וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להנחיית היועמ"ש: חיפה ערכה שוב אירוע לגברים בלבד

5.9.2019 / 3:09

גורם בעירייה סיפר כי המופע יתקיים בהפרדה, אך בתגובה הרשמית נמסר כי הוא יהיה פתוח לכלל הציבור. עם זאת, הגברים שהגיעו למקום קיבלו כרטיס ועליו מקומם המיוחד באולם ואילו הנשים הופנו לחדר צדדי עם מסך. שדולת הנשים: "לא לומדים מטעויות ומתעלמים מבית המשפט"

מודעה לאירוע לגברים בלבד בחיפה, 4 בספטמבר 2019. אתר רשמי
המודעה שפורסמה עם הכיתוב "הערב לגברים בלבד"/אתר רשמי

הלחץ הציבורי על העירייה והנחיית בית המשפט המחוזי בעיר הועילו ומודעות אירוע "סליחות", שנועד לגברים בלבד, שונו בן לילה כאשר מתחת למילים "הכניסה חופשית" נמחקו המילים הפוגעניות "הערב לגברים בלבד". אלא שבפועל לאולם האירוע הוכנסו רק גברים, ממש כפי שהבטיחו להם ובתרגיל שחותר תחת הנחיית היועץ המשפטי לממשלה.

האירוע, "ערב הסליחות הענק", התקיים אמש (רביעי) באולם בן 500 המקומות של בית אבא חושי במעמד הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, הרב שי פרי והזמרים משה לוק ויובל טייב. לפניית וואלה! NEWS גורם בכיר בעירייה מסר מוקדם יותר היום כי הוא ייתקיים בהפרדה. רשמית מסרו מהעירייה כי "עיריית חיפה התחייבה שלא לקיים אירועים לגברים בלבד, ולפיכך האירוע יהא פתוח לנשים ולגברים. מדובר בפרסום ישן שלא תוקן".

נשים ממתינות בחדר צדדי להופעה בחיפה, 4 בספטמבר 2019. יואב איתיאל
"בשביל מסך אפשר לשבת בבית מול הטלוויזיה". נשים ממתינות בחדר צדדי/יואב איתיאל

ההפרדה המחמירה נעשתה כך שגברים שהגיעו למקום קיבלו פתקים עליהם נרשם מקומם המיועד באולם, ואילו קומץ הנשים שבאו הופנה אל חדר צדדי, שם סודרו להן שורות-שורות של כסאות פלסטיק, מול מסך עליו הקרינו להן את האירוע בו נכחו הגברים.

נשים שהגיעו לא הסתירו את אכזבתן. עד שהחל האירוע, באיחור רב, נותרו רק כעשר מהן, אחרות בחרו לעזוב. "בשביל מה הביאו נשים", תמהה אחת. "אמרו שיגיע הרב, אז בשביל זה באתי, לראות אותו. לא מבינה את זה. בשביל מסך אפשר בבית מול הטלוויזיה". לאחר מכן הוסיפה: "לא נחמד לי. בגלל זה אני רוצה ללכת".

עוד בוואלה!

נקמת קרובי המשפחה: סעיד חסם את דרכה של של תושבת שפרעם - ונרצח

לכתבה המלאה
הופעה לגברים בלבד בחיפה, 4 בספטמבר 2019. יואב איתיאל
אולם ההופעה בחיפה, אמש/יואב איתיאל

זה לא שלא היה להן מקום. רק כ-100 איש היו באולם הגדול גם לאחר ההמתנה הארוכה. וגם לאחר עוד ועוד המתנות לקהל ולכשהובאו נערי ישיבות למלא את האולם, לאחר כמעט שעה של איחור היו רק שלושה רבעים שלו מלאים.

אז, שלוש מהנשים הדתיות שנמאס להן מהאולם הצדדי הגיעו בכל זאת, התעקשו והתעלמו מהסדרנים, ניהלו ויכוח עם כמה מהנוכחים ופילסו להן בסופו של דבר את הדרך למושבים המיוחלים באולם הגדול, התיישבו שם וקבעו עובדה.

"פגיעה בוטה בכל אישה"

משדולת הנשים נמסר בתגובה: "אין צעד מפלה גדול יותר מאשר איסור מוחלט על כניסתן של נשים לאירוע ציבורי כפי שמתוכנן להתקיים היום. נראה שבעיריית חיפה לא לומדים מטעויות ומתעלמים לחלוטין מפסיקת בית המשפט המחוזי על אירוע זהה באופיו שהיה מיועד לגברים בלבד רק לפני שבועיים, מהחוק, מהנחיות היועץ המשפטי לממשלה ומהחלטת הממשלה. הנסיונות החוזרים ונשנים האלו לאפשר הדרת נשים במרחב הציבורי, בחסות עירונית ובמימון כספי ציבור הם פגיעה בוטה בכל אישה חילונית, דתיה או חרדית שרוצה ליהנות מאירועים אלו וכניסתה נמנעת רק כי היא אישה".

"אנחנו נמשיך לפעול בכל האמצעים שלרשותנו כדי למנוע הופעות חוזרות כאלו של אפליה מגדרית", מסרו משדולת הנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully