וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשכחו ברכב במשך שעות: שני תינוקות נפגעו ממכת חום במודיעין ובנתניה

תינוק בן תשעה חודשים הושאר במכונית בנתניה ופונה במצב בינוני, בעוד במודיעין, על פי החשד, אם שישבה לקפה נזכרה ששכחה את תינוקה בן השנה ברכב. שני התינוקות פונו לבתי חולים להמשך טיפול רפואי

צילום: שלומי מרצ'ביאק דוברות מד"א

שני מקרי שכחת תינוקות ברחבי הארץ - כל העדכונים

  • תינוק בן שנה וחודשיים נשכח ברכב נעול במשך שעתיים במודיעין
  • הוא סובל מסימנים של מכת חום, מצבו בינוני
  • בנתניה תינוק בן תשעה חודשים הושאר אף הוא ברכב נעול - ונפגע בינוני

בתוך שעות, שני תינוקות אותרו היום (שישי) ברחבי הארץ לאחר שהושארו ברכב במשך שעות. בשני המקרים, במודיעין ובנתניה, נפגעו הילדים באורח בינוני.

במקרה הראשון נשכח תינוק בן שנה וחודשיים ברכב נעול בחניון מסחרי במודיעין, ושהה במכונית למשך שעתיים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לתינוק במקום טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים אסף הרופא כשהוא בהכרה ועם סימני מכת חום במצב בינוני.

פראמדיק מד"א רכוב על אופנוע אורן קיינר סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי את הילד מחוץ לרכב. סיפרו לנו שהוא היה ברכב הנעול משעות הבוקר המוקדמות. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ המקוררת על מנת לבצע בדיקות רפואיות ופינינו אותו במצב יציב בהכרה מלאה לבית החולים". מחקירה ראשונית של המקרה הקשה עולה כי אמו של התינוק ישבה עם חברות בבית קפה בקניון ישפרו סנטר בעיר בשעה בשמונה וחצי בבוקר ואז נזכרה שהתינוק במכונית ושבה למקום.

זמן מה לאחר מכן דווח על תינוק בן תשעה חודשים, אשר נפגע הבוקר באורח בינוני בנסיבות דומות. כפי הנראה, הוא שהה מספר שעות ברכב נעול ברחוב אפרים אלנקווה בנתניה. התינוק סובל מסימנים של מכת חום, ופונה לבית החולים לניאדו בעיר. מצבו יציב והוא בהכרה מלאה. "כשהגענו לרחוב ראינו את הפעוט מחוץ לרכב מוחזק בידיים של גבר כשהוא חם מאוד למגע", אמר פראמדיק מד"א רפי שבע. "הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי הטיפול הרפואי שכלל קירור סיפרו לנו שהילד היה בתוך הרכב מספר שעות. מצבו היה בינוני ויציב ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים".

פעוט שהה מספר שעות ברכב נעול ברחוב אפרים אלנקווה בנתניה - ונפגע בינוני. שלומי מרצ'ביאק, מד"א, מד"א
זירת האירוע בנתניה, היום/מד"א, שלומי מרצ'ביאק, מד"א

מאז 2008 דווח על 813 ילדים שנשכחו ברכב - כך עולה מנתוני ארגון "בטרם". 31 מהמקרים הסתיימו במוות, אחד מהם במהלך 2019. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, מסרה כי "קשה לחשוב מה עובר על ילדה שנשכחה ברכב בדרכה מהגן לצהרון. הרכב מתלהט במהירות ומגיע לטמפרטורות גבוהות שעלולות לגרום לפגיעה קשה ועד מוות. שכחה ברכב מתרחשת בעיקר בתקופות של שינוי בשגרה. בדיוק זו הסיבה שאנו קוראים לכל מי שמסיע ילדים: אל תהיו שאננים, אל תאמרו 'לי זה לא יקרה' - בתום כל נסיעה חייבים לוודא שלא נשארו ילדים ברכב, במיוחד כאשר מדובר ברכב המשמש להסעת ילדים".

לפני שלושה ימים נשכחה ילדה בת 4 נשכחה ברכב הסעות בנתניה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לרחוב הרימון בעיר בו חנה הרכב, פינו את הילדה במצב בינוני לבית החולים לניאדו. רכב ההסעות בו נשכחה הילדה אסף אותה מהגן הילדים לצהרון. מבדיקה ראשונית של המקרה עלה כי הרכב עבר בכל הגנים והוריד את הילדים. סמוך לשעה 16:00 הגיעה אמה של ילדה לצהרון אך שם נודע לה כי היא כלל לא הגיעה. היא גילתה כי הילדה הושארה ברכב ההסעות במשך כשעתיים מאז שאספו אותה מגן הילדים בשעה 14:00. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות המקרה.

"כשהגענו למקום ראינו את הילדה מחוץ לרכב כשהיא מזיעה וחמה למגע", סיפרו באותו היום רפי שבע ונטלי בנט, פרמדיקים של מד"א שטיפלו בילדה. "אמרו לנו שהיא הייתה נעולה ברכב ההסעות כשעתיים ואותרה ע"י בן משפחה. העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה יציב תוך כדי טיפול רפואי שכלל קירור ומתן נוזלים".

(עדכון ראשון: 11:51)

עוד בוואלה!

פרויקט הדיוק של חיזבאללה: ישראל תפעל בלבנון - גם במחיר של מלחמה

לכתבה המלאה
החניון שבו נשכח תינוק בן שנה וחודשיים במודיעין. דוברות מד"א, אתר רשמי
זירת האירוע במודיעין, היום/אתר רשמי, דוברות מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully