וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילומי הלווין חושפים: המכלית האיראנית הגיעה לנמל בסוריה

7.9.2019 / 8:23

ארצות הברית פרסמה תמונות מלווין שבהן נראית המכלית "אדריאן דרייה 1" שנמצאת במרכז העימות בין וושינגטון לטהראן כשהיא בחופי סוריה, למרות הצהרות איראן שלא תעשה כן. "איראן לא תקבל הקלות בסנקציות עד שתפסיק לשקר ולהפיץ טרור", הזהיר היועץ לביטחון לאומי בולטון

צילום: רויטרס

המכלית האיראנית "אדריאן דרייה 1" צולמה בחופי נמל טרטוס שבסוריה - כך חושפים היום (שבת) צילומי לווין שביצעה ארצות הברית. לפני 19 יום עזבה המכלי האיראנית את חופי גילבלטר לאחר שבית המשפט אישר את שחרורה. זאת לאחר שנעצרה על ידי כוחות הנחתים הבריטים שעיכבו את כלי השייט בגיברלטר ביולי האחרון בחשד שהוא נושא נפט לסוריה בניגוד לסנקציות של האיחוד.

מוקדם יותר צייץ היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, תמונה דומה וכתב כי "כל מי שאמר שאדריאן דרייה לא בדרכה לסוריה, נמצא בהכחשה". הוא הוסיף כי "איראן לא תקבל הקלות בסנקציות עד שתפסיק לשקר ולהפיץ טרור".

המכלית האיראנית "אדריאן דרייה 1" סמוך לנמל טרטוס בסוריה, 7 בספטמבר 2019. רויטרס
המכלית האיראנית בצילום הלווין האמריקני ליד חופי סוריה/רויטרס

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר בשבוע שעבר כי שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף "הבטיח לנו שהמכלית לא תגיע לסוריה, אך יש לנו מידע אמין שהמכלית פונה לעיר הנמל טרטוס שבמדינה". עוד אמר פומפאו בחשבון הטוויטר שלו כי "אני מקווה שהם ישנו את המסלול שלהם" והסיף כי היה טעות לסמוך על שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף.

משרד האוצר רשם את המכלית, שנמצאת במרכז העימות בין וושינגטון לטהראן, ברשימה השחורה שלו ומסר כי "כלי שיט כמו אדריאן דרייה 1 מאפשרים למשמרות המהפכה לשלוח ולהעביר כמויות גדולות של נפט, אותם הם מנסים להסוות ולמכור באופן לא חוקי כדי לממן את פעילותה הממאירה של המשטר ולהפיץ טרור. כל מי שמספק להם תמיכה מסתכן בסנקציות". עוד הוסיפו במשרד בהודעתם כי הוטלו סנקציות על מפקד הספינה.

עוד בוואלה!

פומפאו: יש לנו מידע אמין שהמכלית האיראנית בדרכה לסוריה

לכתבה המלאה
תמונת לוויין של המכלית האיראנית "אדריאן דרייה 1" סמוך לנמל טרטוס בסוריה, 7 בספטמבר 2019. רויטרס
המכלית בנמל טרטוס שבסוריה/רויטרס

בשבוע שעבר צוות מכלית הנפט האיראנית הזין מסלול חדש עבור כלי השיט, לעבר עיר הנמל איסכנדרון שבדרום טורקיה. בהמשך הודיע שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו כי המכלית עושה דרכה בכלל לכיוון לבנון. אך עד מהרה, שר האוצר של לבנון עלי חסאן הודיע כחיל כי מדינתו לא יודעה על הגעתה של המכלית לאחד מנמליה.

מכלית הנפט האיראנית אדריאן דרייה 1 בגיברלטר. 31 באוגוסט 2019. רויטרס
אדריאן דרייה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully