וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה לג'ונסון: הפרלמנט בבריטניה הצביע בעד דחיית הברקזיט

אחרי שהמחוקקים, כולל מורדים ממפלגת השלטון השמרנית, השתלטו על סדר היום, הם הצליחו להעביר חוק שידרוש את הארכת מועד הפרישה מהאיחוד. כעת ראש הממשלה רוצה להקדים את הבחירות ל-15 באוקטובר: "על המדינה להחליט עכשיו מי ילך למשא ומתן עם בריסל"

צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ספג אתמול (רביעי) מכה נוספת, כשהפרלמנט הצביע בעד דחיית הפרישה מהאיחוד האירופי, שמועדה הנוכחי הוא ב-31 באוקטובר. זאת, בעקבות הברית בין מורדים משורות מפלגתו וחברי האופוזיציה המתנגדים לברקזיט ללא הסכם. אחרי שהצליחו להשתלט על סדר היום, חברי הפרלמנט העלו היום את ההצעה לדחיית הברקזיט והצליחו להעביר אותה ברוב של 327 תומכים מול 299 מתנגדים.

אחרי ההצבעה, ג'ונסון אמר כי בחירות חיייבות להתקיים ב-15 באוקטובר. "על המדינה להחליט עכשיו האם מנהיג האופוזיציה - או אני - נלך למשא ומתן עם בריסל כדי להסדיר זאת", אמר ראש הממשלה הבריטי. "אילו אני ראש הממשלה, בכל נסיבות שהן, המדינה תעזוב את האיחוד האירופי ב-31 באוקטובר". עם זאת, בית הנבחרים דחה את הצעתו לצאת לבחירות בזק. לטובת העברת ההצעה נדרש לג'ונסון ל-434 תומכים, אולם השיג 298 קולות בלבד. חברי הלייבור הונחו להימנע מלהצביע.

ג'ונסון התלונן כי הממשלה לא יכולה לתפקד אם הפרלמנט מסרב להעביר את מה שהיא מציעה. הוא הוסיף כי ההצעה תכריח את ראש הממשלה "להיכנע" במשא ומתן עם האיחוד האירופי ולמעשה "מפקיעה מידי המדינה את הזכות להחליט כמה זמן עליה להישאר בו".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מדבר בפני הפרלמנט בבריטניה ב-4 בספטמבר 2019. רויטרס
טוען שמדובר ב"כניעה" לאיחוד. ג'ונסון בפרלמנט, אתמול/רויטרס

מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין האשים את ג'ונסון בהצעת "רעל" בדמות ברקזיט ללא הסכם בקריאתו לבחירות מוקדמות. הוא שב על עמדתו כי הוא יתמוך בבחירות ברגע שתחוקק סופית הצעת החוק לדחיית הפרישה מהאיחוד. "תנו לחוק הזה לעבור ולקבל את ההסכמה המלכותית, ואז נתמוך בבחירות", אמר קורבין.

"ראש הממשלה טוען שיש לו אסטרטגיה", המשיך יו"ר הלייבור במתקפתו על ג'ונסון. "אבל הוא לא יכול להגיד לנו מה היא. הבעיה הגדולה יותר היא שהוא לא יכול להגיד מה היא גם לאיחוד האירופי. זה כמו בגדי המלך החדשים. אין שם שום דבר".

ג'ונסון כינה מוקדם יותר את התכנית של הלייבור "חוק הכניעה" ואמר כי "יש דבר אחד שעומד בדרך שלנו, וזה 'חוק הכניעה' שמוצע עתה על ידי מנהיג האופוזיציה". הוא קרא לקורבין לאשר שהוא יתמוך בהקדמת הבחירות ל-15 באוקטובר אם החוק הזה יעבור. שלשום, אחרי שהפסיד ברוב של 328 קולות מול 301, אמר אתמול ג'ונסון כי הפרלמנט "יעביר את השליטה" על המשא ומתן לידי האיחוד האירופי וכי החוק יביא רק "עוד הססנות, עוד דחיה ועוד בלבול".

(עדכון ראשון: 13:36)

עוד בוואלה!

למתנגדי הברקזיט ללא הסכם יש שתי ברירות: לשנות את הממשלה - או את החוק

לכתבה המלאה
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, נואם בפרלמנט בהצבעה על הברקזיט, 4 בסמפטמבר 2019. רויטרס
327 תמכו בהצעת החוק מול 299 מתנגדם. הפרלמנט הבריטי, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully