וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעיר אש באמצע הלילה: בן 34 מואשם בהצתת בית העלמין המוסלמי בחיפה

6.9.2019 / 21:15

תושב ירושלים נכנס לבית העלמין סביב השעה 04:30 והוא הדליק אש בצמחיה יבשה במקום. בשני מוקדים פרצה שריפה שכילתה בעיקר ענפים, עצים ופסולת. במשטרה הדגישו כי מדובר באדם בעל רקע נפשי מעורער, שבעבר נעצר בחשד לתקיפת שוטרים בגרזן. "השתלט עליו השטן"

עריכה: עמית שמחה

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש היום (שישי) כתב אישום כנגד מאור גולד, תושב ירושלים בן 34, בגין הצתת בית העלמין המוסלמי בחיפה. האירוע התרחש ביום שישי לפני שבועיים והתפרסם בהרחבה בתקשורת לאחר שאנשי הוואקף בחיפה גילו את ההצתה ופנו בענין למרכז מוסאוא.

על פי כתב האישום, סביב השעה 04:30 נכנס גולד לבית העלמין ההיסטורי "אל-אסתכלאל" בעיר התחתית של חיפה, סמוך לבית המשפט, וזאת מתוך כוונה להצית את בית העלמין. באמצעות מצית שהביא עמו הוא הדליק אש בצמחיה יבשה במקום, פרצה אש על שטח של כמה עשרות מטרים רבועים והיא הספיקה לכלות ענפים, עצים, ופסולת. אבל, מספר עוברי אורח שהבחינו במתחולל גילו אזרחות טובה מיד הזעיקו כבאים ואלה השתלטו על האש שהתגלתה בשני מוקדים שונים. סימני פיח ניכרו על מספר קברים. זמן קצר אחר כך שוטר סיור של תחנת חיפה עצר את גולד כ-300 מטרים מבית העלמין, הוא דיווח כי היה "לחוץ, מזיע וכפות ידיו מלוכלכות מפיח שריפה".

צפו בתיעוד:
תושב ירושלים חשוד בהצתת
בית העלמין המוסלמי בחיפה. אתר רשמי
תיעוד ההצתה בבית העלמין המוסלמי בעיר התחתית/אתר רשמי

לחוקריו במשטרה בתחילה לא השיב בצורה עניינית. הוא הכחיש את המיוחס לו, אבל אחר כך טען כי נכנס לבית הקברות לאחר שתיית אלכוהול, הדליק מדורה שיצאה מכלל שליטה אך לא התכוון לשרוף את בית הקברות. הוא זיהה את עצמו בסרטוני מצלמות האבטחה בהם הוא נראה נכנס לבית העלמין, להבות עולות משם, ואז הוא נראה יוצא מהמקום.

לרופא רמב"ם מסר כי "הדליק מדורה מאחר ורצה להירגע, ושרף את בית הקברות". עוד טען כי במהלך הדלקת המדורה "איבד שליטה כי השתלט עליו השטן". בבית החולים הפסיכיאטרי מסר כי הגיע לבית העלמין המוסלמי להתפלל, רצה לעשות מדורה מאחר ואוהב אש, לא התכוון לעשות שריפה אך הרוח הציתה הכל.

עוד בוואלה

מצלמות, מצלמות, מצלמות: פאניקה ברחובות לונדון, גרסת נתניהו

לכתבה המלאה

"כתב האישום מצביע שלאירוע אין רקע לאומני"

גולד מואשם בהצתה והוא אינו פנים חדשות למשטרה כלל וכלל. יש לו שלוש הרשעות קודמות בעבירות אלימות, סמים וגניבה ותיקים נוספים בין היתר בגין החזקת סכין, דרישת נכס באיומים ותקיפת שוטר, שהסתיימו מסיבות שונות ללא הרשעות. במקביל להגשת כתב האישום, התובעת עו"ד גדיר ברהום מבקשת את הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו, בין היתר בשל הסיכון לשלום הציבור הנשקף ממי שע"פ כתב האישום לא היסס לשלח אש בבית קברות כאשר בסביבה מסגד ובתי עסק. דיון לגופה של הבקשה עוד ייתקיים, ובינתיים האריכה השופטת ישראלה קראי-גירון-גרינבוים את המעצר עד החלטה אחרת.

"כפי שאמרנו מלכתחילה, כתב האישום מצביע על כך שלאירוע הנטען אין רקע לאומני כלל וכלל", אמר עו"ד רומן קלוגרמן המייצג את גולד מטעם הסניגוריה הציבורית. "הרקע המסתמן הוא נפשי, ולהערכתנו בתוך זמן קצר יישתכנע גם בית המשפט כי האיש אינו כשיר לעמוד לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully