וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותי חילוץ בכוננות: מאות לכודים לחופי ארה"ב בשל ההוריקן

עם התקדמות הסופה לארה"ב, הזהיר המושל רוי קופר כי קיים "חשש כבד" ל-800 תושבי אוקרקוק שנותרו מאחור. צוותים יישלחו אל האי רק ברגע שתתאפשר הגישה אליו. במקביל, באיי הבהאמה אמרו כי על הציבור להיערך ל"מידע בלתי נתפס" על העלייה במניין ההרוגים

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

מושל קרוליינה הדרומית הזהיר אמש (שישי) כי מאות בני אדם עלולים להיות לכודים באי בקרוליינה הדרומית עם התגברות השיטפונות אחרי הגעת הוריקן "דוריאן". הסופה העוצמתית הכתה באיים הפופולריים כאתרי נופש בחגים אחרי שכבר גרמה למותם של לפחות 43 בני אדם באיי הבהאמה. המושל רוי קופר הזהיר כי ההוריקן מתגבר באי אוקרקוק, שבו 800 בני אדם נותרו מאחור.

לפי הרשויות, מאות ואף אלפי בני אדם עדיין עלולים להיחשב כנעדרים באיי הבהאמה. מספר ההרוגים, לדברי הממשלה, צפוי לעלות בצורה דרסטית. בינתיים, הרשויות שלחו קברנים ו-200 שקי גופות לאיי אבאקו, שנפגעו בדרגה החמורה ביותר בארכיפלג שמול החוף המזרחי של ארצות הברית. שר הבריאות דוויין סנדס אמר בריאיון לתחנת רדיו מקומית כי "על הציבור להיערך למידע בלתי נתפס על מניין ההרוגים והסבל האנושי".

הרס שנגרם על ידי הוריקן דוריאן באי אבאקו שבאיי הבהאמה ב-6 בספטמבר 2019. AP
הסופה החזקה בתולדות איי הבהאמה. ההרס שנגרם על ידי הוריקן דוריאן באי אבאקו/AP

"דוריאן" פגע בלשון היבשה קייפ האטרס בשעה 9:00 (שעון מקומי) עם רוחות במהירות של 150 קמ"ש, ובתוך שעתיים החל לנוע למרחק של כ-80 קילומטרים לכיוון צפון-מזרח. כעת, כשההוריקן ירד לדרגה 1 בעוצמתו, הוא מתקדם לכיוון מחוז נובה סקוטיה שבקנדה. עם זאת, רוחות מסוכנות עדיין צפויות לפקוד את וירג'יניה ומדינות נוספות באזור.

לפי מרכז ההוריקנים הלאומי, ההוריקן הצליף בדרכו באי אאוטר בנקס. גורמים רשמיים פרסמו סרטון המתעד את ההצפות החמורות שנגרמו בסופה באוקרקוק. קופר אמר שהיה "חשש כבד" מהאנשים הלכודים באי והפציר בהם להגיע לאזורים שבהם הקרקע גבוהה. עוד הוסיף המושל שצוותי החילוץ מוכנים להישלח לשם ברגע שתתאפשר הגישה לאזור.

תיעוד מהרוחות העוצמתיות באוקרקוק:

במחוז הייד קוראים לפינוי תושבי האי אוקרקוק:

בפלורידה דווח על שלושה מקרי מוות הקשורים להוריקן ועל מקרה נוסף בקרוליינה הדרומית. כל הארבעה נהרגו בעת שהכינו את בתיהם ומקלטיהם לבוא הסופה. בנוסף לכך, נגרמו הצפות חמורות ושיבושים נרחבים בחשמל בג'ורג'יה, קרוליינה הדרומית וקרוליינה הצפונית. בשתי מדינות אלה יותר מ-900 אלף בני אדם הונחו להתפנות מבתיהם, אך לא ברור כמה מהם עשו זאת.

הוריקן "דוריאן" פגע באיי הבהאמה בדרגה 5 - העוצמתי ביותר בתולדותיהם, ונשאר במשך יומיים באזורים שנפגעו. עם הגעתו, לפחות 70 אלף תושבים הזדקקו לסיוע הומינטארי. בארגון הצלב האדום הבינלאומי חוששים ש-45% מהבתים באיים גראנד בהאמה ואבאקוס - הכוללים כ-13 אלף נכסים - נפגעו קשות או נחרבו עד היסוד. בחלק מהאיים הגשם הגיע לגובה של 89 ס"מ והותיר אזורים שלמים מוצפים. בכך נותרו באי אבאקו הגדול ערימות של גופות, אנשים ללא מים, חשמל או מזון באזורים שאינם ניתנים לאכלוס ומיליציות שנועדו למנוע מקרי ביזה המונית.

אנשים מחכים להתפנות מהאי אבאקו שבאיי הבהאמה אחרי הוריקן דוריאן ב-6 בספטמבר 2019. AP
עשרות אלפים זקוקים לסיוע. אנשים מחכים להתפנות מהאי אבאקו אחרי הוריקן דוריאן/AP

"אתה מריח את הגופות המתפרקות כשאתה עובר בנמל מארש", אמרה סנדרה סוויטינג, 37, בעודה עומדת בין ההריסות באבקו. "זה בכל מקום. יש הרבה אנשים שלא מתכוונים להגיע לאי הזה".

כמה מתושבי האיים אמרו הגדירו את שאירע כטרגדיה לאומית. אנתוני תומפסון, בן 27, אמר כי "אני עובד במשרה חלקית בבית הלוויות, אני יודע איך מריח מוות. בטח יש מאות. מאות". כשנשאל אם מישהו מחבריו או משפחתו נספו, תומפסון הביט באדמה והשיב כי "אני לא רוצה לשאול, כי יש אנשים שעדיין לא שמעתי מהם".

בתים הרוסים אחרי הוריקן דוריאן באי אבאקו שבאיי הבהאמה ב-5 בספטמבר 2019. AP
אזורים שלמים לא ראויים לאכלוס. ההרס שנותר באי אבאקו/AP
ההריסות מהוריקן דוריאן באיי הבאהמה שבארצות הברית. 06 בספטמבר 2019.. רויטרס
ההרס שנגרם על ידי הוריקן דוריאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully