וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן משבשת את חקירת מחסן הגרעין שחשפה ישראל

בוול סטריט ג'ורנל דווח מפי גורמים דיפלומטיים כי טהראן מסרבת לספק תשובות לאו"ם על האתר לאחסון חומרים רדיואקטיביים שאת דבר קיומו גילה נתניהו. זאת הפעם הראשונה שבה המשטר לא משתף פעולה עם הפקחים

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

איראן משבשת חקירה של האו"ם בנוגע לאתר שזוהה על ידי ישראל בשנה שעברה במחסן גרעיני סודי ששימש לאחסון חומרים רדיואקטיביים - כך דווח הלילה (שלישי) בוול סטריט ג'ורנל. גורמים דיפלומטיים שדיברו עם העיתון בעילום שם אמרו כי טהראן מסרבת לספק תשובות לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, במה שככל הנראה הוא המקרה הראשון שבו מסרב המשטר לשתף פעולה עם הפקחים האמונים על יישום הסכם הגרעין.

הגורמים הדיפלומטיים אמרו כי היו מחלוקות פנימיות בסבא"א לגבי מידת הביקורת על איראן. בדוח האחרון של הסוכנות על המשך ההפרות של ההסכם על ידי טהראן הייתה התייחסות מעורפלת לחוסר שיתוף הפעולה עם הפקחים. "ההתקשרות המתמשכת בין הסוכנות לבין איראן ביחס ליישום ההסכם דורשת שיתוף פעולה מלא ומתמשך על ידי איראן", נכתב. האתר נחשף על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת נאומו בפני עצרת האו"ם בספטמבר אשתקד, אז הוא קרא לפקחי האו"ם לבדוק את המקום.

הדיווח מגיע בזמן שאיראן ממשיכה לצמצם את התחייבויותיה בהסכם, בעקבות פרישת ארצות הברית ממנו בשנה שעברה. היום אמר הנשיא חסן רוחאני כי טהראן תמיד תתנגד לשיחות ישירות עם וושינגטון, אחרי שבשבוע שעבר אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון כי בשלו התנאים לקיום פסגה בינו לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

חסן רוחאני, נשיא איראן, 26/08/2019. רויטרס
לא מעוניין בשיחות עם ארה"ב. רוחאני, בשבוע שעבר/רויטרס

באפריל דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי פקחי האו"ם ביקרו באתר, שלטענת טהראן משמש בכלל מפעל למחזור מתכות. לפי הגורמים הדיפלומטיים ששוחחו עם וול סטריט ג'ורנל, דגימות שנמצאו במקום מצביעות ככל הנראה על מאמצי העבר של טהראן לפתח נשק גרעיני, חרף הכחשותיה. הגורמים אמרו כי לא סביר שהחומרים שנמצאו באתר מצביעים על כך שחודשה הפעילות לייצור נשק גרעיני, אך תהיה זו הפרה של התחייבותה של איראן למנוע הפצת ידע לפיתוח נשק גרעיני.

עוד בוואלה!

החפרפרת ההולנדית ששתלה את הווירוס בתכנית הגרעין של איראן

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו חושף מפה של מתקן אטומי סודי בטהרן בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
נתניהו חושף את מחסן הגרעין הסודי, בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully