וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מאשימה את ארה"ב בנזקי השיטפונות: "מטילה עלינו טרור כלכלי"

2.4.2019 / 21:00

זריף אמר כי הסנקציות האמריקניות מונעות מטהראן לקבל את הסיוע הדרוש למאמצי החילוץ מאזורי מוכי האסון בדרום-מערב המדינה, אחרי שלפחות 45 איש נהרגו. בריטניה וגרמניה הציעו עזרה, ורשויות החירום דוחקות בתושבים להימנע מנסיעות מיותרות

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

איראן מאשימה את הסנקציות האמריקניות בפגיעה במאמצי החילוץ באזורים מוכי השיטפונות במדינה, אחרי שלפחות 45 אנשים מתו בימים האחרונים בעקבות מזג האוויר הסוער. מנגד, התקשורת המקומית דיווחה היום (שלישי) בריטניה וגרמניה הציעו לשלוח עזרה, הכוללת סירות וציוד בטיחות.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר כי מדיניות "הלחץ המקסימלי" שמפעיל ממשל טראמפ על טהראן מאז שפרש מהסכם הגרעין אשתקד פוגעת במאמצים של הסהר האדום האיראני להגיע לכל הקהילות שנהרסו בשיטפונות חסרי התקדים. "זו לא רק מלחמה כלכלית, אלא טרור כלכלי", כתב אתמול בטוויטר. לדבריו, העיצומים, שהחריפו את המשבר הכלכלי, לא מאפשרים לאיראן להשיג ציוד שלו היא זקוקה נואשות, כמו מסוקי חילוץ.

הרשויות המקומיות בדרום-מערב המדינה, שם מאות כפרים, עיירות וערים הוכו בהצפות כבדות, ביקשו בדחיפות מסוקים נוספים כדי להגיע לאזורים מבודדים ומנותקים. בכלי תקשורת במדינה דווח היום כי עשרות מסוקים של הצבא ושל הסהר האדום משתתפים במבצע. עוד דווח כי השיטפונות ניתקו עשרות כבישים המובילים לכ-2,200 יישובים וכי רשתות החשמל והתקשורת במקומות רבים, כמו במחוזות מערב אילאם ולורסתן, נותקו.

עוד באותו נושא:
איראן: לפחות 11 מתו ועוד עשרות נפצעו בשיטפונות בדרום המדינה
ארה"ב הטילה סנקציות נרחבות על גורמים הקשורים לתכנית הנשק של איראן

רחוב מוצף בעיר חורמאבאד, איראן, 1 באפריל 2019. AP
רחוב מוצף בעיר חורמאבאד, אתמול/AP

בתגובה, שאותה דחה זריף ותיאר כחדשות כוזבות, אמר שר החוץ האמריקני מייק פומפיאו כי וושינגטון מוכנה לסייע באמצעות ארגוני הצלב האדום והסהר האדום, והאשים את הממסד באיראן ב"ניהול כושל של תכנון עירוני ושל היערכות לשעת חירום".

"המשטר מאשים ישויות חיצוניות כאשר, למעשה, זה הניהול הכושל שלהם שהוביל לאסון הזה", מסר פומפאו בהצהרה מטעמו.

הרשויות הורו לתושבים רבים להתפנות מבתיהם, כשגורמים רשמיים הזהירו מפני ההאפשרות שסכרים יתמוטטו והורו על הזרמת מים מהמאגרים כדי למנוע קטסטרופה נוספת אחרי שנהרות עלו על גדותיהם בשל גשמים עזים באזור.

בנוסף לכך, שירותי החירום דחקו בתושבים להימנע מנסיעות מיותרת, במיוחד לדרום-מערב איראן, כולל לפרובינציית חוזסתן העשירה בנפט שאמורה לקבל בימים הקרובים כמויות מים גדולות מנהרות שעלו על גדותיהם ממחוזות אחרים. השיטפונות החלו באמצע החודש שעבר במחוזות הצפוניים גולסתן ומזאנדרן ולאחר מכן התפשטו לאזורים אחרים ברפובליקה האסלאמית.

איראן חוותה בצורת של עשרות שנים, אך ההצפות האחרונות נקשרו גם ברשלנות של הרשויות, שהתעלמו מאמצעי בטיחות ובנו מבנים וכבישים ליד נהרות. בשנה שעברה לפחות 30 בני אדם נהרגו בשיטפונות במחוז אזרבייג'ן המזרחי.

(עדכון ראשון: 17:45)

עוד באותו נושא

עשרות כפרים מפונים: מניין ההרוגים בשיטפונות באיראן עלה ל-45

לכתבה המלאה
רחוב מוצף בעיר חורמאבאד, איראן, 1 באפריל 2019. AP
תושב העיר חורמאבאד משקיף על השיטפונות/AP
הצפות בעיר מעמולן, איראן, 1 באפריל. AP
הצפות בעיר מעמולן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully