הצפות במחוז גולסתאן, איראן, 27 במרץ 2019. רויטרס
הצפות במחוז גולסתאן, איראן, 27 במרץ 2019/רויטרס

עשרות כפרים מפונים: מניין ההרוגים בשיטפונות באיראן עלה ל-45

31.3.2019 / 11:07

הרשויות הכריזו מצב חירום במחוז חוסתן בדרום-מערב המדינה, בעקבות ההצפות הכבדות ביותר בעשור האחרון. הן נערכות לפינוי תושבים רבים לאור התחזיות הצופות גשמים נוספים והממשלה מבטיחה לשלם פיצויים על הנזקים

איראן החלה לפנות אתמול (שבת) עשרות כפרים בדרום-מערב המדינה בשל השיטפונות העזים באזור, שגבו את חייהם של לפחות 45 איש בשבוע שעבר. מושל המחוז חוזסתן העשיר בנפט, גולמרזא שריעתי, אמר אתמול כי ייתכן שיהיה צורך לפנות 56 כפרים הסמוכים לנהרות הדז והקרחה בזמן שהרשויות החלו לשחרר מים משני סכרים גדולים לאורך הנהר בשל התחזיות לגשמים נוספים.

"חלק מהתושבים מתנגדים בגלל חיות המשק שלהם ומשום שהם חוו נסיבות דומות בעבר", אמר שריעתי. הוא הוסיף כי שר הפנים, עבד אל רזא רחמאני פזלי, הסכים להכריז על מצב חירום במחוז.

לקריאה נוספת על ההצפות
איראן: לפחות 11 מתו ועוד עשרות נפצעו בשיטפונות בדרום המדינה

צילום: רויטרס

שר האנרגיה, רזא ארדקאניאן, האחראי על המים, אמר כי הרשויות עובדות מסביב לשעון כדי לשלוט בהצפות על מנת לצמצם את הנזקים. "לפי ההערכות, בחמת הימים הקרובים כשלושה מיליארד קוב מים יזרמו לתוך המאגרים בחוזסתן בשל הגשמים, 1.8 מיליארד יצטרכו להשתחרר", אמר לטלוויזיה הרשמית.

הצפות במחוז גולסתאן, איראן, 27 במרץ 2019. רויטרס
הנהרות באזור עולים על גדותיהם. הצפות במחוז גולסתאן/רויטרס
הצפות במחוז גולסתאן, איראן, 26 במרץ 2019. רויטרס
תושבים שטים בסירה בהצפות במחוז גולסתאן/רויטרס

בסוכנות הידיעות איסנ"א דווח כי שריעתי אמר כי ההצפות מאיימות גם על בירת המחוז אהוואז אם התחזיות הקודרות יתממשו. גורמים רשמיים ברשויות אמרו כי הממשלה תפצה את התושבים על הנזקים שנגרמו כתוצאה מההצפות הכבדות, החמורות ביותר בעשור האחרון. בימים הבאים, חלקים במערב ובדרום-מערב המדינה צפויים לספוג את נטל הגשמים.

המשטרה, מצדה, חידשה את הקריאות להימנע מנסיעות לא הכרחיות, על אף שאיראן מציינת את השנה הפרסית החדשה, תקופה שבה משפחות רבות מטיילות ברחבי המדינה.

איראן גם נקטה צעדים כדי למנוע פגיעה במסוף יצוא הנפט המרכזי שלה באי חארג' שבמפרץ הפרסי. חברת הגז הלאומית של איראן אמרה אתמול כי רשת הצינורות שלה לא נפגעה כתוצאה ממזג האוויר הסוער.

הצפות במחוז גולסתאן, איראן, 22 במרץ 2019. רויטרס
מסוק בשמי מחוז גולסתאן/רויטרס
הצפות בעיר שיראז, איראן, 27 במרץ 2019. רויטרס
מכוניות שניזוקו בשל ההצפות בעיר שיראז/רויטרס
הצפות בעיר שיראז, איראן, 27 במרץ 2019. רויטרס
הצפות בעיר שיראז, איראן, 27 במרץ 2019/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully