ישראל, אתר רשמי
תיעוד התאונה/אתר רשמי, נתיבי ישראל

"אם חס וחלילה היה קורה לי ולבעלי משהו אני לא יודעת מי היה דואג לילדים שלי. קרה לנו נס", אמרה האם שישבה ברכב הפרטי לוואלה! NEWS. היא שחזרה כי היו המשפחה עשתה את דרכה הביתה לקראת ההכנות לשבת. "בעלי נהג, התינוקת שלנו בת השנה ישנה קשורה בבוסטר והבן בן שלוש ישב מאחור. לפתע חשנו חבטה חזקה. לא ראינו כלום ולא הבנו מה קרה. כריות האוויר ברכב נפתחו ממש כמה רגעים לפי שהתנגשנו בגדר, ואז האוטו איבד שליטה והתהפך".

לדבריה, "הדאגה הראשונה הייתה לילדים. בעלי הלך להוציא אותם מאחורה הם היו בכסאות. קודם הוציא את הגדול שדימם מהפה וצרח ואחר כך את הקטנה. מסרנו את הילדים לאנשים שרצו אלינו. ואז אני זחלתי החוצה וצעקתי לאנשים: 'בעלי עוד באוטו'. יצאנו למזלנו בנס במצב די קל פיזית, מבחינה נפשית עדיין קשה. הילדים במצב טוב יותר. הגדול בהתחלה לא רצה להיכנס בחזרה לרכבים אבל לאט לאט הוא יחזור לעצמו. אנשים היו מדהימים ועזרו לנו, גם אנשי מד"א טיפלו בנו במסירות רבה".

בית חולים קפלן, רחובות. פברואר 2016. אבי כהן
הפצועים פונו לבית החולים. קפלן/אבי כהן

חובש רפואת חירום רוכב על אופנוע מד"א, דניאל קהלני, סיפר: "במרכז הצומת סמוך לאופנוע שטח שכב הפצוע, צעיר כבן 20 כשהוא בהכרה וסובל מחבלה בבטן. במרחק של עשרות מטרים ממנו, על אי התנועה ראיתי רכב פרטי הפוך על הגג כשנוסעים שהיו בתוכו בזמן התאונה, זוג כבני 40 ושני ילדים כבני שלוש ושנה ישבו בתחנת אוטובוס סמוכה כשהם סובלים מחבלות קלות בלבד. ביצענו בדיקות רפואיות ופינינו את הפצועים במצב יציב לבית החולים קפלן". במשטרה פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

דובר חברת נתיבי ישראל, בן גוטמן, מסר בתגובה כי "אנו רואים תופעה מדאיגה, בה משתמשי הדרך עוברים בצורה גסה על החוק, כך שמלבד סיכון ממשי של חייהם הם מסכנים את חייהם של אלה הנקלעים לסביבתם. בזכות שיתוף פעולה הדוק עם משטרת ישראל, בהובלת אגף התנועה, ניתן לראות באופן ברור כי הדבר מהווה השפעה מכרעת, זאת לצד ההרתעה שבפרסום התיעודים שהתקשורת מפרסמת".

"אנו בונים עבורכם את תשתיות התחבורה מהמתקדמות ומהבטוחות בעולם, אך אף לא אחת מהן תהווה פתרון לגורם האנושי. שניה אחת של היסח דעת עלולה לגרום להרוגים ואנשים שיהיו מרותקים לכל אורך חייהם אל כיסא גלגלים", הוסיף גוטמן. כמו כן, דובר נתיבי ישראל קרא: "האוחזים והאוחזות בהגה, בואו ניקח אחריות, על חיינו, משפחתנו ושאר הסובבים אותנו בכבישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully