וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: המיליציות השיעיות הכריזו על הקמת חיל אוויר

הכוח, הנחשב לבן ברית קרוב של איראן, הודיע על הקמת חיל אוויר משלו שבראשו יעמוד סלאח מהדי האנטוש. ההחלטה, שהופצה בכלי התקשורת העיראקיים, הגיעה כשברקע תקיפות של מטרות ובסיסים בשליטת המיליציה, אותן היא מייחסת לישראל

צילום: רויטרס

המיליציות השיעיות בעיראק הודיעו אתמול (חמישי) על הקמת חיל אוויר משלהן. הצהרת הכוח, הנחשב לבן ברית קרובה של איראן, הופצה בכלי התקשורת העיראקיים ובה נמסר כי מפקד המיליציה, אבו מחדי אל-מוהנדס, הורה להקים מנהלת חיל האוויר, ומינה את סלאח מהדי האנטוש לעמוד בראשה.

ההחלטה הגיעה כמה שבועות אחרי סדרת התקיפות האוויריות שכוונו לבסיסים ואזורים בבגדד ובמחוזות נוספים שבשליטת המיליציה, אותן היא מייחסת למל"טים ישראליים ולכוחות אמריקניים הפועלים בעיראק.

הלווייתו של מפקד במיליציות השיעיות שנהרג בתקיפה אווירית, ליד בגדאד, עיראק, 26 באוגוסט 2019. רויטרס
הלווייתו של מפקד במיליציות השיעיות שנהרג בתקיפה אווירית בסוף אוגוסט/רויטרס

ישראל עדיין לא קיבלה אחריות רשמית לתקיפות, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז בחודש שעבר על תקיפה של מיליציות עיראקיות המגובות על ידי איראן. "אנו פועלים בחזיתות רבות כנגד המדינה (איראן) המחפשת להשמיד את ישראל". בריאיון לערוץ 9, הדגיש נתניהו כי "אני לא מעניק חסינות לאיראן באף מקום". הוא הוסיף: "איראן היא מדינה, מעצמה, שנשבעה להשמיד את ישראל. היא מנסה להקים בסיסים נגדנו בכל מקום; באיראן עצמה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בתימן". בנוסף, גורמים רשמיים אמריקניים אנונימיים אישרו לניו יורק טיימס ולסוכנות הידיעות אי-פי כי ישראל עומדת מאחורי התקיפות הללו.

המיליציות השיעיות בעיראק הוקמו בשנת 2014, זאת בעקבות צו המנהיג הרוחני השיעי הבכיר בעיראק, גראנד אייתוללה עלי סיסטאני - כנגד יחידות דאעש, ובהמשך קיבלו הכרה רשמית כ"כוח לאומי".

אין דיווחים על אופן הכשרתם וחימושם של הכוחות. עם זאת, ישנה סברה כי כוח קודס האיראני בפיקודו של קאסם סולימאני עומד מאחורי האימונים והתחמשות הקבוצה. סולימאני הודה בנאום ב-2017 כי "מפקד המיליציה הצליח להשיג גישה לכל מחסני הנשק האיראניים".

  • עוד באותו נושא:
  • עיראק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully