וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו: יש לנו מידע אמין שהמכלית האיראנית בדרכה לסוריה

31.8.2019 / 3:55

שר החוץ של ארה"ב צייץ כי הם מאמינים שהמכלית אדריאן דרייה 1 פונה לכיוון עיר הנמל טרטוס והוסיף: "אני מקווה שהם ישנו את המסלול. טעות לסמוך על זריף". משרד האוצר הודיע על הפעלת סנקציות נגד מפקד הספינה ועל הכנסתה לרשימה השחורה

צילום: רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו צייץ הלילה (שבת) כי הם מחזיקים במידע מהימן שאומר שהמכלית האיראנית "אדריאן דרייה 1" עושה את דרכה לכיוון סוריה. פופמאו אמר כי "זריף הבטיח לנו שהמכלית לא תגיע לסוריה, אך יש לנו מידע אמין שהמכלית פונה לעיר הנמל טרטוס שבמדינה". עוד אמר פומפאו בחשבון הטוויטר שלו כי "אני מקווה שהם ישנו את המסלול שלהם" והסיף כי היה טעות לסמוך על שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף.

משרד האוצר רשם את המכלית, שנמצאת במרכז העימות בין וושינגטון לטהראן, ברשימה השחורה שלו ומסר כי "כלי שיט כמו אדריאן דרייה 1 מאפשרים למשמרות המהפכה לשלוח ולהעביר כמויות גדולות של נפט, אותם הם מנסים להסוות ולמכור באופן לא חוקי כדי לממן את פעילותה הממאירה של המשטר ולהפיץ טרור. כל מי שמספק להם תמיכה מסתכן בסנקציות". עוד הוסיפו במשרד בהודעתם כי הוטלו סנקציות על מפקד הספינה.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, 22 ביולי 2019. רויטרס
זריף לא עמד בהבטחה. שר החוץ של ארצות הברית פומפאו/רויטרס

אתמול בשעות הבוקר, צוות מכלית הנפט האיראנית הזין מסלול חדש עבור כלי השיט, לעבר עיר הנמל איסכנדרון שבדרום טורקיה, עם זאת ייתכן וזהו אינו יעדה האמיתי. בהמשך אותו היום הודיע שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושואלו כי המכלית עושה דרכה בכלל לכיוון לבנון. אך עד מהרה, שר האוצר של לבנון עלי חסאן הודיע כחיל כי מדינתו לא יודעה על הגעתה של המכלית לאחד מנמליה.

אדריאן דרייה 1 עזבה את חופי גילבלטר לפני 12 ימים לאחר שבית המשפט אישר את שיחרורה. זאת לאחר שנעצרה על ידי כוחות המארינס הבריטי שעיכבו את כלי השייט בגיברלטר ביולי האחרון בחשד שהוא נושא נפט לסוריה בניגוד לסנקציות של האיחוד. מאז ניסתה המכלית לקבל עזרה מיוון, אך הלחץ הרב שהפעילו בוושינגטון הכריע והממשל ביוון סירב לעזור.

עוד בוואלה!

רוסיה מציעה לאיראן: נתיב ימי עוקף סנקציות למכירת נפט

לכתבה המלאה
מכלית הנפט האיראנית אדריאן דרייה 1 בגיברלטר. 31 באוגוסט 2019. רויטרס
מכלית הנפט האיראנית בחופי גיברלטר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully