וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: המכלית הגיעה ליעדה, והנפט שהיה על סיפונה נמכר

8.9.2019 / 16:36

בטהראן לא פירטו אם הספינה "אדריאן דריה 1", שהוחזקה במשך חודש על ידי גיברלטר, אכן העבירה את הנפט שלה לסוריה. ארה"ב מזהירה: "נמשיך בהפעלת הלחץ על איראן"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המכלית האיראנית שהייתה מוחזקת בגיברלטר מכרה את הנפט שהחזיקה ברשותה ו"הגיעה ליעדה" - כך אמר דובר משרד החוץ. הוא לא פירט מהו היעד, אך תמונות לוויין שפורסמו אתמול הראו כי "אדריאן דריה 1" הייתה לחופי סוריה, סמוך לעיר טרטוס.

המכלית, ששמה הקודם היה "גרייס 1", עמדה במרכזו של עימות בין טהראן למעצמות המערב, והיא הוחזקה במשך כחודש על ידי הרשויות בגיברלטר, אחרי שכוחות בריטיים השתלטו עליה. היא שוחררה אחרי שהובטח כי היא לא תעשה את דרכה לסוריה, הנתונה לסנקציות של האיחוד האירופי. היא כיבתה את מערכת האיתור שלה בשבוע שעבר

עוד אמר דובר משרד החוץ של איראן כי הוא מקווה שהמכלית הבריטית "סטנה אימפרו", שנתפסה בידי איראן אחרי ההשתלטות על המכלית שלה, "תשוחרר בקרוב דרך האמצעים המשפטיים".

עוד בנושא
צילומי הלווין חושפים: המכלית האיראנית הגיעה לנמל בסוריה

המכלית האיראנית "אדריאן דרייה 1" סמוך לנמל טרטוס בסוריה, 7 בספטמבר 2019. רויטרס
צילום לוויין של המכלית האיראנית לחופי טרטוס/רויטרס

במקביל, בכירה אמריקנית אמרה היום כי וושינגטון תמשיך להטיל סנקציות על כי מי שירכוש נפט מאיראן או יעשה עסקים עם משמרות המהפכה. "אנחנו נמשיך בהפעלת הלחץ על איראן וכפי שהנשיא אמר, לא יהיו פטורים מכל סוג שהם לנפט של איראן", אמרה סיגל מנדלקר, תת-שרת האוצר לטרור ולמודיעין פיננסי.

משרד האוצר של ארצות הברית רשם את המכלית ברשימה השחורה שלו ומסר כי "כלי שיט כמו אדריאן דרייה 1 מאפשרים למשמרות המהפכה לשלוח ולהעביר כמויות גדולות של נפט, אותם הם מנסים להסוות ולמכור באופן לא חוקי כדי לממן את פעילותה הממאירה של המשטר ולהפיץ טרור. כל מי שמספק להם תמיכה מסתכן בסנקציות". עוד הוסיפו במשרד בהודעתם כי הוטלו סנקציות על מפקד הספינה.

אתמול אמר היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון כי "כל מי שאמר שאדריאן דריה לא בדרכה לסוריה, נמצא בהכחשה". הוא הוסיף כי "איראן לא תקבל הקלות בסנקציות עד שתפסיק לשקר ולהפיץ טרור".

(עדכון ראשון: 16:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully