וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צועדים אל סף רעב": כשליש מאוכלוסיית זימבבואה זקוקה לסיוע

7.8.2019 / 13:29

תכנית המזון העולמית של האו"ם מבקשת לאסוף 331 מיליון דולר עבור המדינה המתמודדת עם בצורת, נזקי ציקלון ומשבר כלכלי. "משהו שלא ראינו הרבה זמן"

דוכן למכירת תפוחי אדמה בשוק בעיר צ'יטונגוויזה, זימבבואה, 16 ביולי 2019. רויטרס
דוכן למכירת תפוחי אדמה בשוק בעיר צ'יטונגוויזה, בחודש שעבר/רויטרס

יותר מחמישה מיליון תושבים בזימבבואה, כשליש מהאוכלוסייה, זקוקים לסיוע במזון, כשרבים מהם קרובים לסף רעב - כך אמרו אתמול (שלישי) בתכנית המזון העולמית של האו"ם, שפתח ביוזמה לאיסוף 331 מיליון דולר עבור המדינה המתמודדת עם בצורת, נזקי ציקלון ומשבר כלכלי. דייוויד ביזלי, ראש התכנית, אמר כי "רבים נמצאים במצב חירום, הם צועדים לעבר רעב אם לא נהיה שם כדי לעזור להם". הוא הזהיר כי היקף הבצורת הנוכחית הוא "משהו שלא ראינו הרבה זמן".

זימבבואה הייתה בעבר אסם התבואה של האזור, אך בשנים האחרונות היא חוותה שורת טלטלות מעשי אדם וטבע. כמויות המים הקטנות פגעו בסכר ההידרו-אלקטרי המרכזי של המדינה, וכתוצאה מכך נרשמו הפסקות חשמל ברחבי המדינה. במקביל, זימבבואה חווה משבר כלכלי חמור והיא הכניסה מחדש לשימוש את הדולר הזימבבואי, כעשור אחרי שנטשה אותו בשל אינפלציה משתוללת.

בעיותה של זימבבואה הוחרפו בעקבות ציקלון אידאי, שהרחיב את האזור מוקדם יותר השנה. הסופה השפיעה על 570 אלף תושבים והותירה אלפים מהם חסרי בית. בשבוע שעבר אמר שר האוצר כי הממשלה סיפקה חיטה ל-757 אלף בתים מאז ינואר, באזורים כפריים ועירוניים.

בנוסף לכך, ביום שלישי הכריז הנשיא אמרסון מננגגוואה, שלקח את השלטון מידי הרודן רוברט מוגאבה בנובמבר 2017, הכריז על הבצורת אסון לאומי. האו"ם כבר פנה לגיוס 294 מיליון דולר מדינה, אבל אמר שהוא זקוק למימון נוסף בעקבות התרחבות השפעת הבצורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully