וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפן ישראלי נפל ליד ראמיה שבדרום לבנון; צה"ל: אין חשש לדליפת מידע

חיזבאללה טען כי הפיל כלי טיס השייך לישראל בדרום המדינה, בעוד בצה"ל טוענים כי מדובר ברחפן פשוט מאוד - אשר שנפל במהלך פעילות שגרתית. זאת, ברקע איומי נסראללה להפיל מל"טים ישראלים שיעברו בשמי לבנון

אמיר בוחבוט

חיזבאללה טען הבוקר (שני) כי הפיל רחפן ישראלי ליד ראמיה שבדרום לבנון. לפי הודעת הארגון, כלי הטיס חצה את הגבול לכיוון הכפר ונמצא בידי הלוחמים. כעבור זמן מה, אישר צה"ל כי אכן נפל רחפן ישראלי בשטח לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר ברחפן פשוט מאוד שנפל במהלך פעילות שגרתית, וכי אין חשש לדליפת מידע.

מזכ"ל הארגון השיעי, חסן נסראללה, אמר לפני כעשרה ימים כי "ישראל צריכה לדעת שהמרחב האווירי שלנו לא פתוח לרחפנים שלה. ההתנגדות תבחר את המקום ואת הזמן הנכונים להפיל את הרחפנים. הנקמה על התוקפנות הישראלית היא בלתי נמנעת". הדברים הגיעו ברקע טענת הארגון כי שני רחפנים ישראליים התרסקו במעוז חיזבאללה שבדרום ביירות.

ההודעה על הפלת הרחפן מגיעה ברקע דיווחים על תקיפות יעדים של מיליציות פרו-איראניות סמוך לגבול סוריה-עיראק. ברשת "אל-ערביה" דווח כי כמה חמושים נהרגו בתקרית, בהם פעילים מקומיים של חיזבאללה. בשלב זה לא ידוע מי עומד מאחורי התקיפות.

כמו כן, אמש נמצאה גופתו של בכיר לשעבר בארגון השיעי, עלי חאתום, בדירתו בביירות. נסיבות מותו של חאתום לא ידועות, אך בעיתון "א-נהאר" צוטטו גורמים שפסלו את האפשרות לפיה מדובר בניסיון חיסול.

המל"ט הישראלי שחיזבאללה טוענת שהתרסק בביירות שבלבנון. אתר רשמי
המל"ט הישראלי שחיזבאללה טען שהתרסק בביירות, בחודש שעבר/אתר רשמי

הדברים מגיעים על רקע התחממות בגזרה הצפונית בשבוע האחרונים. בשבוע שעבר שיגרו חוליות נ"ט של חיזבאללה כמה טילי קורנט לעבר רכב צבאי. אף שלא היו נפגעים, בחיזבאללה טענו כי הצליח לפגוע בחיילים. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, מסר כי צה"ל תקף את החולייה שביצעה את הירי ואף תקף בירי מאה פגזי ארטילריה ובאמצעות מסוקי קרב בדרום לבנון. "חיזבאללה ניסה לאורך זמן לתקוף אך ההיערכות של הכוחות שלנו היתה טובה", הוסיף דובר צה"ל. "הוא לא מימש את כוונות הפיגוע".

בצילום לאחר תקרית הירי נראה מסוק מפנה לכאורה חיילים פצועים לבית החולים רמב"ם, במה שהתברר כ"הונאת אויב" שביצע צה"ל כדי לגרום לו לחשוב שנפגעו חיילים. בתיעוד מהפינוי החיילים נראים כשהם חבושים ומכוסים בדם. הם הורדו מהמסוק באלונקה ואולם מתברר כי שוחררו מבית החולים לאחר שהושגה רגיעה בגזרת הצפון - ללא כל פגע. צה"ל הודיע תחילה כי "היו מספר פגיעות", ואולם מאוחר יותר הדגיש כי "לא היו נפגעים בתקרית הירי".

במקביל אירעו, כאמור, באזור מספר תקריות הקשורות ברחפנים. לפני כשבועיים דווח בתקשורת הלבנונית כי חיזבאללה מסר לצבא לבנון את שני המל"טים שהתרסקו בביירות. שני הצדדים טענו כי שני הרחפנים, שהופלו באותו השבוע, היו ישראליים. לדבריהם, אחד מהם התפוצץ והשני התרסק במעוז של חיזבאללה בפרברים הדרומיים של הבירה וגרמו לנזק באזור. ברשת "אל-מנאר" דווח כי כלי הטיס שוגרו מסירות ישראליות.

בחיזבאללה טענו מוקדם יותר כי שני המל"טים נשאו חומר נפץ. בהצהרה שפורסמה מטעם חיזבאללה נמסר כי מומחים בדקו את המל"ט הראשון, ולדבריהם האזור עבר התקפה קשה על ידי המל"טים. בנוסף לכך, הוסיפו בחיזבאללה כי על המל"טים היו 5.5 קילוגרם של נפץ מסוג C4. מבדיקת המומחים מטעם הארגון עולה כי המל"ט הראשון לא הצליח לגרום לפיצוץ, בעוד שהשני אכן התפוצץ.

(עדכון ראשון: 06:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully