וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה קטלנית בצפון ספרד: ישראלי בן 22 נהרג במהלך טיפוס הרים

סוף אדלר, צעיר בן 22 מרמת השרון, נסע בתחילת החודש לטיול הטיפוס, אך נהרג אתמול. "הוא היה מטפס חזק, מוכשר ברמות שאי אפשר לתאר. טיפוס היה החיים שלו. אנחנו מנסים למצוא את הסיבה האמיתית שבגללה שהוא נהרג", אמרה חברתו הקרובה

סוף אדלר. ללא קרדיט, אתר רשמי
"מטפס חזק, מוכשר ברמות שאי אפשר לתאר". אדלר/אתר רשמי, ללא קרדיט

סוף אדלר, צעיר בן 22 מרמת השרון, נהרג אתמול (ראשון) לאחר שנפל מגובה רב במהלך טיפוס הרים בצפון מזרח ספרד - כך הותר היום לפרסום. האירוע התרחש באזור רודיאר שבמחוז וסקה. ממשרד החוץ נמסר כי בני משפחתו קיבלו את הבשורה, וקונסול ישראל במדריד והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף לעניינים קונסולריים מסייעים למשפחה.

מיקי מריינפלד, אשר הכירה את סוף בקיר טיפוס כשהיה בן 14, סיפרה על "מטפס מאוד אחראי ומדהים, אח קטן שזכיתי להכיר". לדבריה, "סוף נהרג בספרד בדבר שהוא הכי אהב לעשות, זה היה החיים שלו. הוא ייחסר לכולנו, קסם של ילד שנהרג בדבר מדהים".

סוף אדלר. ללא קרדיט, אתר רשמי
התמונה האחרונה של סוף שעות לפני האסון/אתר רשמי, ללא קרדיט

מריינפלד סיפרה כי אדלר יצא בתחילת החודש לבד לאזור, וכי לא ברור באילו נסיבות נפל מגובה של כ-30 מטרים. "אין לנו את כל הפרטים על מה שקרה. גם לי כמטפסת מקצועית הדברים לא ברורים, אנחנו מנסים למצוא את הסיבה האמיתית שהוא נהרג. אנחנו רוצים שמשרד החוץ יפעיל לחץ שהמטפס הבריטי לא יעזוב את ספרד כדי להבין מה קרה שם", אמרה. "המטפס הבריטי מספר סיפור שלא מתחבר לסוף, אני לא רוצה לפגוע בחקירה שאמורה להיות. יכול להיות שהיתה טעות אנוש, לא של סוף, אבל אנחנו לא יודעים". אמו של אדלר, לימור, נסעה למדריד לאחר האסון. אביו, רונן, נותר בארץ עם אחיותיו.

עוד בוואלה!

אביו של יוסף שטבע למוות במקסיקו: "היה ילד מופלא ומלא שמחה"

לכתבה המלאה
מיקי מריינפלד וסוף אדלר שנהרג בתאונת הטיפוס בספרד. באדיבות המשפחה
"קסם של ילד". מריינפלד ואדלר/באדיבות המשפחה

מריינפלד סיפרה כי הכירה את סוף בקיר טיפוס כשהיה בן 14, ומאז נוצר ביניהם קשר קרוב. "הוא החליט שאני אחותו הגדולה. הקשר בינינו היה הדוק כל השנים. אני הייתי הראשונה שלקחה אותו לטפס בחוץ. סוף עבר לגור בחיפה אחרי השחרור מהצבא. הוא למד בכפר הירוק. הוא ישן אצלי, חי אצלי, טיפס איתי. הוא היה מטפס חזק, מוכשר ברמות שאי אפשר לתאר", סיפרה. "דיברנו בפעם האחרונה לפני שהוא נסע. הוא הבטיח שהוא ידבר איתי. הוא כתב לי ווטסאפ מהמם: "ביי אחות גדולה. נסעתי לספרד לשלושה חודשים לראות מה אני שווה". היא הוסיפה כי הייתה זו הפעם הראשונה שהוא יצא לטיול טיפוס.

"ההורים רגילים שסוף מטפס, הוא היה מאוד זהיר ומחושב. תאונות טיפוס זה לא משהו שקורה הרבה. זה לא מקום מסוכן בכלל. הכל היה תקין. הוא היה בהתרגשות על, זה גם היה הטיול שלו אחרי הצבא. טיפוס היה החיים שלו", הוסיפה מריינפלד.

שיחת וואטסאפ סוף אדלר. עיבוד תמונה
שיחת הווטסאפ בין אדלר למריינפלד/עיבוד תמונה

בחודש שעבר טבע למוות יוסף לוי, תלמיד ישיבה ישראלי בן 25 מבאר שבע, בחוף באי קוזומל שבמקסיקו. מפרטים ראשונים עולה כי הצעיר איבד את הכרתו במהלך פעילות ספורט ימי אתגרי וטבע. צוותי רפואה וכוחות המשמר הימי הוזעקו למקום ואיתרו אותו ללא רוח חיים.

באותו השבוע אותרה גופתה של איה נעאמנה, צעירה ישראלית בת 22, במדבר דנקיל באתיופיה. נעאמנה, סטודנטית להנדסה אזרחית, ביקרה במדינה במסגרת משלחת מטעם הטכניון. בסיום הקורס האקדמי בו השתתפה היא החליטה לצאת לטיול פרטי עם כמה מחבריה, במהלכו אבד עמה הקשר והיא לא הגיעה לנקודת המפגש שנקבעה. בן דודו של אביה, מונדר נעאמנה, סיפר כי הצעירה נמצאה על ידי מקומיים שסייעו לחברת "מגנוס" בחיפושים.

(עדכון ראשון: 11:45)

רודלאר , ספרד. ShutterStock
האזור בו נהרג אדלר, רודלאר שבצפון ספרד (צילום: ShutterStock)/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully