וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות עונה לאוחנה: "מנסים לצייר את השופטים כחבורה מנומנמת שליבה גס"

3.9.2019 / 17:14

נשיאת ביהמ"ש העליון אמרה את הדברים בנאום שנשאה בוועידת המשפט השנתית של לשכת עורכי הדין ורמזה למאמר שפרסם שר המשפטים. השר מתח ביקורת כלפי התנהלות הרכב שופטים ש"הרשה לעצמו לנמנם ולשמוע את זעקתו של אדם שהועמד למשפט". חיות: "אין דבר הרחוק יותר מן המציאות"

צילום: לשכת עורכי הדין, עריכה: טל רזניק

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ענתה לביקורת שהשמיע לאחרונה שר המשפטים אמיר אוחנה, ואמרה היום (שלישי) כי "בתקופה האחרונה, יש לצערי מי ששוקדים למנות מדי יום באופן שיטתי את פגמיה של הרשות השופטת ממניעים השמורים עמם". חיות אמרה את הדברים בוועידת המשפט השנתית של לשכת עורכי הדין בקריית שדה התעופה.

נשיאות העליון הוסיפה כי "יש אפילו מי שמרחיקים לכת ומנסים ליצור את הרושם כאילו שופטות ושופטי ישראל אינם אלא חבורה מנומנמת שליבה גס במצוקות אנוש. אין דבר הרחוק יותר מן המציאות ויש להניח כי אתם עורכי הדין האמונים על עבודת בתי המשפט ברחבי הארץ יודעים זאת ויודע זאת גם הציבור כולו".

חיות רמזה בדבריה למאמרו של אוחנה, שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת "עורך הדין". אוחנה כתב: "את תמימותי המשפטית איבדתי כשראיתי הרכב שופטים שגזר מאסר עולם על אדם שלעניות דעתי יש יותר מספק סביר באשמתו, לאחר שבזמן שהעיד וזעק לחפותו הרשה לעצמו ההרכב לנמנם, להירדם, לגלוש באינטרנט, ובלבד שלא לשמוע את זעקתו".

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות בטקס פתיחה, הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, 27 במאי 2019. ליאב פלד, אתר רשמי
ביקורת על מאמר שר המשפטים. חיות/אתר רשמי, ליאב פלד

בתוך כך, שר המשפטים אוחנה הודיע בכנס לשכת עורכי הדין על הקמת וועדה בראשות השופט בדימוס דוד חשין, שתבחן את הליך הסמכת עורכי הדין. עוד אמר השר: "בתוך עולם המשפט, מתנהל זה זמן רב מתח בין תפיסות עולם. אל לנו מלחשוש לנהל את המתח הזה ואת הדיון המתחייב ממנו. אל לנו להיבהל מתזמורת 'קץ הדמוקרטיה', החוזרת לסיבוב הופעות כל אימת שבעל תפקיד מעז להעלות על דל שפתיו את הצורך בשינוי. המתח הזה בריא למערכת המשפט - הוא בריא לחברה הישראלית החופשית והדמוקרטית שגם תישאר כזו. האיפכא מסתברא, והמחלוקות - אינן מקור חולשתנו - הן מקור עוצמתנו. אחדות - כן; אחידות - לא. אם יש דרך בטוחה להחליש את מערכת המשפט - היא להימנע מלהשמיע עליה ביקורת, להמנע מהשאיפה לתקן את הדרוש תיקון. ויש הדרוש תיקון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully