וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום השבתת בתי הספר היסודיים: השופטת הורתה לצדדים להמשיך במו"מ

28.8.2019 / 22:23

שופטת בית הדין לעבודה קבעה כי על האוצר והסתדרות המורים להמשיך במו"מ אינטנסיבי עד ליום שישי בבוקר, אז יידרשו לעדכן את בית הדין במגעים למניעת השבתת בתי הספר היסודיים וגני הילדים ב-1 בספטמבר. בין הנושאים שיועלו במו"מ: פנסיה והרפורמה בחינוך המיוחד

סטילס: ראובן קסטרו, צילום: הסתדרות המורים, עריכה: טל רזניק

שופטת בית הדין לעבודה בתל אביב הורתה הערב (רביעי) לנציגי משרד האוצר והסתדרות המורים להמשיך במשא ומתן על דרישות האחרונים. ההחלטה באה בעקבות בקשת האוצר להוציא צווי מניעה נגד כוונת הסתדרות המורים להשבית את הלימודים בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים ב-1 בספטמבר. על פי הנחיית השופטת, הצדדים נדרשים לקיים מו"מ אינטנסיבי עד ליום שישי בשעה 08:00 ולדווח על כך לבית הדין.

במסגרת המו"מ בין הצדדים יידונו נושאי הפנסיה, מורות נודדות וכן הרפורמה בחינוך המיוחד. החלטת בית הדין באה לאחר שבשעות הבוקר הוצאו צווי מניעה לבקשת משרד האוצר נגד ארגון המורים העל יסודיים שתכנן אף הוא להשבית את הלימודים בתיכונים ובחטיבות הביניים.

ממשרד האוצר נמסר: "מתוך דאגה להורים ולתלמידים ובמטרה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, ימשיך משרד האוצר במשא ומתן עם ההסתדרות בימים הקרובים. משרד האוצר יעשה הכל כדי להבטיח שההורים והתלמידים לא יפגעו. צר לנו שהסתדרות המורים אינה מסירה את איום השביתה חרף דברי בית הדין כי דרישות ההסתדרות אינן מהוות עילה לשביתה".

תלמידי תיכון למדעים ואומנויות ביום הראשון ללימודים, ירושלים, 1 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
תלמידי תיכון למדעים ואומנויות ביום הראשון ללימודים, ירושלים, 1 בספטמבר 2017/ראובן קסטרו

בהסתדרות המורים דורשים לבצע שינוי חישוב ימי המחלה, וכן שינוי בחישוב הפנסיה למקבלי פנסיה תקציבית. במשרד האוצר טוענים כי אין עילה מספקת להשבתת מערכת החינוך, בעוד שהסתדרות המורים דורשת לשנות את ההסכמות שעליהן היא חתומה. בנוסף, באוצר טוענים כי בעת ממשלת מעבר יש קושי ממשי להיענות לדרישות הסתדרות המורים.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אמרה בדיון כי למרות טענות האוצר על רצונם בהמשך מו"מ, האוצר גורר רגליים ומחכה להחלטת בית הדין להוצאת צו ולא מעוניין להגיע להסכם. "יש פה בעיה גדולה", אמרה. "המדינה משתמשת בבית הדין. היא יודעת שהיא יכולה להמשיך לגרור רגליים, כי היא תחכה עד הדד-ליין האחרון ותבקש צו מניעה. אני פונה בשם ציבור המורים לבית הדין שישקול בחיוב את השביתה. לא יכול להיות שעובדי הוראה יהיו בני ערובה כדי למנוע את הזכות הדמוקרטית שלנו שלנו".

(עדכון ראשון: 18:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully