וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה או פשרה: בית הדין לעבודה יכריע בסכסוך בין האוצר למורים

30.8.2019 / 9:55

נציגי האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים מקיימים מו"מ על פי החלטת השופטת הדנה בתיק וידרשו להגיש לביה"ד את העדכונים על ההסכמות אליהם הגיעו. ביה"ד יכריע אם להוציא צו שימנע את השביתה, או שיורה על המשך המו"מ כששאלת פתיחת שנת הלימודים תישאר פתוחה

צילום: ניב אהרונסון

בית הדין לעבודה בתל אביב ידון הבוקר (שישי) בבקשת משרד האוצר להוציא צווי מניעה נגד כוונת הסתדרות המורים להשבית את פתיחת שנת הלימודים ביום ראשון הקרוב בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים. על פי החלטת השופטת הדנה בתיק, נציגי האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים נדרשים לקיים מו"מ אינטנסיבי ולדווח על התקדמות לבית הדין. הצדדים נדרשו להגיע להבנות עד הדיון שייפתח בשעה 9:00, אולם לאחר מו"מ של יותר מ-24 שעות ביקש משרד האוצר, בתיאום עם הסתדרות המורים לדחות בשעה וחצי את מתן התשובה כדי להגיע להסכמות. השופטת אסנת רובוביץ אישרה את בקשתם והדיון ייערך בשעה 10:30.

בנוסף, בקשות השלטון המקומי לצווי מניעה לארגון המורים התקבלו, ובית הדין לעבודה בירושלים דחה את בקשתו להשבית את הלימודים בתיכונים ב-1 בספטמבר.

במסגרת המו"מ, דנו הצדדים בנושאי הפנסיה, מורות נודדות וכן הרפורמה בחינוך המיוחד. בהסתדרות המורים דורשים לבצע שינוי חישוב ימי המחלה, וכן שינוי בחישוב הפנסיה למקבלי פנסיה תקציבית. במשרד האוצר טוענים כי אין עילה מספקת להשבתת מערכת החינוך, בעוד שהסתדרות המורים דורשת לשנות את ההסכמות שעליהן היא חתומה. בנוסף, באוצר טוענים כי בעת ממשלת מעבר יש קושי ממשי להיענות לדרישות הסתדרות המורים.

תלמידי תיכון למדעים ואומנויות ביום הראשון ללימודים, ירושלים, 1 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
תלמידי תיכון למדעים ואומנויות ביום הראשון ללימודים, ירושלים, 1 בספטמבר 2017/ראובן קסטרו

אתמול הפגינו בתל אביב כ-1,700 מורים וגננות במחאה על תנאי העסקתם. יפה בן דוד, מזכ"לית ההסתדרות, אמרה בנאום שנשאה בהפגנה: "עובדי ההוראה מפסיקים לשתוק, ודורשים את הזכויות המגיעות להם על פי החוק. אנחנו לא מבקשים תרומות מאף אחד, אלא רוצים את הזכויות שמגיעות לנו. כל עובד הוראה צריך לדעת מה הפנסיה שמגיעה לו ואיך עושים זאת נגזרת מהשכר האחרון. נדע שלא עובדים עלינו".

עוד אמרה בן דוד כי "אני דורשת את מה שמגיע לנו ולא, לא נפתח את שנת הלימודים. נעבוד על ההסכם החדש ונדאג לשכר המורה המתחיל. אנחנו דורשים מראש הממשלה שיתערב. חזרתי מהמו"מ ובאמת שניתן לסגור זאת. זה באמת תלוי בהתערבות ראש הממשלה".

(עדכון ראשון: 07:52)

עוד בוואלה!

דיווח: "חיזבאללה יגיב תוך 72 שעות על המתקפות הישראליות"

לכתבה המלאה
יפה בן דוד בהפגנת הסתדרות המורים בתל אביב, 29.08.2019. ראובן קסטרו
יפה בן דוד מזכ"לית הסתדרות המורים בהפגנה בת"א, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully