וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לימין הקיצוני: איחוד בין גושי באיטליה צפוי למנוע בחירות חוזרות

28.8.2019 / 23:01

תנועת חמשת הכוכבים באיטליה והמפלגה הדמוקרטית מהאופוזיציה הודיעו כי ינסו להקים ממשלה חדשה בצל המשבר הפוליטי במדינה. הצדדים, שידעו בעבר מחלוקות פוליטיות המליצו כי ראש הממשלה קונטה ימשיך לכהן בתפקידו. "התחייבנו לעם האיטלקי ואנחנו נקיים את ההתחייבות"

צילום: רויטרס, עריכה: נעה לוי

תנועת חמשת הכוכבים באיטליה והמפלגה הדמוקרטית מהאופוזיציה הודיעו היום (רביעי) על נכונתן לנסות להקים ממשלה בעקבות המשבר הפוליטי והכלכלי שבו נתונה המדינה. שתי המפלגות הסכימו על הרצון להימנע מבחירות לאחר ימים רבים של מו"מ, והודיעו לנשיא המדינה כי בראשות הממשלה החדשה יעמוד ראש הממשלה המכהן ג'וזפה קונטה.

שתי המפלגות צריכות עדיין להגיע להסכמה על יתר הרכב הממשלה ועל קוויה האידאולוגיים, אך מנהיגי המפלגות, לואיג'י די מאיו וניקולה זינגרטי הודיעו כי יגיעו לעמק השווה "למען טובתה של איטליה". יו"ר מפלגת חמשת הכוכבים, די מאיו אמר כי "התחייבנו לעם האיטלקי ואנחנו נקיים את ההתחייבות". הנשיא סרג'יו מטרלה זימן את קונטה לפגישה מחר בבוקר, והוא צפוי להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה.

הממשלה הקודמת, שבה היו חברות תנועת חמשת הכוכבים ומפלגת הימין הליגה הצפונית, התפרקה החודש כשמנהיג מפלגת הימין מתאו סילבני פרש מהממשלה ודחף לקיום בחירות חוזרות ולנצל את הפופולריות לה הוא זוכה במדינה. לעומת זאת, קונטה סירב להתפטר ופנה למפלגה הדמוקרטית בניסיון להניח מאחור את המחלוקות ולהקים ממשלה חדשה.

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה (משמאל) עם מנהיג תנועת חמישה כוכבים, לואיג'י די מאיו, בעת נאום התפטרותו, 20 באוגוסט 2019. רויטרס
קונטה/רויטרס

לאחר שבועות של עוינות בין שתי מפלגות השלטון, סאלוויני קרא החודש לבחירות בזק באומרו כי לא ניתן לתקן את הפערים עם שותפיו הקואליציוניים בחמשת הכוכבים. סאלוויני אמר בעבר כי לחמשת הכוכבים היה ניסיון כושל לבטל תכנית להקמת קו רכבת מהיר, מה שהראה כי הקואליציה לא יכולה לשלוט יותר. עם זאת, כשפנה לסנאט בשבוע שעבר, אמר קונטה, כי סאלוויני "חיפש תירוץ לחזור לקלפי" לאחר ההצלחה שגרפה מפלגתו בבחירות האירופאיות במאי האחרון.

הליגה עקפה את חמשת הכוכבים בסקרי דעת הקהל, זאת בשל עמדתו של סאלוויני נגד הגירה בלתי חוקית, אך הראתה נפילה מאז קידמה את ביטול הקואליציה. בבחירות בחודש מאי ניצחה הליגה עם 34% מקולות האיטלקים, ואילו חמשת הכוכבים קיבלו כ-17%. למרות זאת, די מאיו אמר כי מפלגתו לא חוששת מבחירות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully