וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סדרת תקיפות מיניות: זינוק במספר רישיונות הנשק בגרמניה

לפי סקר שנערך ב-16 מדינות המחוז, 640 אלף אזרחים מחזיקים ברישיון לשאת כלי נשק, לעומת 260 אלף ב-2014. זאת חרף מערכת החוקים התקיפה הקיימת בנושא. במשטרה קשרו את העליה במספר הרישיונות ל"חוסר הביטחון" בציבור בעקבות שורת תקיפות מיניות שבוצעו על ידי מהגרים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת גרמניה אמרה כי העלייה במספר הרישיונות לכלי נשק קשורה ל"חוסר הביטחון" בציבור בעקבות שורת תקיפות מיניות על ידי מהגרים.

לפי סקר שנערך ב-16 מדינות המחוז של גרמניה, עלה כי 640 אלף אזרחים עכשיו מחזיקים ברישיון לשאת כלי נשק, לעומת 260 אלף ב-2014. בסך הכול, הם מחזיקים ב-5.4 מיליון כלי נשק, כשהשיעור הגבוה ביותר הוא במדינת שלזוויג-הולשטיין.

איגוד השוטרים אמר כי "יותר ויותר אנשים חשים חוסר ביטחון" מאז התקיפה ההמונית בחגיגות השנה החדשה בעיר קלן ב-2015, אז סיפרו יותר מ-200 נשים שהן הותקפו במהלך החגיגות. מאז דווח על שורה של תקיפות מיניות מתוקשרות, חלקן בוצעו בידי מהגרים ממוצא צפון אפריקני.

שוטר מחוץ לבית משפט בעיר ויסבאדן, גרמניה, 12 במרץ 2019. AP
"יותר ויותר אנשים חשים חוסר ביטחון"/AP

בסך הכול, חלה בשנה האחרונה עלייה של 9% במספר רישיונות כלי הנשק החדשים, בהשוואה לשנה שעברה. "העלייה הבעייתית ברישיונות לכלי נשק קלים מראה שאנחנו צריכים לעבוד כדי להשיב את תחושת הביטחון לאזרחים רבים".

לגרמניה יש מערכת חוקים תקיפה ביחס לאחזקת כלי נשק, כשאזרחים נדרשים להחזיק ברישיון עבור כל כלי נשק שהם מחזיקים. עליהם להיות בני 18 ומעלה וללא עבר פלילי או בעיות נפשיות או התמכרות. למרות המספר הגדול של כלי הנשק, שיעור מקרי המוות כתוצאה מהם הוא בין הנמוכים ביותר בעולם.

הממשלה העלתה את הגיל המינימלי לרכישת כלי נשק, בעקבות הטבח בארפורט ב-2002, כש-16 איש נרצחו. בנוסף לכך, הרישיון יכול להתבטל על ידי המשטר תחת נסיבות מיוחדות.

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully