וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פקחי האו"ם ביקרו באתר הגרעין שחשף נתניהו בנאומו

4.4.2019 / 20:33

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ביקרו באישור איראן באתר הגרעין. תוצאות הדגימה שנלקחו צפויות רק בעוד כמה חודשים, אולם הגישה שקיבלו מצביעה כי טהראן ממשיכה לקיים את חלקה בהסכם הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

פקחי האו"ם ביקרו באישור איראן באתר הגרעין שנתניהו חשף בנאומו באו"ם, כך דווח הערב (חמישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. תוצאות הדגימה שנלקחו צפויות רק בעוד כמה חודשים, אולם הגישה שקיבלו אנשי סבא"א מצביעה כי טהראן ממשיכה לקיים את חלקה בהסכם הגרעין. הדגימות יכולות להציג הוכחות להעשרת אורניום, אפילו זמן רב לאחר לקיחתן.

המידע נמסר לסוכנות הידיעות מפי שלושה דיפלומטים המעורים בפעילות סבא"א, ואחד מהם אמר כי נציגי הסוכנות ביקרו באתר בחודש שעבר, יותר מפעם אחת. בסוכנות לא הגיבו לדיווחים. בכיר איראני הגיב לדיווח ואמר כי "אין לנו מה להסתיר, וכל גישה שניתנה לסבא"א עד כה הייתה במסגרת התקנות והכללים".

בנאומו בספטמבר בפני העצרת הכללית של האו"ם חשף נתניהו כי לאיראן יש מחסן גרעיני סודי בטהראן, והציג מפה שמראה תמונת לוויין של האתר. "זה מעולם לא נחשף פומבית", הבהיר. הוא גם חשף שלושה אתרי טילים סודיים סמוך לשדה התעופה בביירות בתיעוד שהגדיר כ"תמונה שווה אלף טילים". אחרי נאומו של נתניהו זעמו בסבא"א, ואמרו כי הסוכנות אינה לוקחת מידע המוצג בפניה - וכי הם שולחים פקחים "רק בעת הצורך".

עוד בוואלה! NEWS:
סוד הצוללות של נתניהו: הדרך לשליטה בלעדית במבצע נגד איראן
איראן מאשימה את ארה"ב בנזקי השיטפונות: "מטילה עלינו טרור כלכלי"
איראן מזהירה את ישראל מפני עימות ימי: "נהדוף כל איום"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו חושף מפה של מתקן אטומי סודי בטהרן בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
נתניהו בנאומו באו"ם/רויטרס

למה שלאיראן יהיה מתקן אטומי סודי?" תהה נתניהו בנאומו. "התשובה פשוטה - בגלל שהוא נועד לפיתוח נשק גרעיני. כשהזמן יהיה מתאים יהיה אפשר לפתח פצצה אטומית. אבל זה לא יקרה - כי כל מה שאיראן מחפשת, ישראל תמצא".

"יש לי גם מסר לטהראן", המשיך. "ישראל יודעת מה אתם עושים והיכן אתם עושים את זה. ישראל לעולם לא תתן למשטר שקורא להשמדתנו לפתח נשק גרעיני. לא עכשיו. לא בעוד עשור. לעולם לא". עוד אמר נתניהו: "אנחנו נגן על עצמנו אל מול התוקפנות האיראנית, נמשיך לפעול נגדכם בסוריה, לבנון ועיראק, בכל מקום ובכל זמן שנצטרך כדי להגן על מדינתנו ועל עמנו".

בחודש שעבר הטילה ארצות הברית, שפרשה מהסכם הגרעין, סנקציות על 14 אנשים ו-17 גופים הקשורים לארגון "החדשנות ההגנתית והמחקר" (SPND) האיראני, שלפיה מילא תפקיד מרכזי במאמץ של טהראן להשיג בעבר נשק גרעיני . בין הגופים שעליהם הטיל משרד האוצר בוושינגטון עיצומים נמצא "שהיד קרימי", ארגון שעוסק בפיתוח טילים ופצצות עבור המרכז, וארבעה אנשים הקשורים אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully