וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת איטליה המיועד: "לחזור לתפקיד מרכזי באירופה"

29.8.2019 / 15:04

הנשיא העניק לקונטה, שעמד בראש הקואליציה הקודמת, מנדט להרכיב ממשלה חדשה. זאת אחרי ההסכם שהושג והותיר את הימין הקיצוני בחוץ. "לא נהיה נגד אף אחד", אמר ברמז ברור לסלביני, שמצדו מאשים אותם בניסיון למנוע ממנו לעלות לשלטון. המכשול: אישור ההסכם בהצבעה ברשת

צילום: רויטרס, עריכה: נעה לוי

ראש הממשלה המיועד החדש של איטליה ג'וזפה קונטה אמר היום (חמישי) כי הוא יעבוד קשה כדי להקים ממשלה יציבה, לקראת אתגרים משמעותיים שבפניהם עומדת רומא בתקופה פוליטית רגישה. מוקדם יותר היום העניק נשיא איטליה סרג'ו מטרלה את המנדט לקונטה להקים ממשלה חדשה, שתורכב משתי שותפות לא טבעיות - תנועת חמישה כוכבים האנטי-ממסדית והאויבת הגדולה שלה לשעבר, המפלגה הדמוקרטית מהשמאל-מרכז.

"עלינו לפצות על הזמן שאבד כדי לאפשר לאיטליה לחזור לתפקידה המרכזי באירופה", אמר קונטה, ששימש ראש הממשלה הקודם בקואליציה בין חמישה כוכבים לבין מפלגת הימין הקיצוני הליגה. מנהיג הליגה, מתאו סלביני, פירק את הממשלה מוקדם יותר החודש בתקווה לכפות בחירות חדשות ולהגדיל את כוחו, לאור הסקרים המחמיאים, אולם עכשיו הוא מוצא את עצמו בחזרה באופוזיציה. הוא הדגיש כי הממשלה החדשה "לא תהיה נגד אף אחד", ברמז ברור נגד סלביני. סלביני אמר כי התכנית של שתי המפלגות היא למנוע בחירות חדשות ואת עלייתו לשלטון.

קונטה הדגיש בדבריו כי יש צורך לפעול במהירות כדי להציב מועמד לנציבות האירופית החדשה ולנסח חוקי תקציב חדשים ומסובכים כדי להימנע מעלייה גדולה במסים בסוף השנה. הממשלה החדשה אמורה לכהן עד לבחירות הבאות, ב-2023, אך פרשנים מעריכים כי גם היא לא תשרוד זמן רב.

בטרם הקמת הממשלה, יש עוד כמה קשיים שעשויים לסיים במהרה את האופוריה בשווקים ולהשיב את המדינה לכאוס פוליטי. בתנועת חמישה כוכבים אמרו כי ההסכם הקואליציוני יועלה להצבעה אינטרנטית בקרב חבריה, וכלל לא בטוח שרובם יתמכו במפלגה שנחשבת לסמל הממסד המושחת שבו הבטיחה התנועה להיאבק כשכמה לפני כעשור. ההצבעה הישירה בקרב בוחריה היא חלק מהמצע של המפלגה.

לקריאה נוספת
המשבר באיטליה: ראש הממשלה התפטר ותקף את סלביני

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה נואם ברומא, 29.08.2019. רויטרס
תקף את סלביני. קונטה, היום/רויטרס

לאחר שבועות של עוינות בין שתי מפלגות השלטון, סלביני קרא החודש לבחירות בזק באומרו כי לא ניתן לתקן את הפערים עם שותפיו הקואליציוניים בחמשת הכוכבים. סאלוויני אמר בעבר כי לחמשת הכוכבים היה ניסיון כושל לבטל תכנית להקמת קו רכבת מהיר, מה שהראה כי הקואליציה לא יכולה לשלוט יותר. עם זאת, כשפנה לסנאט בשבוע שעבר, אמר קונטה, כי סלביני "חיפש תירוץ לחזור לקלפי" לאחר ההצלחה שגרפה מפלגתו בבחירות האירופאיות במאי האחרון.

הליגה עקפה את חמשת הכוכבים בסקרי דעת הקהל, זאת בשל עמדתו של סלביני נגד הגירה בלתי חוקית, אך הראתה נפילה מאז קידמה את ביטול הקואליציה. בבחירות בחודש מאי ניצחה הליגה עם 34% מקולות האיטלקים, ואילו חמשת הכוכבים קיבלו כ-17%. למרות זאת, מנהיג המפלגה לואיג'י די מאיו, שהיה סגן ראש הממשלה בממשלה היוצאת, אמר כי מפלגתו לא חוששת מבחירות נוספות.

סלביני, שהוביל קו תקיף נגד ההגירה במהלך כהונתו, מתכנן הפגנה גדולה בבירה רומא ב-19 באוקטובר. הוא אמר כי הקואליציה החדשה "גובשה בפריז ובבריסל", שעמן הסתכסך סביב סוגיות הגירה וכלכלה.

עוד בוואלה!

הפר את כללי המשחק ההוגן: הצעד הציני של ג'ונסון זעזע את בריטניה

לכתבה המלאה
מתאו סלביני במסיבת עיתונאים ברומא, איטליה, 28 באוגוסט 2019. רויטרס
מאשים את בריסל ופריז בקנוניה נגדו. סלביני, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully