וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 95: מת רודן זימבבואה לשעבר רוברט מוגאבה

6.9.2019 / 8:21

מוגאבה משל במדינה האפריקנית במשך כשלושה עשורים, עד שהודח במהלך הפיכה צבאית בנובמבר 2017. לפי הדיווח ברשת BBC, הוא מת לאחר שנאבק בבעיות בריאותיות

צילום: רויטרס

רוברט מוגאבה, נשיא זימבבואה לשעבר, מת בגיל 95 - כך דווח הבוקר (שישי) ברשת BBC. מוגאבה עמד בראש המדינה במשך כ-37 שנה, עד שהודח בנובמבר 2017 בהפיכה צבאית. לפי הדיווח, הוא מת לאחר שנאבק בבעיות בריאותיות שונות. מותו נקבע בבית חולים בסינגפור, בו אושפז.

"בצער רב אני מכריז על מותו של האב המייסד והנשיא לשעבר", מסר בחשבון הטוויטר שלו הנשיא הנוכחי, אמרסון מננגגוואה. מוגאבה שלט במדינה מאז שקיבלה עצמאות מבריטניה בשנת 1980.

נשיא זימבבואה לשעבר רוברט מוגאבה במסיבת עיתונאים בבירה הררה, 29 ביולי 2018. רויטרס
"האב המייסד". מוגאבה, יולי 2018/רויטרס

מוגאבה הנהיג את זימבבואה מאז מלחמת גרילה שניהל הרוב השחור נגד המיעוט הלבן ששלט במדינה, רודזיה לשעבר. הוא נחשב לגיבור אפריקני שלחם נגד הקולוניאליזם, אך במהלך כהונתו הוא החריב את הכלכלה המשגשגת ודיכא את יריביו באכזריות.

עוד בוואלה!

זימבבואה: זקן הרודנים של אפריקה הלך רחוק מדי והודח מאוחר מדי

לכתבה המלאה
נשיא זימבבואה, רוברט מוגאבה, בבירה הרארה, 2012. רויטרס
מוגאבה/רויטרס

בנוסף, מתנגדיו של מוגאבה האשימו אותו בקיום אורח חיים ראוותני, בזמן שהמדינה שבדרום אפריקה חוותה קריסה כלכלית. הוא מיצב את אשתו, גרייס, כיורשת אפשרית לו, מהלך שעורר זעם בקרב האליטה הפוליטית והצבאית והוביל להפלתו ללא שפיכות דמים.

הצבא התערב בשלטון אחרי שמוגאבה הדיח את סגנו וניסה לקדם את אשתו, המכונה "גוצ'י גרייס" בשל חיבתה לבגדים יקרים, בשורות המפלגה ZANU-PF השלטת ודחק הצידה את שותפיו למאבק העצמאות, בראשם אמננגגווה, אשר לבסוף ירש את מקומו.

נשיא זימבבואה, רוברט מוגאבה, בפתח הפרלמנט, 2000. רויטרס
מוגאבה/רויטרס

ברחבי אפריקה ספדו למוגאבה, שנתפס כגיבור המאבק של היבשת בקולוניאליזם המערבי, כשגם סין, בעלת ברית מרכזית של זימבבואה, שלחה את תנחומיה. גם באופוזיציה המקומית חלקו לו כבוד אחרון, אך בריטניה, השליטה הקולוניאלית לשעבר, אמרו כי האזרחים "סבלו יותר מדי" תחת הנהגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully