וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האיום בצווי המניעה: ארגון המורים התקפל, העיצומים בוטלו

3.9.2019 / 22:23

הארגון חזר בו מקריאתו למורים ולתלמידים שלא להגיע מחר ללימודים במוסדות העל-יסודיים לפני השעה 10:00, והודיע על השהייתם. מוקדם יותר פנו משרד החינוך והמרכז לשלטון מקומי לביה"ד הארצי לעבודה כדי שיוציא צווי מניעה נגד המהלך שנעשה נגד החלטת בית הדין

עריכה: רענן פוגל

יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע הערב (שלישי) כי הוא משהה את העיצומים, במסגרתם קרא בפוסט בפייסבוק למורים ולתלמידים שלא להגיע מחר ללימודים בתיכונים ובחטיבות הביניים לפני השעה 10:00, זאת בניגוד להחלטת להחלטת בית הדין.

על רקע ההתקפלות, אייל נמר, יו"ר יציגים ארגון עובדי ההוראה בישראל, הגיב ואמר: "תם הסבב. בכל פעם מחדש רן ארז ויפה בן דוד באיומי הסרק שלהם ממשיכים להשניא את ציבור עובדי ההוראה על אזרחי ישראל ומוכנים להקריב את כולנו והכל בשביל תמונה בעיתון או מפגש עם פוליטיקאים".

מוקדם יותר, משרד החינוך והמרכז לשלטון מקומי פנו לבית הדין הארצי לעבודה על מנת שיוציא צווי מניעה נגד מהלך ההשבתה של ארז. במשרד החינוך הדגישו כי בכל מקרה, הלימודים בחטיבות הביניים יתקיימו מחר כרגיל. בהמשך לכך, בסביבות בשעה חצות, בית הדין לעבודה קיבל את פנייתם והוציא צווי מניעה.

הצהרה של יו"ר ארגון המורים  רן ארז, משרדי הארגון, תל אביב 21 באוגוסט 2019. אתר רשמי
התקפל. יו"ר ארגון המורים רן ארז/אתר רשמי

בבקשתם, טענו מרכז השלטון המקומי, משרד האוצר ומשרד החינוך כי כי פנו לבית הדין בעקבות החלטת יו"ר הארגון רן ארז, "להתעלם מהוראות בית הדין ולהכריז על עיצומים בשעות הבוקר מחר". בפנייה נכתב כי "בית הדין מתבקש להורות למורים החברים בו (להלן הארגון) שלא לנקוט בצעדים ארגוניים החל מה- 4.9.19 ועד להחלטה אחרת וזאת עד לקיום דיון בבקשה". עוד נכתב כי "התנהלות הארגון מהווה התנהלות שבחוסר תום לב קיצוני במערכת יחסים הקיבוציים".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, הגיב למהלך ואמר כי"רן ארז מפר באופן בוטה את החלטת בית הדין שקבע כי אין בדבריו עילה מספקת להשבתה. כדי להציג הישגים, הוא מוכן לפגוע בתלמידים ולשבש את שנת הלימודים בכל מחיר. פנינו לבית הדין במטרה למנוע את הפגיעה והזלזול במערכת החינוך כולה. לא ייתכן שכולנו נהיה בני ערובה בידי יו"ר ארגון המורים".

גורמים באוצר הצטרפו לביקורת נגד ארז ואמרו הם רואים בצעדיו "ביזיון בית המשפט". הם אף הביעו תמיכה בכוונת השלטון המקומי להוציא צווי מניעה למורים. "רן ארז מפר היום את החלטת בית המשפט עם צווי המניעה שניתנו לו נגד השביתה ובעצם מייצר מסלול עוקף להחלטת בית המשפט", אמרו. "אנו מתכוונים לפעול עוד הלילה באמצעות השלטון המקומי שהוא המעסיק להגיש את צווי המניעה. צר לנו שלמרות החלטת בית המשפט רן ארז פוגע בהורים, בתלמידים ללא כל הצדקה. אנו קוראים לו להתעשת ולקיים את החלטת בית הדין".

תיכון עירוני א', חיפה. שלומי גבאי
"רן ארז ויפה בן דוד ממשיכים להשניא את ציבור עובדי ההוראה על אזרחי ישראל"/שלומי גבאי

בשבוע שעבר בית הדין לעבודה בירושלים הוציא צו מניעה לבקשת המרכז לשלטון מקומי, לאור החלטת ארגון המורים להשבית את הלימודים ב-1 בספטמבר. השופט דחה את בקשת ארגון המורים להתיר לנקוט צעדים ארגוניים בעילת סביבת עבודה. הוא שלח את הצדדים להמשך מו"מ והם ידווחו על התקדמות הטיפול בנושא עד 1 באוקטובר.

ארז איים בטרם הסתיים החופש הגדול כי אם הכרזותיו על סכסוכי העבודה לא יקבלו מענה במשרד החינוך והאוצר ישבית את הלימודים, זאת למרות שהוא חתום על הסכם קיבוצי מול האוצר עד שנת 2022, מה שמחייב אותו לשקט תעשייתי. ארז בתגובה טען כי סכסוכי העבודה שהכריז עליהם בשל אי שיפוץ חדרי המורים, גמלה להשתתפות מורים בטיולים שנתיים, שמירה בלילות בטיולים שנתיים, חוסר תום לב ביחסי עבודה, הכבדה שרירותית על עבודת המורה וטופסולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully