וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בגרמניה: ניאו-נאצי נבחר לראשות עיירה

חברי מועצה בעיירה קטנה באזור פרנקפורט בחרו את סטפן יאגשך מהמפלגה הלאומית הדמוקרטית, וזכו לזעם המפלגות הגדולות שקראו לבטל זאת. "אנחנו לא משתפים פעולה עם נאצים לעולם!", אמר בכיר במפלגה הסוציאל-דמוקרטית

צילום: רויטרס

פוליטיקאי ניאו-נאצי נבחר לראשות עיירה בגרמניה, בהחלטה שעוררה סערה בקרב פוליטיקאים בכירים במדינה וקריאות לביטול המהלך. סטפן יאגשך, ממפלגת הימין הקיצונית הניאו-נאצית המפלגה הלאומית הדמוקרטית (NDP), הפך לראש מועצת העיירה הקטנה וולדסיידלונג, במחוז אלטנסדט, כ-30 ק"מ מצפון-מזרח לפרנקפורט, ביום חמישי האחרון. כ-2,500 תושבים חיים בוולדסיידלונג.

הוא אמר כי "הוא יתמוך באינטרסים של המחוז שלנו" כדי "לעבוד באופן בונה עם כל אחד בכל רחבי הקשת הפוליטית". בפוסט שפרסם בפייסבוק, הוא הוסיף את סיסמת הימין הקיצוני: "מהעם, למען העם!".

לפי דיווחים מקומיים, הוא מונה על ידי שבעה חברי המועצה, כולל מהמפלגה הנוצרית-דמוקרטית של הקנצלרית אנגלה מרקל (CDU), משותפתה לקואליציה הארצית המפלגה הסוציאל-דמוקרטית (SPD) וכן מהמפלגה הדמוקרטית ליברלית (FDP). יאגשך נבחר משום שלא היה מועמד אחד. "מועמד ה-NPD מילא את הריק", אמר מרקוס ברנדו, יו"ר ה-SPD באלטנסטדט, לעיתון המקומי "מרקור".

לקריאה נוספת
הישגים לימין הקיצוני בבחירות המחוזיות בגרמניה
תקרית גזענית בגרמניה: אדם ירה באזרח אריתריאי והתאבד

סטפן יאגשך, פוליטיקאי ניאו-נאצי בגרמניה. אתר רשמי
"מהעם, למען העם!". ראש העיירה סטפן יאגשך/אתר רשמי

בכירי המפלגות הגדולות ברמה הארצית גינו את המינוי וקראו לבטלו.

"ל-SPD יש עמדה ברורה: אנחנו לא משתפים פעולה עם נאצים לעולם!", כתב מזכ"ל המפלגה לארס קלינגבייל בחשבון הטוויטר שלו ביום שבת. "זה תקף לממשל הפדרלי, לרמת המדינה ולרשויות המקומיות. ההחלטה באלטנסטד היא בלתי-מובנית ולא ניתן להצדיק אותה. יש להפוך אותה באופן מידי. #noNPD".

מזכ"ל מפלגתה של מרקל, פאול זימיאק, דרש גם הוא להפוך את ההחלטה. "אני בהלם, הבחירה בחבר מפלגה שמקדמת מטרות אנטי-חוקתיות היא חרפה", אמר לבילד. "אני מצפה שההחלטה הזו תתוקן".

פטר טאובר, חבר ה-CDU בבית התחתון של הפרלמנט המחוזי במדינת האסה, שבה שוכנת העיירה, איים לפעול נגדי חברי מפלגה שבחרו בו. "הבחירה של פוליטיקאי מה-NDP כמנהיג מקומי באלטנסטד עם סיוע של חברי ה-CDU מבעיתי אותי", כתב ביום שבת.

עוד בוואלה!

אחרי סדרת תקיפות מיניות: זינוק במספר רישיונות הנשק בגרמניה

לכתבה המלאה
6אנגלה מרקל בישיבת קבינט שבועית, ברלין גרמניה, 28 באוגוסט 2019. רויטרס
נציגי מפלגתה תמכו גם הם במועמד. מרקל/רויטרס

ראש סיעת המפלגה הליברלית-דמוקרטית בפרלמנט, מארקו בושמן, תיאר את הבחירה כ"רעה כפולה: הראשונה היא שדמוקרטים הצביעו בעד מישהו כמוהו, והשנייה היא שאף מועמד דמוקרטי לא היה מוכן לקחת את המשימה". מנהיגי השמרנים והסוציאל-דמוקרטים במדינת המחוז גינו אף הם את ההחלטה וקראו לנציגים "לשקול מחדש, להבין ולתקן את ההחלטה השגויה שלהם".

ליסה גנדי, ראש סיעת הסוציאל-דמוקרטים במחוז, אמרה כי היא "המומה לחלוטין" מכך שיאגשך נבחר פה אחד על ידי נציגי שלוש המפלגות שבמרכז המפה הפוליטית בגרמניה. "לכן עלינו לבחון את כל ההשלכות לכך", הדגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully