וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי סלביני: ממשלה פרו-אירופית הושבעה באיטליה

5.9.2019 / 14:21

הממשל החדש בהנהגת קונטה כולל את תנועת חמישה כוכבים והשמאל, והוא הותיר את מנהיג הימין הקיצוני בחוץ אחרי שההימור שלו נכשל. במקומו מונתה מומחית להגירה לתפקיד שרת הפנים, אך הוא מבטיח: "הממשלה לא תחזיק זמן רב"

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

ממשלת איטליה החדשה הושבעה היום (חמישי) בברית לא צפויה בין תנועת חמישה כוכבים הפופוליסטית למפלגה הדמוקרטית הפרו-אירופית, לקול תשואות השווקים הפיננסיים. לממשל החדש ברומא צפויים יחסים טובים יותר עם האיחוד האירופי, בהשוואה לממשלה הקודמת בין חמישה כוכבים למפלגת הליגה מהימין הקיצוני, שזעמה באופן קבוע על תקנות התקציב של האיחוד ועל חוקי ההגירה שלו.

המפלגה הדמוקרטית מהשמאל-מרכז תחזיק במשרדי הכלכלה והאיחוד האירופי, בזמן שראש הממשלה לשעבר מטעמה פאולו ג'נטילוני צפוי להיות הנציב הבא של איטליה ליחסיה עם האיחוד. המינוי שלו צפוי להבטיח יחסים חלקים עם בריסל. ראש הממשלה החדש-ישן, ג'וזפה קונטה, שאינו חבר בשום מפלגה, הוביל את הממשלה החדשה שלו - שכולת שבע שרות ו-14 שרים - בטקס ההשבעה בארמון הנשיאות.

הממשלה ה-67 של איטליה מאז מלחמת העולם השנייה כוללת מעט מאוד פוליטיקאים בולטים, כשהדגש שלה הוא יותר על הגיל הצעיר מאשר על הניסיון. זאת תהיה הרפתקה נהדרת", אמר שר החינוך לורנצו פיורמונטי.

בסימן הבולט ביותר לשינוי מהממשלה הקודמת, משרד הפנים יהיה עכשיו באשת הציבור הוותיקה ומומחית ההגירה לוסיאנה למורג'סה. התפקיד היה בידיו של מתאו סלביני, מנהיג הליגה שהוביל קו תקיף נגד הגירה. בניגוד אליו, שמבקריו טוענים שהוא בילה יותר זמן בטוויטר מאשר במשרדו, ליורשתו אין חשבונות ברשתות החברתיות. היא צפויה לאמץ פרופיל נמוך יותר בהשוואה אליו, ולעבוד עם בריסל כדי לגבש חוקי הגירה חדשים.

עד אמצע מאי, סלביני, לפי הדיווחים, הגיע למשרדו רק ב-17 ימים מתחילת השנה. הוא לא הכחיש את הנתון הזה.

לקריאה נוספת בנושא
ראש ממשלת איטליה המיועד: "לחזור לתפקיד מרכזי באירופה"
מכה לימין הקיצוני: איחוד בין גושי באיטליה צפוי למנוע בחירות חוזרות

השבעת ממשלת איטליה החדשה: רה"מ ג'וזפה קונטה, הקים קואליציה הכוללת 
את מפלגת "חמשת הכוכבים" ואת המפלגה הדמוקרטית ממחנה השמאל. רויטרס
הממשלה החדשה בטקס ההשבעה ברומא, היום/רויטרס

הממשלה תתחיל רשמית לתפקד אחרי שתזכה בהצבעות אמון בשני בתי הפרלמנט, שיתקיימו ביום שני ושלישי. קונטה צפויה לנצח בשתיהן, אולם לממשלה יש רוב קטן בבית העליון, הסנאט, שיקשה עליו להעביר חוקים רגישים. המשימה הראשונה של הממשלה היא לשרטט תקציב ל-2020. שתי המפלגות הבטיחו להגביר את הצעדים להאצת הכלכלה הקפואה וכן לבטל עלייה משמעותית במסים שתוכננה ל-1 בינואר.

שר הכלכלה החדש הוא רוברטו גולטיירי, יו"ר הוועדה לענייני כלכלה ומטבע בפרלמנט האירופי. המינוי שלו שולח מסר ברור ולפיו רומא רוצה לשקם את יחסיה עם בריסל, שאיימה פעמיים בסנקציות על הקואליציה הקודמת בשל הוצאותיה הציבוריות.

סלביני פירק את הממשלה בתקווה להקדמת הבחירות ולחיזוק כוחו לאור נסיקתו בסקרים. עם זאת, הוא לא צפה את הקואליציה הלא צפויה בין שתי המפלגות שצמו בצד את העוינות המסורתית ביניהן. עם השבעת הממשלה החדשה, אמר סלביני כי "כוחות חזקים באירופה עומדים מאחוריה.
"היא לא תחזיק מעמד זמן רב", הוא כתב באוויטר. "אופוזיציה בפרלמנט, במועצות הערים ובכיכרות, ובסוף אנחנו נצביע וננצח".

עוד בוואלה!

19 ימים בלב ים: איטליה וספרד בקרב על ספינת מהגרים

לכתבה המלאה
ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה לצד שר הפנים מתאו סלביני בפרלמנט, 20 באוגוסט 2019. רויטרס
אחד שנשאר, ואחד שנותר בחוץ. קונטה לצד סלביני בפרלמנט, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully